Corsa B' min Motor conta değişimi servisi

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar.

Tüp taktırdıktan sonra bir teknik yanlışlık sonucu motoun yağ kapağındaki köpüklenmeyi beğenmedim. Ve sonrasında Motorun contasını değiştirmeye karar verdim. Yapılan işlemleride sizlerle paylaşmak için resimlemeye çalıştım. Çok fazla konu açmadığım içim sıkıntılar olursa kusura bakmayın artık.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0117.jpg
    DSC_0117.jpg
    87.5 KB · Görüntüleme: 32
  • DSC_0650.jpg
    DSC_0650.jpg
    90.6 KB · Görüntüleme: 29
  • DSC_0652.jpg
    DSC_0652.jpg
    100 KB · Görüntüleme: 30

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Motorun üstünü açıp bi ön inceleme yaptık. Şanslıymışım. Benden önceki sahibi tüm bakımlarını düzenli ve serviste yaptırmış. 97 Model olmasına rağmen çok parçası orjinal çıktı. Hatta motor daha önce hiç ellenmemiş.
Ayhan ustayı iş başında çektim..
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0664.jpg
    DSC_0664.jpg
    95 KB · Görüntüleme: 28
  • DSC_0667.jpg
    DSC_0667.jpg
    95.9 KB · Görüntüleme: 28

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sonra üst kapak çok ihtiyaç olmamasına rağmen hem güzelce temizlensin, hemde düzgün iş olsun diye taşlamaya ve temizliğe gönderildi. Açılmışken piston gömleklerini kontrol ettik hatta açmadan önce de piston basınç testi yaptık. Sonuç çok iyiydi.
Sökülmüşken yılların yorgunluğunu taşıyan sekmenları yenileri ile değiştirdik.

Resimde arkada (Selim usta daha çok ilgileniyor) manifolt, egsoz işleri var yarım devam eden. İşinde çok başarılı manifolttan çıkışa kaliteli egsoz yapıyor. onunda resmini ekledim. motorun altındayken....
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0669.jpg
    DSC_0669.jpg
    92 KB · Görüntüleme: 28
  • DSC_0674.jpg
    DSC_0674.jpg
    94.9 KB · Görüntüleme: 24

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üst kapak taşlamadan geldi. Güzelce temizlendi. yatakları yenilendi. gitmişken tüm civata ve bakır somunlarının yenilerini aldım. olmuşken yarımiş olmasın diye. Üst kapağın ve manifoltların toplamaların resimlerini ekledim. Dikkat ederseniz parliyor.:)
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0668.jpg
    DSC_0668.jpg
    91.6 KB · Görüntüleme: 23
  • DSC_0672.jpg
    DSC_0672.jpg
    95.2 KB · Görüntüleme: 25
  • DSC_0675.jpg
    DSC_0675.jpg
    95.1 KB · Görüntüleme: 24

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar artık motor da toplanmaya başladı. Bir önceki resimde selim ustanın alt bağlantılarını yaptığı pistonlar tertemiz yerini aldı. Diğer parçalarını değiştirdiğim gibi tüm üst itici çekirdekleri ve kamlarıda fincanlarıyla birlikte yenileriyle değiştirdim.
Ayhan usta güzelce ve titizlikle contalamalarını yaptıktan sonra motoru kapattı. teryemiz oldu.

Triger kayışını 10000 bakımda değişmiştim. onun için değişmedik ama devirdaim pompası, termostat falan onlarıda yeniledik.

Pembe antifrizi ekldik. motor yağında; bakım yapılırken GM orjinaşl dedikleri yağı almıştım. Köpürme yaptı. Bu sefer ondan almadım. Yerine Mobil aldım. Toplandıktan sonra yenilenen motorun çekişide değişti tabiki..

Neticesinde ben 2000tl civarı bir masraf ettim. Fakat kendi malıma harcadığım paraya kıyarım. Neticesinde sarı baloncuk ailemi taşıyor değil mi?

İlgilene arkadaşlara çok teşekkürler. Başka zamanlarda yine yaptığım şeyler ile ilgili yazarım. Bu benim eski arabamdı. Şimdi kısmet CorsaC ile uğraşmak....
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0676.jpg
    DSC_0676.jpg
    93.6 KB · Görüntüleme: 24
  • DSC_0678.jpg
    DSC_0678.jpg
    98 KB · Görüntüleme: 23
  • DSC_0681.jpg
    DSC_0681.jpg
    95.2 KB · Görüntüleme: 23
  • DSC_0683.jpg
    DSC_0683.jpg
    98.8 KB · Görüntüleme: 26

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hocam, öncelikle bakımınız, yenilemeleriniz hayırlı, uğurlu olsun. Ben özellikle yağ kapağı ve çevresindeki köpüklenmeyi görünce yazmak istedim. GM yağ köpüklenme yaptı, demişsiniz. O yüzden Mobil'le yola devam ediyorsunuz. Ancak o köpüklenme Mobilde de Castrolde de ortaya çıkıyor maalesef. Nerden mi biliyorum? Kendi aracımdan. Hepsini de denedim, yapıyor. Ancak sadece kışın ve özellikle de kısa mesafe kullanırsam yapıyor. Eski görev yerimde sizinki kadar yoğun olmasa da yapıyordu çünkü arabayı kışın bazen sadece 3/4 km kullanıyordum. Çok araştırdım sebebini, opel servislerinin hepsi normal dedi, kısa mesafede kışın, soğuk havada yapar dediler. Kimi yok conta yakmışsın, motor gitmiş falan dedi. Ama sadece o köpüklenme motor kapağı çevresinde oluyordu. Yağ çubuğunda bir şey çıkmıyordu. Ee su kabı da temiz, suya yağ karışmıyor. O cota yakmış diyen ustalara bunları söyleyince cevap veremiyorlardı :) buralarda da araştırdım, normal olduğuna kanaat getirdim. Bu sene bindiğimde 70/75 km yapıyorum en az ve köpüklenme yok gibi bir şeydi bütün kış.
Şimdi, havalar ısınacağı için o köpüklenmeyi çok görmeyeceksiniz ama yağınız GM de olsa yine görmeyecektiniz.
 

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yorumun doğru Hakan kardeş. Yazdıkların tüp taktırmadan önce aynı senin yazdığın gibi benim de başıma geldi.
Ama tüpten sonra yağ çubuğunda falan da görünce artık yapacak bi şey kalmadı bana.

Tüpü takan arkadaş suyu yanlış yerden almış. 6km iş ev arası . Daha işe varmadan araba su kaynatıyordu. Kendilerine defalarca söyledim zorla ilgilendiler. Bu konuyu da daha detaylı anlatırım bir ara. Arkadaşlar da dikkatli olsunlar diye..
iyi forumlar.
 
Üst