cng

61TS061

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
1,389
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
LPG yerine yarı yarıya ucuz CNG
4_k.gif
26.03.2008 09:42 ( Kaynak:www.haberturk.com )
Bu yeni yakıt LPG'nin tahtını sallayacak İstasyona gitmeye gerek kalmayacak. Metin Can'ın Haberi




HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ METİN CAN'IN HABERİ
1994 yılından itibaren otomobillerin LPG'ye dönüşümünde yaşanan yoğun ilginin bir benzeri bugünlerde sıkıştırılmış doğalgaz olarak bilinen CNG'de (Compressed Naturel Gas) yaşanıyor. LPG'den yarı yarıya ucuz olan CNG'yi 2010'dan sonra evden doldurmak bile mümkün hale gelecek. CNG, 1600 cc bir otomobilin kilometredeki yakıt maliyetini 70 kuruş düşürüyor. Şu anda İstanbul'da CNG kullanan 20 bine yakın araç olduğu tahmin ediliyor.

ARAÇLARIN DÖNÜŞÜM MALİYET 1000-1.500 YTL
CNG kullanımı için aracınızı bu dönüşümü yapan işyerlerinden birine götürmeniz gerekiyor. Bu işyerlerinde tıpkı LPG tankı taktırır gibi CNG tankı takılıyor. Bunun maliyeti ise 1000-1.500 YTL arasında değişiyor. Özellikle son yıllarda araçlara CNG tesisi kuran işletme sayısında da patlama yaşanıyor. İstanbul'da bu dönüşümleri sağlayan 30'a yakın nokta ulaşırken Türkiye genelinde bu rakam 100'ün üzerinde.
KAZA ANINDA EN GÜVENLİ YAKIT OLARAK BİLİNİYOR
CNG yıllardır ABD, İtalya, Arjantin ve Yeni Zelanda' da kullanılıp, benzine göre daha güvenli yakıt olarak kabul ediliyor. Bunun başında LPG'deki yangın ve patlama tehlikesinin minimum düzeyde olması. Doğalgaz havadan daha hafif olduğu için bir kaza ya da sızıntı halinde diğer yakıtların (LPG, Benzin vs.) tersine hemen havaya karışıyor ve diğer yakıtlar gibi zeminde birikerek patlayıcı ve yanıcı bir ortam oluşturmuyor.
İSTASYONA GİTMEDEN EVDEKİ DOĞALGAZ KULLANILABİLECEK
CNG alanında geçen yıl hizmet vermeye başlayan Areks Dönüşüm Sistemleri Genel Müdürü Niyazi Aktaş, sistemi HABERTURK.COM’A anlattı. Aktaş’a göre sistem önümüzdeki yıllarda LPG'nin tahtına oturacak. İstanbul'da LPG dönüşümü yapan istasyonların artık bu alana kaydığını anlatan Aktaş, kendilerinin de günde en az 30 aracın dönüşümünü yaptıklarını söylüyor. Aktaş, “İleride bu sistemi kullananların istasyonlara gitmeden evlerindeki doğalgaz sistemine entegre edilecek aparatlar ile aracının deposunu doldurması mümkün olacak” dedi.
2.1 MİLYON TON LPG TÜKETİLİYOR
Bu arada, Türkiye'de 1994'ten sonra bir milyondan fazla araç LPG'ye geçti. Bugün 'otogaz' olarak da anılan LPG kullanan araçların yıllık tüketimi 2.1 milyon tona ulaşmış durumda. Ancak ilerleyen yıllarda LPG'ye konulan vergiler ve zamlar sonucunda bu yakıt cazibesini yitirmeye başladı.
İLK KEZ FUARI DA DÜZENLENECEK

Öte yandan Türkiye'de ilk kez LPG&CNG sektörlerini kapsayan bir fuar da 03 - 06 Nisan 2008 tarihleri arasında CNR Fuar Merkezinde gerçekleşecek. Senexpo Uluslararası Fuarcılık tarafından gerçekleştirilecek olan LPG & CNG Fuarında bu konuyla ilgili hertürlü bilgiye ulaşmak mümkün

