Chevrolet Kabusu Lütfen Yardım!!!!

burakaykın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Micron değerleri heryerde aynı olamasa da yaklaşık olmak zorundaymış bizim sol ön kapı 90 tavanın bir yeri 280 arka 250 birbirine yakın değerler değil.2 farklı yerde teste soktum ikisi de aynı şeyi söyledi bayiye gittiğimde zaten umurlarında bile olmadı adamlar uğraşmayacağınızda o kadar eminler ki
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
2 üyemiz var, forumda aratın dava açıp kazanan. 2 sene gibi bir süreç alacak, bu süreçte aracı kullanacaksınız bilginize. Arama yapıp bulabilirsiniz ilgili konuları
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
öncelikle boyada micron farkları olur benim sıfır aldığım i30 da da 60-100 micron arasında boya kalınlığı var.
bu aracın boyalı olduğu anlamına gelmez.
renault servisindeki usta sadece micron değerleri farklı diye siz arabayı boyattınızmı demişse o usta falan değilmiş.
uzakdoğu arabalarında genelde 60-100 micron gibi alman ve avrupa arabalarda da genelde 90-120-130 micron gibi boya kalınlığı olur.
her tarafı aynı micron kalınlığında boyası olan 1 tane araba bulamazsın.
sen iyi bir boyacıya götür arabayı karşıdan baksa bilir boyalı olup olmadığını.
bir de ölçülen micron kalınlıkları ne idi.
boyanan parçalar genelde 150 micron ve daha üstü değerler verir.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:39 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 20:37 ----------



türkiyede boyalı araba satmada sabıkalı olan tek marka opeldir.
başka markalarda 1-2 tane görülse bile opelde onlarca örneği var.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:47 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 20:39 ----------



özellikle opel bayilerinin bu konuda sabıkalı olması milleti paranoyak yaptı.
ben arabayı izmirden aldım.baştan aletle kontrol eder öyle teslim alırım diye telefonda söylemiştim zaten, teslim almaya giderken galerici teyzeoğlundan boya test cihazını alarak gittim ve aracı test ettikten sonra teslim aldım.
adam izmirin en büyük hyundai bayisi, benim bu halime bütün servis ustaları bakıyor. hatta servis ustası bir bana bir satış temsilcisine baktı temsilcide bırak ölçsün dedi.
adamlar hayatlarında ilk defa böyle bir şeyle karşılaştıkları için manyakmı bu adam diye hepsi beni izliyor, ben de beyler ben opelciyim opelde bu durumlar sıradan olduğu için paronoyak olduk hepimiz dedim güldüler.


Sabıka konusunda çok doğru bir söylem ama bizler hala opel diyoruz ya... daha bende bir şey demem. Adamlar malına firmasına sahip çıkmıyor ama bizim millet firmalardan araç üreticisinden daha fazla sahip çıkıyor hani derler ya babasının malı olsa bu kadar sahip çıkmaz diye işte bizimkisi böyle bir şey...

Konuyu açan değerli arkadaşım zaten firma artık ülkemizde araç filan satmıyor satmayacak benim bildiğim bu şekilde mahkeme konusunda Emre arkadaşımızın da söylediği gibi dava açılır ise aracı satamazsın o yüzden öfke ile kalkıp elindeki araç ile otura kalma mal alıcıya satılır sat gitsin.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
boya değerleri nedir acaba ?
150 mikron üstü boyalı kabul ediliyor.
ayrıca araca yapılan pasta cila yada yıkamada kullanılan deterjan kalıntıları vs mikron değerlerini çok etkiliyor. bendede vardı geçen hafta o makineden. dayımın corsada denedim ondada değişken değerler veriyor ama 120 üstü yoktu boyasız parçalarda. tavan 120 veriyordu kapıların üstü 90 alt tarafına doğru 100 veriyordu....
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Micron değerleri heryerde aynı olamasa da yaklaşık olmak zorundaymış bizim sol ön kapı 90 tavanın bir yeri 280 arka 250 birbirine yakın değerler değil.2 farklı yerde teste soktum ikisi de aynı şeyi söyledi bayiye gittiğimde zaten umurlarında bile olmadı adamlar uğraşmayacağınızda o kadar eminler ki

