Bilgili abilerim lütfen yardım edin Corsa D

34tanbullu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Hayırlı akşamlar , aracım Corsa D 2013 1.3 cdti arıza lambası yanıyordu sanayideki tanıdık ustamıza gittim. Araçta ısıtma bujisi arızası vardı o çözüldü . Aynı zamanda P0299 arızasıda vardı. Bu P0299 arızasını bir türlü gideremedik.
Turbo temizliği yapıldı revizyona girdi, turbo selenoid valfi değişti.Partikül filtresi
( DPF ) temizlendi.İntercoolerda hafif yağ kaçağı vardı o ring conta yenilendi.Sorun düzelmedi daha sonra egr söküldü temizlendi map sensörü temizlendi aracı sıkıştırdığımda tekrar arıza lambası yanıyor ve P0299 hatasını veriyor borular vs çatlak patlak olma ihtimaline karşı kontrol edildi. İşin içinden çıkamadık aklınıza gelen birşey varsa yardımlarınızı bekliyorum.
Arabadan soğumama sebep oldu bu arıza işi gözüm hep gösterge tablosunda nerdeyse kafayı yedirtecek bana İstanbul Kartal sanayide gitmediğim usta kalmadı
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
hocam arızanın açılımı nedir?
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,448
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
wastegate arızalı olabilir ustam
 

34tanbullu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Evet arıza kodunun açılımı P0299 Turbo basıncı düşük , Turbo basınç valfi , Emme Kısmında basınç kaybı gibi birşey yazıyordu.
Sizce wasgate arızalı olmuş olsa sürekli yanmazmı, aracı sıkıştırdığımda bu hatayı veriyor ve aracın tepkisi değişiyor.İnternette araştırma yaparken aktüatördeki ayar vidasıyla sorunu çözenler var ama emin değilim. Fikirlerinize açığım zaman ayırıp yazan herkeze teşekkürler.
 

Astrah28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Selonoid walfi basincini vakum pompasindan alıyor. Ya vakum pompasında vakum kaybı var. Hortum çatlak. Yada vakum pompası arizali. Yada olmadı vakum odasina bakın.insallah çözülür.
 

34tanbullu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Selonoid walfi basincini vakum pompasindan alıyor. Ya vakum pompasında vakum kaybı var. Hortum çatlak. Yada vakum pompası arizali. Yada olmadı vakum odasina bakın.insallah çözülür.

Merhaba ilginiz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz vakum pompası tam olarak nerede kalıyor benim kontrol etme şansım varmı ? Selenoid üzerinden hortumları söküp vakum yapıp yapmadığına bakmışlardı ama tabi el ile bakmışlardı yetersiz geliyor olabilir sanırım. ihtimaller listesine bunuda yazıyorum teşekkürler tekrar
 

Astrah28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba ilginiz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz vakum pompası tam olarak nerede kalıyor benim kontrol etme şansım varmı ? Selenoid üzerinden hortumları söküp vakum yapıp yapmadığına bakmışlardı ama tabi el ile bakmışlardı yetersiz geliyor olabilir sanırım. ihtimaller listesine bunuda yazıyorum teşekkürler tekrar

Aracınızda seloid valfi olduğuna göre aracınız 90 lik. Olması lazim. Bu yazdıkların 90 bg icin geçerli. 90 bg löklerde motoru karşınıza aldığınızda sağ tarafta kalır emme manifold girişinde. Boğaz kelebeğinin üstünde oluyor. Zaten vakum hortumlarını üstünde göreceksiniz. Siyah renk.
Eğer aracınız 75 bg ise tam olarak yerini tarif edemem zor bir yerde olması lazim hortumları takip etmeniz lazim. Dikkatli olmak kaydıyla hortumları yollayın la çatlak falan varsa görürsünüz. Vakum sisteminde sıkıntı varsa aracınızın frenlerinde de performans sıkıntısı olması lazim. Frenlerde sıkıntı yoksa selonoid valde kadar olan hortumları iyice kontrol edin
 

34tanbullu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Aracınızda seloid valfi olduğuna göre aracınız 90 lik. Olması lazim. Bu yazdıkların 90 bg icin geçerli. 90 bg löklerde motoru karşınıza aldığınızda sağ tarafta kalır emme manifold girişinde. Boğaz kelebeğinin üstünde oluyor. Zaten vakum hortumlarını üstünde göreceksiniz. Siyah renk.
Eğer aracınız 75 bg ise tam olarak yerini tarif edemem zor bir yerde olması lazim hortumları takip etmeniz lazim. Dikkatli olmak kaydıyla hortumları yollayın la çatlak falan varsa görürsünüz. Vakum sisteminde sıkıntı varsa aracınızın frenlerinde de performans sıkıntısı olması lazim. Frenlerde sıkıntı yoksa selonoid valde kadar olan hortumları iyice kontrol edin

Aracım 75lik , Allah'a şükür frenlerimde problem yok. Gözle görülemeyen bi yerde bi sıkıntı var kesin dediğiniz kısımlara bakacağım teşekkür ederim.Selenoid valfim aşağıda ekteki olandan
 

Ekli dosyalar

  • turbo selenoid valfi.jpg
    turbo selenoid valfi.jpg
    60.9 KB · Görüntüleme: 23
Son düzenleme:

Astrah28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Aracım 75lik , Allah'a şükür frenlerimde problem yok. Gözle görülemeyen bi yerde bi sıkıntı var kesin dediğiniz kısımlara bakacağım teşekkür ederim.S5elenoid valfim aşağıda ekteki olandan

Frenlerde sikinti yoksa selenoidin hortumunu takip et giriş tarafindakini
Seni vakum pompasına götürür dip kısmında zamanla çatlaklar oluşabiliyor.. bi kontrol et. Inşallah cozulur
 
Üst