Bazen benzin gelmiyor çalışmıyor...

aynacı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 98 omega 2,5 v6 otm (atiker lpg'li) araç var bende. Araç bazen çalışmıyordu. Araştırıldı ki benzin gelmiyor. Benzin pompasına bakıldı. Pompa sağlam fakat elektrik gelmiyor. Hemen benzin rolesine bakıldı. Role tetikleme yapmıyor. Elimle yitince tetikleme yapıyor ve çalışıyor. Dolayısıyla roleyi değiştirdik. Toplam 3 adet role denedik.yinede bazen tetikleme yapmıyordu. Pompaya elektrik göndermiyor. Sonunda role ye beyinden gelen ince kahverengi kablodan nötr zayıf veya az geliyor dediler. Beyin tamir edilmesi lazım dediler. Fakat bir lpg ci usta şöyle bir çözüm buldu. Beyinden gelen nötr ü iptal edip ;direk kutup başından verdi.yani rolede sürekli nötr var , kontağı açınca da elektirik geliyor ve daha marşa basmadan pompa çalışmaya başlıyor. Marşa basıncada araç çalışmış oluyor. şimdi ;

1- anlamadığım konu ; bu beyin nötrü bazen 1-2 gün ,bazen de 4-5 gün normal veriyorda bazen neden vermiyor beyin böyle bişey yapabilir mi? çaresi nedir? Yoksa ben aracı yeni aldım bir yerde hatamı yapıyorum. bu araçları çalıştırırken frene basmak lazım mı? Gerçi denedim frene bassan da , basmasanda çalışıyor ama doğrusu nedir.

2- lpg ustamın yaptığı roleye direk kutup başından nötr vermek mantıklı bir çözüm mü? Zararı varmı? Hatta lpgden bir kablo daha çekeyim, araç lpg ye geçince benzin pompasını durdursun dedi.fakat bunu ben istemedim.sürekli çalışsın dedim. Inşallah yanlış karar vermemişimdir. Ne tavsiye edersiniz?

3- sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim . Kazasız- belasız günler hepinize....
 

aynacı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar kimse yorum yapamadı , heralde bu sorunla karşılaşan başka biri yok. fakat şunu söyleyim, 17 gündür aracımı frene basmadan çalıştırıyorum ve hiçbir sorun yaşamıyorum. frene basınca aracın beyni mi karışyor acaba:D
 

TEKNİSYEN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Anliyamadiğim konu frenle ne alakasi var.frene basinca çalişmiyormu.bide şunu söyliyim araç gazla çalişmaya başladiktan sonra eğer pompayi devreden çikarmiyorsa yakit pompasi kisa zamanda arizalanir.
 

aynacı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zaten normal lpg yi bağlarkende yakıt pompasını devre dışı bırakmamışlar. yani lpg ye geçincede pompa çalışıyor. bunu forumda tavsiye edenler vardı.pompanın sürekli çalışması daha iyi. hem pas tutmaz hemde benzininiz oktan kaybetmez diyorlardı.bana mantıklıda geldi.
fakat bende anlam veremedim, ilk günlerde frene basarak çalıştırıyordum otomatik vites diye. bazen benzin rolesine beyinden nötr gelmiyor ve role yapışmıyordu. şimdi frene basmadan çalıştırıyorum.artık öyle bir sorunla hiç karşılaşmadım.
bu işin mantığını inanın anlayamadım:confused:
 

Filmk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benzer durum benim başıma geldi;hiç elektrik gitmiyordu; usta ! uğraştı en son direk bağlantı yaptı; sürekli çalışır oldu; ama bir sıkıntı söz konusuydu; kontak kapandığında bazen teyp çalışır kalır; "kontak şarteli iş görmez" ya işte ozaman da pompa çalışıyor sürekli; bu hoşuma gitmediği için başka bir elektrikçiye götürdüm; ama nasıl sorunu çözdüğünü bilmiyorum fakat halletti; yani demek istediğim ya kontak şarteli iş görmezzse sabaha kadar pompa çalışır busefer...
 

aynacı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı fikirdeyim.zaten o yüzden direk bağlatmadım. şimdilik frene basmadan çalıştıyorum . sorun yok. inş. birdaha yapmaz
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
nötr deki arızayı bulmak için ya sağ alt taraftaki tesisatı söküp incelemeli ya ada farklı bir beyinle denemelisiniz ya bi kopukluk ya dalehim çatlağı olabilir; kontaı kapattığınız zaman eğer elektrik kaçağı olmuyorsa çokta dert edecek birşey yok röleye direk nötr verip te kullanmaya devam edebilirsiniz; benzin pompası lpgde iken durdurulursa pompanın ömrü artar ama lpg bittiğinde benzine geçerken bir sorun çıkartırsa kötü olur.....
 

aynacı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sorun devam ederse galiba nötr ü direk verdireceğim. pompanın durdurulması konusunda haalaa biraz endişeliyim dediğiniz gibi sorun yaşatırsa ondan korkuyorum
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
pompa normalde kontak açıldığında basınç yapana kadar 3 sn filan çalışır. sizin beyinden çok aracın yaşı itibariyle kablo temaslarında bir sorun olabilir. aracın önden kazası varmı. özellikle sol önden.
rölenin nötrü beyinden almasının mutlaka bir amacı vardır. bunu direkt bağlamak bazı şeyleri değiştirir ama neyi ben bilemicem. bu kadar derinlemesine bilgi sahibi olan bir ustaya sorulması lazım. forumda yalçın ustaya bir sor istersen.

aslında benzin pompası devamlı çalışmak için yapılmıştır. fakat deponun hep lamba yakacağı durumda çalışacağı fazla hesap edilmediğinden pompa soğuması için benzine ihtiyaç duyar. uzun süre çok az benzinle çalışması bazı markalarda sorun çıkarmış (özellikle fiat) pompalar yanmıştır.

benim omega 4 yılda 1 kere full depo gördü ve %90 oranında lamba yanık geziyorum. bir sorun çıkarmadı.
ha lpg de pompayı devreden çıkarmak zararlımı değil. aksine iyidir. fakat lpgde stop edip ani çalıştırmalarda benzin basıncını yakalaması 1-2 sn artacağından boşa marşı yorucaksın.
bu yüzden kontağı açıp birkaç sn beklemen gerekecek.

benm geçenlerde çalışmama durumu olmuştu. sorun motorun üstündeki basınçlı benzinin biriktiği ve enjektörlerin bağlı olduğu ray sistemine çok hava dolmasından kaynaklanmıştı. bu havayı enjektörler atamamış. bizde rayın üstündeki valfden havasını almıştık.

konuya otomatik sevenler derneğinde devame debiliriz.
 

aynacı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracımın herhangi bir kazası bulunmamakta. . nötrü direk vermemiz sebebiyle motor arıza lambası yanıyordu.ben de enson şöyle bişey yaptım.aküden ve beyinden gelen nötr ve roleye giden nötr kablosu arasına anahtar bağladım.düğme aşağıdayken beyinden gelen nötrle çalışıyor ,düğme yukarıdayken de akünün nötürüyle çalışıyor. genelde düğmeyi aşağı basılı tutuyorum beyinden gelen nötr le kullanıyorum. normali bu zaten. bazen çalışmadığı zaman dümeyi yukarı veriyorum direk akünün nötr ü ile çalışıyor.sonra tekrar eski yerine alıyorum. yani araç sürekli beyni kullanıyor, çalışmazsa direk nötr ü kullanıyorum zaten 10-15 günde bir yapıyor bu sorunu.
 
Üst