Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

  • Konuyu başlatan tolgahan06
  • Başlangıç tarihi
T

tolgahan06

Bilgi Girilmemiş
Bosch Bursa Dizel Enjektör Fabrikası'nda benzinli sistemler için üretimine başlanan enjektörlerle, büyük motor hacmine sahip binek araçlarda, 100 kilometrede ortalama 11 litre olan benzin tüketimi 7 litrenin altına inecek.

Bosch Bursa Dizel Enjektör Fabrikası Ticari Genel Müdürü Dieter Wohlfarth, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2009'da aldıkları karar sonrasında, Bursa'daki fabrikalarında benzinli sistemler için enjektör üretimine başladıklarını anımsattı.

Wohlfarth, şu anda bu ürüne has olan makinelerin kurulumuna başladıklarını, 2012 sonunda da toplam 4 hatta bu ürüne geçmiş olacaklarını belirtti.

-''Yılda 10 milyon üretim''-

2012 sonunda yıllık 10 milyon enjektör üretiyor olacaklarını dile getiren Wohlfarth, şunları kaydetti:

''Bu yeni tipin en önemli özelliği, benzin tüketimini çok önemli oranda azaltıyor olması. Şu anda 100 kilometrede ortalama 11 litre olan, büyük motor hacmine sahip bir aracın tükettiği benzin, bu enjektörün ardından 7 litrenin altına inmiş olacak. Bu neredeyse yarı yarıya tasarruf demek oluyor. Aynı zamanda da karbondioksit emisyonlarını düşürmeyi başarmış oluyoruz.''

Wohlfarth, yeni ürünün oldukça çevreci olduğuna dikkati çekerek, şu bilgileri verdi:

''En önemli özelliklerden bir tanesi de son teknoloji ürünü olması. Son teknoloji makinelerde üretilen ürün, çok kapsamlı ve komplike bir yapıya sahip. Enjektörün 25 noktasına lazer kaynağı yapılıyor. Ürün, yapılacak maksimum seviyede kontrolle fabrikamızdan ayrılacak. Tüm bunların sonucunda, bu yeni ürün son teknolojiyi tamamıyle yansıtıyor diyebiliriz.''

-''Sadece Bursa'daki Bosch fabrikasında üretilecek''

Dieter Wohlfarth, söz konusu ürünün premium sınıf araçlarda kullanılacağına işaret ederek, şöyle konuştu:

''Bu ürünün tamamı sadece Bursa'daki Bosch fabrikasında üretilecek. Dünyanın başka hiçbir yerinde üretilmeyecek. Ayrıca bu ürün, Bursa fabrikası için de tüm dünyada Bosch içindeki üretim birliğini düşündüğümüzde, çok önemli bir yapı taşı olacak ve özellikle mükemmellik açısından kendimizi ortaya koyacağımız bir ürün tipi olacak. Bu tip tamamen Avrupa'ya, büyük bir kısmı da Almanya'da bulunan bir müşterimize ihraç edilecek. Türkiye'de ise kullanılan araç eğer bu müşterinin ürün grubunda yer alıyor ise o zaman bunu Türkiye yollarında da görebileceğiz.''

kaynak:AA
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

11 litreden 7 litreye düşen benzin tüketimi...
Sizce mantıklı mı?

Birkaç tane içten yanmalı motor dersi aldım.Eminim, şu ana kadar 11 litre yakan motorları tasarlayanlar da ilgili dersleri almışlardır:)

Nasıl olmuş da enjektörü geliştirmeyi gözden kaçırmışlar, anlamadım:) Bak yıllardır fazladan benzin yakıyormuş araçlar.

Şaka bir yana arkadaşlar, ben bunu hiç gerçekçi bulmadım.Olmasını isterdim, fakat sadece tek bir komponent değişimi ile bu kadar tasarruf sağlanabiliyor, neden bunca yıl yapılmamış, ya da dizel sistemlerde yıllardır bu vardı, hatta VW 5-6 yıl önce FSI motor çıkardı bu mantığa yakın çalışan.Neden daha önceden bunu kimse akıl edemedi.

Bu konudaki gelişmeleri yakından takip ediyor olucam.
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

Üretmeyi becersinler valla iki tane birden takarım 9.6'yı 3'e düşürürüm. Sonra hep 6500 devirde gezerim herhalde. :)
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

Boyle birsey olsa dizel kimse almaz. 
 
T

tolgahan06

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

GNSpower link' Alıntı:
Üretmeyi becersinler valla iki tane birden takarım 9.6'yı 3'e düşürürüm. Sonra hep 6500 devirde gezerim herhalde. :)
:D
 

tomacco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2,601
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

Sevindirici bir haber.
thnxx
 

tosssbaa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2011
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

Bir Makina mühendisi olarak habere gülüyorum. İçten yanmalı ve bizim araçlar gibi 10 -11 sıkışma oranlı ile çalışan bi motorun verimini Sadece silindir içerisine yakıtın verilme yöntemini değiştirerek %35 artırılması imkansızdır.

Ancak haberdeki büyük hacimli motorlar kısmını açarsak;

Silindir haçmi, içerisindeki hava ve yakıtın homojen olarak karışmasını engeller seviyede büyük ise. Piston ile sıkıştırılmış hava yanma ile oluşan ısıdan tam yararlanamıyor ise bu durumu geliştirerek verimi %35 den de fazla artırabilirler.  
 

tomacco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2,601
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

vehicle_dynamics link' Alıntı:
11 litreden 7 litreye düşen benzin tüketimi...
Sizce mantıklı mı?