NEDEN TERCİH EDİLMEYE BAŞLANDI
*CNG, benzinle çalışan araçlara göre yüzde 70-80, LPG ile çalışan araçlara göre ise yüzde 40-50 daha tasarruflu. Motora hiç bir zararı olmayan CNG kullanımında ortalama 35-40 bin km. de bir yağ değişimi yapılmaktadır. Motor ömrünü uzatmaktadır.
* Doğal gaz temiz yanan bir yakıt olduğundan araç bakımlarını azaltıyor.
*Motora hiç bir zararı olmayan CNG kullanımında ortalama 35-40 bin kilometrede bir yağ değişimi yapılıyor.
* Doğal gaz diğer sıvı yakıtlara benzemediği için dışarı çekilerek çalınma
riski bulunmuyor. Bu durum, özellikle büyük filolarda görülen yakıt çalma
işini engelliyor.
* Doğalgaz boru hatları ile taşındığından, karayolu ile taşınan akaryakıt
ve LPG göre otoyollarda tehlike unsuru, ekstra masraf ve kirlilik oluşturmuyor.
*Motora hiç bir zararı olmayan CNG kullanımında ortalama 35-40 bin km. de bir yağ değişimi yapılmaktadır. Motor ömrünü uzatmaktadır.
*Motorin, LPG ve benzin kullanıldığında soğuk havalarda ortaya çıkan motor çalıştırma problemi CNG'de yaşanmaz

FİYATLAR
BENZİN : 3,22
MOTORİN : 2,78
LPG: 1.82
CNG: 1.13

 

61TS061

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
1,389
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bu olay sizce nasıl şekillenir? bence araca zararı yoksa müthiş olur..
 

webbee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
2,024
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
www.harunonline.8m.net
CNG AZ YAKMIYOR AYRICA deposu kucuk
ve heryerde yok ankarada bıle sadece bır ıstasyon var ben ona guvenıp nasıl uzun yola cıkıcam
 

61TS061

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
1,389
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bi zamanlarda lpg için aynı şeyler söz konusuydu ben milangazın dolum tesisine girip gaz aldımızı bilirim:)
 

serkan_2120

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
ya aslında lpg takarken benim aklımdaydı ustamla konuştuğumda cng sisteminin deposunun çok büyük olması lazım yoksa 100 km de bir cng istasyonu ararsın demişti o kadar büyük depoyu ne yapcam dedim ben simit tanka bile büyük diyom daha az yer kaplayan bişey olsa onu taktırsam ama çok yol yapsam diyom :)
 

cevatgüngör

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
1,145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ya çok iyi bir haber ama devlet elbet bu işde bir kılıf uydurup fiyatını lpg ye yakın bir değer yapacaktır.Yada kısıtlı uygulamalara gidileceğini düşünüyorum.
 

whiteman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
1,002
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ankara büyükşehir bile cng li otobüs anlaşması yaptıktan çok sonra faaliyete geçirdi çünkü dolum tesisi yoktu şu andada bildiğim kadarıyla kendi bünyelerinde bir tane yapmışlar bir tanede otobüsü uçurmuşlar yakın bir zamanda çokça görmeye başlarız ama şimdilik alt yapı eksiği var
 

Shadow

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
www.sidemir.com.tr
Arkadaşlar CNG'de şu anda aşılamayan önemli 2 sorun var.. Birtanesi depolama problemi.. Depo boyutlarından dolayı ancak 250 300 km menzile ulaşılabiliyor.. Bir diğer problem ise ülkemizde sadece 2 noktada istasyonu olması.. Buda bir diğer ve en önemli problem.. Bunlardan birtaneside zaten Ankara büyükşehir belediyesi bünyesinde diğeri ise İstanbul'da.. Ayrıca CNG'nin yaygınlaşması için öncelikle LPG piyasasının tam olarak bi doyuma ulaşması gerektiği düşüncesindeyim.. Ne zamanki LPG kit satışları bi önceki senenin yarısının altına düşer işte o zaman üreticiler CNG'ye yönelir.. Ve o zaman zaten bi bakmışsınız her ilde yeterli sayıda istasyon açılıvermiş..
 

webbee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
2,024
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
www.harunonline.8m.net
arkadaslar kac yıldır 1 tane var zaten koca ankarada
buyuk sehırın olan degıl taksılerınde doldurdugu normal ıstasyon 1 tane..
ne uzadı ne kısaldı yanı
 
Üst