Atmosferik Motor Modifiyesi Hakkında

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba bu konuda gerçekten yardımlarınıza ihtiyacım var aşağıda yapmak istediklerimi sıralayacağım fakat bunlarla +50 gücü geçer diyende var +20 almak bile hayal olur diyen var bu yüzden teknik bilgisi tecrübesi olan büyüklerimin arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var. Aracım astra g z16xe 100 beygir

Öncelikle yapmak istediklerim

-Emme manifoldu
-Egzoz manifoldu
-Egzantrik değişimi (vectra b gt)
-Soğuk hava filtre kiti
-Kelebek büyütme
-Yazılım

öncelikle belirtmek istiyorum aracımı proje aracı olarak kullanıyorum motorun içiyle çok oynamadan böyle bir liste çıkarttım kendime. birkaç sitede emme ve egzantrikle ilgili teknik veri grafikleri buldum. vectra b gt egzantriğini 136lık vectra b ye taktıklarında 10hp ye yakın güç alınmış ve torku biraz düşürmüş. Benim aracım zaten yeterince güçsüz olduğu için tork düşüşü olacağını sanmıyorum. Yurtdışı kaynaklı sitelerde emme manifolduna z16xe motor için 32+hp yazmışlar çok güzel bir değer fakat türkiyede o kadar kalitelisine ne rastlanır ne para yeter. ortalama ona da 10 15 dedik yazılım ve headers ile toplam 10 gelse diğerlerini hesaplamasam bile 35 civarları ediyor. benim için yeterli sayılır hedefimde 40 50 arasıydı zaten. Yaptığım hesap yanlış mı doğru mu bilmiyorum aracımı uzun bi süre satamayacağım için en azından motorunu keyifli hale getirmek istiyorum asıl amacım alt devirleri canlandırıp ivmelenmeyi arttırmak son süratle ve sürekli üst devirlerle hiçbir alakam yok sizinde bu konuda görüşlerinize yorumlarınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
1.6 motora 2.0 egzantriği uyduğunu ilk defa duydum açıkçası.orda bi yanlışlık var sanırım...

birde hevesini saygıyla karşılıyorum ama bence paranı biriktirip en azından astra g coupe (2.0) alman daha güzel olur. yada turbolu bertone.

atmosferik motordan güç almak zordur. ülkemizde malum gerekli donanım bulmasıda zor. yurtdışı fiyatlarıda az çok biliyosundur.

aracında lpg varsa alt devirleri güçlendirmek için yapacağın en basit şey aracına uygun ngk lpg bujisi alıp gap aralığını 0.1 mm düşürmek olabilir. üst devirler ve ses için açık hava filtresi tatmin edebilir.
nacizane tavsiyem paranı biriktirip güçlendirmesi daha kolay bir araç alman...
yazılım konusunda firmalarla görüş derim 2cr diye bi firma atmosferik motorlarda biraz güç alma amaçlı yazılım yapıyormuş. astra h da kullanılan z16 motorlara yapmışlar. yönlendirici bilgide verirler neler yaparsan ne kazanırsın gibi
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Keşke öyle bir şey olsa da bende yaptırsam malum araç tek nokta güç konusunda eşek kadar 1.6 motor zayıf kalıyor. Ama öyle bir uygulama bildiğim kadarı ile pek yok. :(
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yorumlarınız için teşekkür ederim facebook grubunda bir arkadaşımın aracı bu şekilde kendisi x motor ama egzantrikleri aynıdır diye tahmin ediyorum x16xe onunkide 2.0 vectra gt egzantriği kullanıyor. bende istiyorum satmak ama manevi boyutu maddi boyutun önüne geçiyor bu yüzden aracı satamıyoruz ve piyasa çok kötü halde. aracımda lpg yok araç anneannemden yadigar sıfır aldığımız bir araç ve anneannem rahmetli olduğundan beri satma konusu bile açılmıyor o yüzden benim tahminim bu araç satılmadan yenisi alınır ona da bütçemiz yetmez en azından biraz daha keyifli hale gelmesini istiyordum gaz kelebeği büyütmenin elektronik kelebekli arabalarda zor olduğunu duydum onu istemeyerek listeden çıkartıyorum araştırmaya da devam ediyorum belkide hüsranla bitecek sonu ama en azından denemedim demem
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Tolga kardeşim aracın maneviyatı varmış bence hiç oynama öylece kalsın.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tolga kardeşim aracın maneviyatı varmış bence hiç oynama öylece kalsın.

abi dışında modifiye amaçlı değişmeyen parça kalmadı motorda da amacım modifiye etmek değil aslında hantallığını gidermek bide gençlik olunca orjinal orjinal bineyim demek gelmiyo içimden :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
abi dışında modifiye amaçlı değişmeyen parça kalmadı motorda da amacım modifiye etmek değil aslında hantallığını gidermek bide gençlik olunca orjinal orjinal bineyim demek gelmiyo içimden :D

Hehe iş işten geçmiş o zaman hehe
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Birkaç basit oynamayla aracın orijinalliğini de fazla bozmadan yaklaşık 10 HP civarında bir güç alabilirsin, yaklaşık 10 HP lik bir güç de Astra G için yeterince tatminkardır.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Birkaç basit oynamayla aracın orijinalliğini de fazla bozmadan yaklaşık 10 HP civarında bir güç alabilirsin, yaklaşık 10 HP lik bir güç de Astra G için yeterince tatminkardır.

