Benzini nezaman almaliyim

bugrakorkmaz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
485
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
gmail.com
Merhaba dostlar aracimi aldigimdan bu yana 2.kez depomu fullleyecegim suan100 km lik benzinim kaldi.isik yanmAdan almalimiyim acaba.siz ne onerirsiniz?
 

batu1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
563
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

kesinlikle mazotlu araçlarda yakıtı çok bitirmeyin !! ışığı beklemeyin !! çünkü dipte pislik olabilir,motorun vede yakıt sisteminin sağlığı için bu çok önemli !!
 

omergokbulak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2011
Mesajlar
566
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.yerlikuyum.com
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

kullanım klavuzunda ışık yanınca benzin bırakın diyo ve kesinikle bitirmeyin. Sonuçta ne kadar temiz olursa olsun deponun sonu her zaman tehlikedir bence. Ben ışığı genelde yandırmamaya çalıkıyorum. Söylediğinize göre sizlnde benzin koyma vakti gelmiş.
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

Kesinlikle ışık yanmadan alınmalı benzin aksi halde benzin pompası arızalanabilir
bir de sabahın erken vakitlerinde almak daha mantıklı ve tasarruflu :)
 

batu1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
563
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

birde yakıtınızı akşam saatlerinde veya özellikle sabah saatlerinde almaya çalışın !! gerçi bu olay kış için pek önemli değil ama ,yaz için kesinlikle şart !!  çünkü serin olan saatlerde yakıt daha yoğun oluyor !! birde depoyu yarının altına indirmemeye bakın ,çünkü buharlaşma daha az olur !! bunlar da benden :) nede olsa yaşlıyız :)
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

Bugra cim sordugun  soruya bak simdi benzini tabiki paran oldugu zaman almalisin. :)) 14alkiss
 

vigilante8

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

Arkadaşlar benzin yada mazot depo bitmesine yakın da alsanız yarım depo da alsanız aracınız yakıtı en dipten çeker. Yani deponuzda pislik varsa zaten bunu yakıt  pompası zaten emecektir. Yakıt filterinizi periyodik aralıklarla değiştirirseniz çok sıkıntı olmaz.  Eğer öbür türlü olsaydı yarım depo olduğunda arabanız istop ederdi. ) Burada amaçlanan yakıt tamamen biterse yakıt otomatiği sürekli doğrudan çalışması nedeniyle sürekli çalışıp hava emeceğinden benzin otomatiği arıza yapabilir. Onun için hiç bir otomotiv üreticisi yakıtı tamamen bitirmenizi tavsiye etmez.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

batu link' Alıntı:
kesinlikle mazotlu araçlarda yakıtı çok bitirmeyin !! ışığı beklemeyin !! çünkü dipte pislik olabilir,motorun vede yakıt sisteminin sağlığı için bu çok önemli !!


+  mutlaka yarım deponun altına düşmeyin deniliyor. Sebebi geri dönüşümden ısınan mazotun enjektörleri kilitleme tehlikesinin olması. Kesinlikle es geçilmemesi gereken bir konu.
 

vigilante8

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

Geri dönüşümden ısınan mazotun enjektörü kilitlemesi olayını biraz daha detaylı anlatabilir misiniz rica etsem
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzini nezaman almaliyim

vigilante8 link' Alıntı:
Geri dönüşümden ısınan mazotun enjektörü kilitlemesi olayını biraz daha detaylı anlatabilir misiniz rica etsem

Soru: sayın onno usta 1.3 m.jet motorlar için enjektör sıkışması sorunundan bahsetmiştiniz. Bu sorun kronik midir engellemek için ne yapılabilir?

Cevap: 1.3 m.jet motorların ilk nesillerinde enj. sıkışması sorunu vardı. Bu depodaki mazotun azalmasından kaynaklanıyor. Özellikle yaz aylarında motordan geri dönüş yapan mazotun ısısının yakıt deposundaki mazotu da ısıtması sonucu sorunlar yaşandı. Devamlı artan ısıda geri dönüş yapan mazot depodaki yakıtı da çok daha yüksek ısılara çıkartıyor. Yüksek sıcaklıkla genleşen ve hacmi artan mazot ise motora girerken küçük deliklere sahip olan düşük toleransla çalışan enjektörlerde sıkışıp kalıyor. Yapılan iyileştirmelerde (fiat için) yakıt hattına ara soğutucu konularak sorun çözüldü. Ancak bu yine aynı sorun yaşanmayacak demek değildir. Bu gibi olumsuzluklardan korunmak için sadece 1.3 m.jet için değil tüm dizellerde yakıt deposunun mümkün olduğunca dolu tutulması gerekir. Böylece yakıt fazlalığı depo içi ısısının çok yükselmesini engeller...


Ayrıca diğer bir soru altında DPF ile ilgili aynen şu deniliyor;

Kısa mesafeli kullanımlarda biriken karbon, motorun belli uzun yol kullanımları olmaması halinde birikimleri geri dönüşüm yoluyla kendi içinde yakarak KÜLE dönüştürür. Kül p.filtresinde birikince yenilenmesi gerekir Bu da ciddi maliyettir. Rejenerasyonun kısa yol kullanımlarında görevini yerine tam getirmesi mümkün değildir.

Umarım faydası olur

Otohaber dergisi 2011 / 39. sayı teknik danışman köşesi
 
Üst