BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

gradient

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2012
Mesajlar
2,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

Lastik basıncı alışık olduğunuzdan yüksek büyük ihtimalle... Konforu düşürür, yakıtı azaltır, direksiyonu hafifletir ama yol tutuştan da ödün verirsiniz.
 

OGOKTAS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
3,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

gradient link' Alıntı:
Lastik basıncı alışık olduğunuzdan yüksek büyük ihtimalle... Konforu düşürür, yakıtı azaltır, direksiyonu hafifletir ama yol tutuştan da ödün verirsiniz.

Nuri abiye katılıyorum, lastik basıncını ayarladığınızda sorun çözülecektir.
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

gradient link' Alıntı:
Lastik basıncı alışık olduğunuzdan yüksek büyük ihtimalle... Konforu düşürür, yakıtı azaltır, direksiyonu hafifletir ama yol tutuştan da ödün verirsiniz.

Yol tutuşun kötüleşeceğine ben şahsen katılmıyorum (fabrikanın verdiği basınç aralığında olmak kaydıyla). Diğerlerinde hem fikirim.
 

mustimx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
516
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

arkadaşlar servisler 38-40 tan aşağı basmıyolar 3 arabamdada 6-8 bar hep fazla basılıydı. Diğer marka araçlarımda dahil her seferinde lastik basıncı düşürüyorum :D Mantıkları nedir anlamıyorum bastıkları değerler hep araç yüklü iken olması gereken değerler.
 

OGOKTAS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
3,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

mustimx link' Alıntı:
arkadaşlar servisler 38-40 tan aşağı basmıyolar 3 arabamdada 6-8 bar hep fazla basılıydı. Diğer marka araçlarımda dahil her seferinde lastik basıncı düşürüyorum :D Mantıkları nedir anlamıyorum bastıkları değerler hep araç yüklü iken olması gereken değerler.

Katılıyorum bende şirket aracı olarak sırayla 5 adet sıfır araç kullandım, çoğunda lastik havası fazlaydı sanırım aracın stoklarda nekadar hareketsiz kalacağını kestiremedikleri için fazla basıyorlar
 

revelation

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
12,367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt:

Ben ilk aracımı aldığımda adamlar resmen kamyon lastiği gibi hava basmış. Bir kontrol etmek lazım. 
 

gradient

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2012
Mesajlar
2,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: BAKIMDAN SONRA ARACIN DİREKSİYONUN OLUŞAN DURUM Bİ BAKIVERİN :)

Burock3427 link' Alıntı:
Yol tutuşun kötüleşeceğine ben şahsen katılmıyorum (fabrikanın verdiği basınç aralığında olmak kaydıyla). Diğerlerinde hem fikirim.
Katiliyorum ve duzeltiyorum...

Basınçlar kesinlikle soğuk lastiklerle ölçülmeli. Yoldan geldikten sonra kesinlikle 2 saat beklemelisiniz.

Eğer basınç düşükse; yakıt tüketiminiz artar, yol tutuş ve fren performansı olumsuz etkilenir. Çukurlarda lastiği yarıp, jantı eğebilirsiniz. Araç yolda gezinir. Lastikleniz aşınır.

Eğer yüksekse; aracın darbe emme kabiliyeti azalacağından konforunuz azalır. Darbe emme azalacağından aracın yürüyen aksamına zarar verebilirsiniz. Aşırı yüksek basınç eski lastiklerde patlama riski yaratır.

Ayrıca dengesiz lastik basınçları daha da tehlikelidir. Araç giderken ve özellikle frende bir tarafa çeker. Virajlarda saçma sapan tepkiler verdirir.
 
Üst