Astra manifold ve oksijen sensörü sorunu

asii_teo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi günler. 2004 1.6 lpgli astra sahibiyim
Aracımda yaklaşık bir yıldır gösterge paneli ve arıza kodları olarak oksijen sensörü hatası alıyorum. Ustalar lpgli aracların hemen hemen hepsinde olur dediğinden sensörü değiştirmedim aracta herhangi bir olumsuzlukta görmedim birsüre sonra panelde yanan lamba da rahatsız etmedi

1 ay öncesinde arabamın daha sesli çalıştığını farkettim kaputu kaldırdığımda ses daha da artıyordu, ilk çalıştırmamda marş sonunda zzzz diye bir ses duyar oldum, marş motorunu temizleyince gecer dedim
Sonrasında araçla 3bin devirlere geldiğimde tüpteyken bir silkelenme olduğunu fark ettim
Bikaç defa gittiğim ustalar gelen sesin manifolttan geldiğini demişmesi gerektiğini biri ise manifoldun tamirini yapabiliriz dedi fiyat olarak 400tl gibi bir fiyat istedi sorunun tam olarak hallolucağına inanmadığımdan yaptırmadım

Oksijen sensörü manifold iki sorun da birleşince hangi sorunun neden kaynaklandığını anlamak güç bu konudaki tecrübeleriniz var mı arladaşlar?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Manifolt tamiri bana göre iş değil neticede belli bir yaşa gelen araç da çürüme yada delinme olabilir. Belki conta yanmış olabilir başka bir ustaya göstermekte fayda var.
 

asii_teo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
cevabınız içi teşekkürler
bulduğum yerde sadece birkaç tane usta olduğu için hepsine de gittim ama malesef iç rahatlığıyla arabayı emanet edebileceğim bir usta yok
o yüzden buraya yazdım sorunun o olduğundan emin olsam hemen bırakıcam yapsınlar ama işte onlar da emin değil deneme yanılma yöntemiyle ne var yok indirecekler
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Kalitesiz usta arabanın canına okur o kesin bende size sorun çıkarmıyor ise hiç dokunma devam et. Eğer söylenen sorun varsa zaten eninde sonunda bırakır kendini.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi günler. 2004 1.6 lpgli astra sahibiyim
Aracımda yaklaşık bir yıldır gösterge paneli ve arıza kodları olarak oksijen sensörü hatası alıyorum. Ustalar lpgli aracların hemen hemen hepsinde olur dediğinden sensörü değiştirmedim aracta herhangi bir olumsuzlukta görmedim birsüre sonra panelde yanan lamba da rahatsız etmedi

1 ay öncesinde arabamın daha sesli çalıştığını farkettim kaputu kaldırdığımda ses daha da artıyordu, ilk çalıştırmamda marş sonunda zzzz diye bir ses duyar oldum, marş motorunu temizleyince gecer dedim
Sonrasında araçla 3bin devirlere geldiğimde tüpteyken bir silkelenme olduğunu fark ettim
Bikaç defa gittiğim ustalar gelen sesin manifolttan geldiğini demişmesi gerektiğini biri ise manifoldun tamirini yapabiliriz dedi fiyat olarak 400tl gibi bir fiyat istedi sorunun tam olarak hallolucağına inanmadığımdan yaptırmadım

Oksijen sensörü manifold iki sorun da birleşince hangi sorunun neden kaynaklandığını anlamak güç bu konudaki tecrübeleriniz var mı arladaşlar?

Ustanız doğru söylemiş olabilir. Ancak Astra H Z16XEP te motordan gelen kronik bir kaç ses var. Hangisi olduğuna göre tedavi değişiyor.

Dizel gibi takırtılı çalışma varsa emme manifoldu içersindeki metalden yapıyor.

Islık sesi varsa ve bu ses yağ çubuğunu çekince geçiyorsa bu sefer külbütör kapağı içindeki diyafram yrıtlmış oluyor oda yenisi ile değişim ile ancak halloluyor. Bunu değişmezseniz buda basınç ölçümünde hataya sebep olup aracın çok yakmasına sebep oluyor.

kolay gelsin
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Kalitesiz usta arabanın canına okur o kesin bende size sorun çıkarmıyor ise hiç dokunma devam et. Eğer söylenen sorun varsa zaten eninde sonunda bırakır kendini.

NAdir abi çok genel cevaplar veriyorsun, aslını sorarsan bazen çok yanlış yönlendirmeler oluyor mesajlarında. Emme manifoldu bu şekilde çalışmaya devam ederse araç yakıt hava karışımında ki sorunlardan dolayı subap hasarına gidiyor.

Bilmem farkındamısın bu şekilde ki genel yönlendirmelerinin :eek:zur:
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
NAdir abi çok genel cevaplar veriyorsun, aslını sorarsan bazen çok yanlış yönlendirmeler oluyor mesajlarında. Emme manifoldu bu şekilde çalışmaya devam ederse araç yakıt hava karışımında ki sorunlardan dolayı subap hasarına gidiyor.

Bilmem farkındamısın bu şekilde ki genel yönlendirmelerinin :eek:zur:

:) Eninde sonunda LPG olmasından dolayı zaten o araç da subap filan kalmayacak :) belki de bu durum lpg montajı sırasında oldu. Malum delmedik yeri kalmıyor arabanın. Bence bu gibi durumlar da bir tek ustaya bağlı kalmamak gerek. Çünkü işi bilen usta yok. Sadece şudur budur ustası çok fazla. O yüzden dokunma diye yazmıştım. Tabi her zaman fazla fikir demek az sorun demek ;) kalemine sağlık uyarın için de teşekkür ederim.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Opel'den (daha doğrusu yeni nesil bütün araçlardan) anlamayan ustalara araçlarınızı emanet etmeyiniz, birçoğu tamir edeceğim diye araca daha çok zarar veriyorlar. Usta içinize sinmediyse en yakında bulunana özel veya yetkili servise gitmenizi öneririm. En azından karşınızda Opel konusunda daha tecrübeli olan birisi olacaktır.
 

asii_teo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Daha önce manisadaydım şaban usta diye blri vardı özel opel servisinde sağolasun çok işimi gördü şuan ona yakın olsam arabayı gözüm kapalı bırakım

8 ay önce falan ustam sesi duyduğu gibi anlsmıştı o külbütrütör motor üst kapağını değiltirmiştik onunla. O sesi biliyorum ıslık gibi ama zaten yeni değiştiği için de onda sıkıntı olmaz sanırım

Ama bu ses farklı lpgnin enjektör sesleriyle birleşip oralardan geliyor ama nerden işte? En çok da rahatsız eden arabayı devrinde kullanırken sanki yakıt bitiyomuş gibi silkelenmesi
Birde acaba boğaz kelebeği falan ses yapar mı uzun zamandır temizlenmiyor
 

asii_teo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ustanız doğru söylemiş olabilir. Ancak Astra H Z16XEP te motordan gelen kronik bir kaç ses var. Hangisi olduğuna göre tedavi değişiyor.

Dizel gibi takırtılı çalışma varsa emme manifoldu içersindeki metalden yapıyor.

Islık sesi varsa ve bu ses yağ çubuğunu çekince geçiyorsa bu sefer külbütör kapağı içindeki diyafram yrıtlmış oluyor oda yenisi ile değişim ile ancak halloluyor. Bunu değişmezseniz buda basınç ölçümünde hataya sebep olup aracın çok yakmasına sebep oluyor.

kolay gelsin

Bu dizel gibi takırtılı çalışmaya emme manifoldu içindeki metalden demişsiniz. Bunun çözümü nedir ki
 
Üst