250-280 gibi değerler normal değil, bu değerlere normal diyen yetkili de normal değil.
arabayı o şekilde teslim aldığını ispat edersen mahkeme 2-3 yıl sürer ama sonunda kazanırsın.
o süre içerisinde arabayı kullanmaya devam eder mahkeme sonuçlandığında aynı arabanın sıfırını veya bedelini alırsın.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:52 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:43 ----------

Sabıka konusunda çok doğru bir söylem ama bizler hala opel diyoruz ya... daha bende bir şey demem. Adamlar malına firmasına sahip çıkmıyor ama bizim millet firmalardan araç üreticisinden daha fazla sahip çıkıyor hani derler ya babasının malı olsa bu kadar sahip çıkmaz diye işte bizimkisi böyle bir şey...

Konuyu açan değerli arkadaşım zaten firma artık ülkemizde araç filan satmıyor satmayacak benim bildiğim bu şekilde mahkeme konusunda Emre arkadaşımızın da söylediği gibi dava açılır ise aracı satamazsın o yüzden öfke ile kalkıp elindeki araç ile otura kalma mal alıcıya satılır sat gitsin.


Nadir haklısın da bizimkisi biraz mecburiyetten diyelim.
birincisi alışkanlık, opele binip memnun kaldıysan yine onu almak istiyorsun (sadece Türk insanında olan tipik bir davranış tarzı)
ikincisi muadillerine göre daha sağlam ve ekonomik olması veya o şekilde algılanması.
üçüncüsü piyasadaki tutulurluğu ve çabuk elden çıkması vs.
burada kabahat vatandaşta değil; müşterisinin başını tutup bayilere düz..ren sonrada hiç bir yaptırım getirmeden bu ticari bir konu bayi ile sizin aranızda diyen ......... opelde.
alman markasının yaptığı işe bakın dünyanın hiç bir yerinde, afrikadaki yaman yam kabilelerinde bile böyle bir yaklaşım olmaz.
sanki bayinin çok umurun da bir keriz almazsa başka bir kerize iteleriz deyip kıs kıs gülüyor ........
bu işi meslek haline getirmiş bir sürü sabıkası olan bayiler var. opelin marka değeri yerlerde sürünüyor ama opelin umurlarında değil.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 12:09 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:52 ----------

boya değerleri nedir acaba ?
150 mikron üstü boyalı kabul ediliyor.
ayrıca araca yapılan pasta cila yada yıkamada kullanılan deterjan kalıntıları vs mikron değerlerini çok etkiliyor. bendede vardı geçen hafta o makineden. dayımın corsada denedim ondada değişken değerler veriyor ama 120 üstü yoktu boyasız parçalarda. tavan 120 veriyordu kapıların üstü 90 alt tarafına doğru 100 veriyordu....

boya değerleri genelde;
japon, kore markalarında 70-80-90 gibi, avrupa, amerikan markalarında 90-100-120 gibi.
akrilik ve metalik boya kalınlıklarında da metalik boyanın üzerine atılan vernik tabakasının kalınlığına bağlı olarak kalınlık değerleri farklı çıkar.
130 dan sonrasına şüphe ile bakılıyor, 150 den sonrası da muhtemelen boyalı oluyor.
opelde yeni aracın tamamında 160-180-190 gibi değerler görülmüştü bu da muhtemelen fabrikada oluşan bir sıkıntıdan dolayı aracın ikinci defa boyanmasından kaynaklanmıştır.
aracın değişik yerlerinde değişken kalınlık değerleri çıkar sınırlar içerisinde bu normaldir.
boya koruma, cila vs. bunların kalınlıkta önemi olmaz, 3-5 micron artırır tahminen.
kapıların üstünün 90 altının 100 göstermesinin sebebi boya atıldığında kuruyuncaya kadar aşağıya doğru hareketlenme olduğundan alt kısımlar daha kalın değerler verir. ( normal pencere camlarında da uzun vade de cam yukarıdan aşağıya doğru hareket der yukarışı incelir aşağısı kalınlaşırmış. seralardaki camları bu nedenle 5-10 yılda bir aşağısı yukarıya gelecek şekilde değiştirilmesi gerekirmiş.)
robotlar boya yaparken ilk başladıkları noktada bitirdiklerinde; ilk başlama noktasına hem başlarken hem de bitirirken boya püskürttükleri için o bölümün boyası biraz daha kalın oluyor.
 

