çift kapi kilitlemeyle otomatik cam kapatma

efendy_74

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
biraz uğraştım arkadaşlar bi sonuca vardım. eğer çift kitlemede kahvemavi-kahvekırmızı kablolarında enerji kesilmesse aküden devamlı yer eğer kitlemeden sonra enerji kesiliyorsa aküden yemez..saygılar..
 

usuruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
:)
kondansatör 16v kullanabilirsin 12v büyük olsun yeter
merak etme röle beslemesi kapı kilitleme motoruna bağlı yaklaşık 3 sn cekiyor bırakıyor o sırada role kontakları cekildiği için kondansatör kısa devre oluyor ve kondansatör kısa devre olunca camları kapatma sinyali gidiyor kondansatörün gelen akımla dolması yaklasık 30 sn sürüyor bu sürede camlar kapanıyor. 30 sn sonra kondansatör gelen akımla dolduğu için cam kapatma sistemi devre dışı kalıyor ve bu sayede aküden bos ş yere akım çekilmiyor.
slm arkadaşlar bi sorum olucak bende endüstriyel elektronik okuyorum.. üniversite öğrencisiyim arkadaşımızın yaptığı devre gayet mantıklı aküden yiyiceğini sanmıyorum..kondansatör araba çalıştırıldığında şarj durumunda camları kapattığımızda elektrik kesiliyo kondansatör deşarj gerilimiyle camları yapatıyor ve deşarj olduktan sonra devre kontakları bırakıyor ve aküden yemiyor..

kondansatörün gerilim değerini yazmamışsın 12 voltmu yardımcı olursan sevinirim...
 

efendy_74

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
saolsın mantıklı bi devre deniycem bunu...emeğine sağlık ..
 

efendy_74

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
bunu taktıktan sonra camlar kapandığında röle bacaklarına gelen kablolardaki gerilimleri avometre ile ölçebiliriz bu sayede gelirim gelip gelmediğini anlarızz...
 

efendy_74

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
şemada çizdiğinle son bitmiş hali farklı gibi görünüyo..bide onu açıklarsan sevinirim bidaha sökmeyelim kapıyı sonra..:D
 

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
herşey güzel hoş ama anlamadığım tek nokta var ; sol ön kapının sökülmüş halinin fotosunu niye koydun ? sanırım biz bu devreyi sol eşikteki plastiği sökerek oraya lehimleyeceğiz .. bunun dışında sol kapı üstünde yapmamız gereken birşey var mı ki ?
 
H

hkndvc

Bilgi Girilmemiş
Kardes eline emegine saglik diyorum. Sen Astra G icin tasarlamissin. Bende de 97 Vectra B1 2.0 CD var. acaba ayni islem bizim vectralar icin de oluyor mu? bunu nasil arastiririz.

arkadaşım beminkide 97 b1 2.0 cd.bizimkiler zaten bu şekilde veya enazından bendeki öyle...
 

alikuscu

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2008
Mesajlar
183
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
sonrada akülere dikkat ne olursa olsun bu devreler aküyü etkiliyor bağladıktan sonra akünün - kutubunu söküp devreye seri bir ampermetre bağlayıp aralıklarla akım çekmediğini kontrol edin ama bir kere değil aralıklarla ampermetre bağlı kalsın ve bakın mutlaka bir akım çelkecektirbende bu tür birşey vardı o zaman 0.15ma akım çekiyordu şu anda 0.01 ma ve iki güğnde bir akü voltajını ölçün mümkünse 2 gün araba yatsın akü voltajı 12.15-12.30 arasında ise kaçak yok aküsağlam ama değerler düşükse geçmişolsun devre varsa devreyi diyot varsa diyotu sökün söktürün
 

usuruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arkadaşım hazır modüller varya buda aynı olay akım cekecekmesin die bukadar eleman kullandım devre tasarladım. Bu arada yapan kullanan varmı

sonrada akülere dikkat ne olursa olsun bu devreler aküyü etkiliyor bağladıktan sonra akünün - kutubunu söküp devreye seri bir ampermetre bağlayıp aralıklarla akım çekmediğini kontrol edin ama bir kere değil aralıklarla ampermetre bağlı kalsın ve bakın mutlaka bir akım çelkecektirbende bu tür birşey vardı o zaman 0.15ma akım çekiyordu şu anda 0.01 ma ve iki güğnde bir akü voltajını ölçün mümkünse 2 gün araba yatsın akü voltajı 12.15-12.30 arasında ise kaçak yok aküsağlam ama değerler düşükse geçmişolsun devre varsa devreyi diyot varsa diyotu sökün söktürün
 
Üst