Birkaç tane içten yanmalı motor dersi aldım.Eminim, şu ana kadar 11 litre yakan motorları tasarlayanlar da ilgili dersleri almışlardır:)

Nasıl olmuş da enjektörü geliştirmeyi gözden kaçırmışlar, anlamadım:) Bak yıllardır fazladan benzin yakıyormuş araçlar.

Şaka bir yana arkadaşlar, ben bunu hiç gerçekçi bulmadım.Olmasını isterdim, fakat sadece tek bir komponent değişimi ile bu kadar tasarruf sağlanabiliyor, neden bunca yıl yapılmamış, ya da dizel sistemlerde yıllardır bu vardı, hatta VW 5-6 yıl önce FSI motor çıkardı bu mantığa yakın çalışan.Neden daha önceden bunu kimse akıl edemedi.

Bu konudaki gelişmeleri yakından takip ediyor olucam.
Kısmen size katılıyorum.
Otomotiv teknolojisi üzerinden ençok geliştirme yapılan sektör.
Yapılan açıklamada az detay verilmiş.Enjektör uçlarının yapısında değişilik yaparak farklı bir püskürtme hızı ve açısı denemiş olabilirler.veya kesikli psükürtme sistemi gibi bir sistem olabilir daha önce yapılmamış birşer olduğunu kesin az bilgi olduğu için sadece tahmin yürütüyorum.
common rail teknolojiside çok eski bir teknoloji değil neden daha önce düşünmemişler demek çift kavramalı şanzımanlar keşfediltikten sonra neden daha önce bulunmadı demek gibi birşey.zamanla olacaktır.aynı karbüratörlü araçlarda olduğu gibi.
Ama banada 11ltden 7 ltye düşüş çok mantıklı gelmedi çok fark olması düşündürücü bu işlem kademeli mümkün önce lt tasarruf sağlanır daha sonra geliştirilen ürün ile bir 2 lt daha düşüş meydana getirilebilir.Ama bir kerede bu kadar olması mantıklı değil o konuda size katılıyorum.
Yazımı yanlış anlamayın size muhalefet olmak için yazmadım karşıt bir fikri paylaşmak istedim.
 

Swift

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

vehicle_dynamics link' Alıntı:
11 litreden 7 litreye düşen benzin tüketimi...
Sizce mantıklı mı?

Birkaç tane içten yanmalı motor dersi aldım.Eminim, şu ana kadar 11 litre yakan motorları tasarlayanlar da ilgili dersleri almışlardır:)

Nasıl olmuş da enjektörü geliştirmeyi gözden kaçırmışlar, anlamadım:) Bak yıllardır fazladan benzin yakıyormuş araçlar.

Şaka bir yana arkadaşlar, ben bunu hiç gerçekçi bulmadım.Olmasını isterdim, fakat sadece tek bir komponent değişimi ile bu kadar tasarruf sağlanabiliyor, neden bunca yıl yapılmamış, ya da dizel sistemlerde yıllardır bu vardı, hatta VW 5-6 yıl önce FSI motor çıkardı bu mantığa yakın çalışan.Neden daha önceden bunu kimse akıl edemedi.

Bu konudaki gelişmeleri yakından takip ediyor olucam.

Bence mantıklı :)

Bu enjektörleri taktıktan sonra motor yağına nanololojik bor katkısı ekleriz. 2-3 tane manyetik tasarruf cihazını seri bağlarız. Üzerine su enjeksiyon sistemi koyarız. Ardından elektrolizli hidrojen üretici sistemi ekleriz. En son olarak da çakmak soketine FD-47 takarız: http://www.fueldoctorusa.com

Hesaplarıma göre bu yolla yakıt tüketimi sıfıra düşeceği gibi motor çalıştıkça 3,5-4 l/100km kadar benzin üretir olacak. Doldukça gider bir benzinciye satarız artık :p
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

Swift link' Alıntı:
[quote author=vehicle_dynamics link=topic=3074.msg67913#msg67913 date=1323364157]
11 litreden 7 litreye düşen benzin tüketimi...
Sizce mantıklı mı?

Birkaç tane içten yanmalı motor dersi aldım.Eminim, şu ana kadar 11 litre yakan motorları tasarlayanlar da ilgili dersleri almışlardır:)

Nasıl olmuş da enjektörü geliştirmeyi gözden kaçırmışlar, anlamadım:) Bak yıllardır fazladan benzin yakıyormuş araçlar.

Şaka bir yana arkadaşlar, ben bunu hiç gerçekçi bulmadım.Olmasını isterdim, fakat sadece tek bir komponent değişimi ile bu kadar tasarruf sağlanabiliyor, neden bunca yıl yapılmamış, ya da dizel sistemlerde yıllardır bu vardı, hatta VW 5-6 yıl önce FSI motor çıkardı bu mantığa yakın çalışan.Neden daha önceden bunu kimse akıl edemedi.

Bu konudaki gelişmeleri yakından takip ediyor olucam.

Bence mantıklı :)

Bu enjektörleri taktıktan sonra motor yağına nanololojik bor katkısı ekleriz. 2-3 tane manyetik tasarruf cihazını seri bağlarız. Üzerine su enjeksiyon sistemi koyarız. Ardından elektrolizli hidrojen üretici sistemi ekleriz. En son olarak da çakmak soketine FD-47 takarız: http://www.fueldoctorusa.com

Hesaplarıma göre bu yolla yakıt tüketimi sıfıra düşeceği gibi motor çalıştıkça 3,5-4 l/100km kadar benzin üretir olacak. Doldukça gider bir benzinciye satarız artık :p
[/quote]

Biliyordum biliyordum, birisinin hayallerimdeki düzeneği icat edeceğini biliyordum. Arkandayım. (:)
 
Üst