burakaykın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugün ihtarnameyi çekiyorum.Böyle sıkıntısı olan herkes dava açsa zaten cesaret edemezler bu değerlerdeki araçlara normal demeye.İsterse 5 yıl sürsün açacağım üstüne tazminat davası da açacağım.Sonrasında da Ankara Ticaret Odası'na şikayet edeceğim,insanları salak yerine koymak ne demek anlasınlar.Bir arkadaşımızınkini buldum okudum 3 yıl 6 ay sürmüş ama kazanmış.Bana yenisini vermesinler ben bedelin iadesini istiyorum.Bir daha Chevrolet veya Opel mi aslaaaaaa...Kaç gündür huzur bırakmadılar insanda.İlgisizler,umurlarında değil...
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Benzer bir olay bir yaknımızın da başına geldi.Ankara Resi Oto'dan aldığı Chevrolet Captiva satacağı zaman boyalı çıktı. Ama daha şanslıydılar ve servisle anlaşma yoluna gittiler.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bugün ihtarnameyi çekiyorum.Böyle sıkıntısı olan herkes dava açsa zaten cesaret edemezler bu değerlerdeki araçlara normal demeye.İsterse 5 yıl sürsün açacağım üstüne tazminat davası da açacağım.Sonrasında da Ankara Ticaret Odası'na şikayet edeceğim,insanları salak yerine koymak ne demek anlasınlar.Bir arkadaşımızınkini buldum okudum 3 yıl 6 ay sürmüş ama kazanmış.Bana yenisini vermesinler ben bedelin iadesini istiyorum.Bir daha Chevrolet veya Opel mi aslaaaaaa...Kaç gündür huzur bırakmadılar insanda.İlgisizler,umurlarında değil...

bence iyice araştırın dava açmak kolay ancak gerisi zor.
hani deseniz kapısı kaputu falan neysede tavan diyorsunuz 101 nokta testi yaptırın. noter huzurunda tespitte bulunun 250 280 çok ciddi mikronlar...
 

ilker_yusuf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
1,734
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Caner'de benim arabayı yeni aldığımda içerenköy de ölçüm yapmıştı şanzımıza yanında cihaz vardı. Her yerde mikron dereceleri farklıydı ancak beklenen değerler içerisindeydi. O dönem boyalı 0 araba örneği çoktu içime su serpmişti valla. Hala alicanla konusunu döndüdrürüz :)
 

44kartal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bahsedilen ve davayı kazanan forum üyelerinden birisiyim(benimle birlikte 3 kişi)
bu konuda mahkemelerin çelişkili kararları oluyor. ben 3.5 senede kazandım, diğer arkadaşlar da en az 2.5 sene uğraştılar. ancak sonunda paramızı geri aldık. mikron değerleri konusunda tartışmaya girmeye hiç gerek yok. birisi 90 diğerleri olağanüstü yüksek ise mutlaka bir sıkıntı vardır(arabası iki kez bilirkişi tarafından incelenmiş birisi olarak söylüyorum)
uzun süreyi ve en önemlisi sinir harbini göze alırsanız dava açın derim, eğer ankara'da açacaksanız da gerek avukat gerekse bilgi paylaşımı konusunda yardımcı olurum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:05 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:04 ----------

2 üyemiz var, forumda aratın dava açıp kazanan. 2 sene gibi bir süreç alacak, bu süreçte aracı kullanacaksınız bilginize. Arama yapıp bulabilirsiniz ilgili konuları

benimle birlikte toplamda üç üye var. ama benim davam net 3.5 yılda sonuçlandı.....
 

Benzer Konular

Üst