Savaş abi teşekkür ederim yorumun için birkaç oynamadan kastın nedir detay verebilir misin
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Helööööö, yakın zamanda GT ve GLS farkı adı altında makale yayınlamıştım ancak forum ahalisi "kaç kuruş yakar" "şuram bozuldu" tarzı paylaşımlardan başını kaldıramadığı için pek rağbet görmedi. Kendim X16XE kodlu motoru barındıran Corsa GSI kullanıyorum. Senin arabandaki motor benim arabamdaki motorun elektrikli gaz kelebeği olan ve sedan araca göre az yakmaya tasarlanmış modeli, çok ufak farklar var ama blok dahil birebir aynı :)

Lafa geldiğinde herkes seni durdurmaya kalkar, şu olmaz bu olmaz, sat passat al gibi şeyler duyarsın illa ki, genç adamsın bi daha bu yaşa gelmeyeceksin, ihtiyar dedeler gibi düşünmene sebep var mı yok mu sen karar ver...

Lafa gireyim. Postunda bahsettiğin modifiyelere kulp takayım ilk önce.


"
-Emme manifoldu
-Egzoz manifoldu
-Egzantrik değişimi (vectra b gt)
-Soğuk hava filtre kiti
-Kelebek büyütme
-Yazılım

"

1- Emme manifoldu gerçekten iyi uygulama, dbilas almaya kalksan 4000 lira ancak ben kelepir yollu halletme yanlısıyım. MTEC yani Mantzel replicası powerbox + X16XE alt emme manifoldu ile bu iş çözülür, stock gaz kelebeğini monte edip keyfine bakarsın.
2- Egzos Manifoldu(Header) harika uygulama, 4-2-1 şeklinde istanbulda 280 TL ye seri olarak satan bir kişi var, 1. maddede bahsettiğim emme manifoldunu da aynı kişi takacak :)
3- Eksantrik mili (camshaft) GT eksantriği para tuzağıdır, hele hele Sivas üretimi baba gibi ESTAŞ gibi yerli markamız varken...
stock vectra CD-GLS 254 derece mil taşırken üzerinde, irmscher 264 derecedir, ismi vardır ve ahım şahım farkı yoktur, takacaksan 280 derece civarı olmalıdır ki yanında kasnaklar da değişmelidir...Güç-devir bandı da değişecektir, alt devirlerinde zayıflık ve üst devirlerinde delirme yaşayacaksın unutma...
Ha bu arada GT eksantriği X20XEV içindir, senin arabana uymaz :)
4- Hava filtre kiti(CAI) Z16XE kodlu motorda beyhude arayıştır, hali hazırda panjurdan mis gibi temiz hava çeken bir filtre zaten vardır, nereye koyarsan koy güç kaybı olacak açık hava filtre uygulamasıdır. Stock kutu kazanı içine geçirgen kutu içi filtre çak geç, olmadı 1.9CDTI filtre tertibatı ile hava alışı artırabiliriz, 550hplik 2.0T Z20LET lerin vazgeçilmez uygulamasıdır, açık hava filtresi kullanılmaz opellerde...
5- Kelebek büyütme? Gaz kelebeği Opel'in en son derdidir, 10.8 gibi güzel bir sıkıştırma oranına göre 100hp üretmek yakıt ekonomisi ve düşük devir limiti göstergesi olsa gerek. Emme manifoldu ve silindir kapağı az hava çekmeye ve ekonomiye yöneliktir, kelebek büyütmek belirgin fayda sağlamaz, yeterince büyüktür zira...Silindir kapağı sökülerek port&polish işlemine tabi tutulacak, emme portları parlatılacak ve hava emiş kapasitesi artırılacak, ihtiyaç olunan mevzu budur...

6- Yazılım Yazılım tek başına 10hp verirmiş falan filan, ordan burdan duyarsın. 2CR ümit ve serhat kafayı atmosferik motorla bozmuş durumdalar, ortaya harika sonuçlar çıkıyor, memnun kalmayan atmo astra H kullanıcısı yok :D 105hp-150nm lik twinport astra 123hp-170nm gibi bir seviyeye çıkıyor sadece yazılım ile, senin araban twinport olmadığından 5hp/5nm düş etti sana 118hp/165nm :D Sadece yazılım ile aracın bu hali alıyor, yukarıda bahsettiğim uygulamalar ile araban 145-150hp arasında güce ulaşacak.
DR.Corsa lakaplı aydın çakıcı var, bahsettiğim uygulamalarla 10.5 sıkıştırma oranlı Corsa'dan orijinal siemens simtec beyin ile 145hp alıyor. Ölçülen dinamo "dynodynamics" ve bilindiği üzere 160hplik stock 1.4TSI sciroccolar 140hp civarı güç ile ölçülüyor o dynolarda.

Yukarıda bahsettiğim uygulamalar verdiğin kuruşu sana mutluluk olarak döndürecek uygulamalar. 1600cc küçümsenmeyecek kadar büyük hacimdir, maddiyat el veriyorsa hayattan keyif almaya bak, bi daha gelmeyeceksin bu yaşlara ;) Sorun olursa etiketle alıntı yap ben cevaplarım. Atmosferik opel besleme ile ilgili farklı bişeyler ararsan makaleyi de aşağı yazıyorum :)



http://www.opelim.net/forums/chip-tuning/115099-vectra-b-gt-ve-gls-cd-guc-kiyaslamasi.html
 
Üst