corsa c 2005 1.8 16 v (125 ps )benzin düsmanimidirki?taniyan varsa bi yardimci olun

edrekene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2008
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
45c927yr5.jpg
45ca27tt8.jpg
 

edrekene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2008
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
arkadaslar yurt disindan katiliyorum 2004 1.2 var sikmaya basladi yakit durumlarindan cekiniyorum
 

HAGI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Genel Bilgiler
http://www.carsplusplus.com/pictures...9264/photo.jpg
Alman üretici Opel'in ilk olarak 1982 yılında tanıttığı küçük sınıftaki temsilcisi Corsa, ilk versiyonuyla yüksek satış rakamlarına ulaşamazken asıl başarısını 1993'ten 1999'a kadar üretim bantlarında kalan ikinci nesliyle yakaladı. 2000 yılında tamamen yenilenen Corsa ailesinin üç kapılı karoserle üretilen en hızlı modeli olan GSİ, eski nesildeki 1.6 litre 106 HP'lik motorun yerine, yeni versiyonda 1.8 litre 125 HP'lik motorla donatıldı. Corsa GSİ, ülkemizde tek donanım paketiyle satılıyor.

Karoser, iç mekan
http://arabam.milliyet.com.tr/images...rsa_gsi_ic.jpg Corsa GSi'ın karoser ölçülerinde beş kapılı kardeşlerine göre önemli bir değişiklik yok. Boyu 3816 mm olan otomobilin 2491 mm'lik aks mesafesi de kardeşleriyle aynı. Ancak GSi, kardeşlerinden 15 mm daha alçak. Su damlasından esinlenilerek tasarlanan karosere sahip olan otomobilin GSİ versiyonunu kapılardaki "GSİ" monogramlar ve sportif marşbiyelerin yanı sıra arka kısmındaki küçük değişiklikler belli ediyor. Bagaj kapağının üzerine yerleştirilmiş bir tavan spoyleri bulunan otomobilin arka caminin yanlarındaki stop lambaları da koyu renkli tasarlanmış. Kromajlı egzoz çıkışma sahip olan aracın bagaj kapağında ayrıca "Corsa 1.8" yazılı. İç mekanda da beyaz zeminli gösterge tablosu, alüminyum rengine boyanmış orta konsol, sportif vites topuzu ve deri kaplı sportif direksiyon dışında değişiklik söz konuşu değil. Sportif tasarımlı olduğu açıklanan ön koltuklar da çok iddialı olamıyor. Önde yeterince geniş diz mesafesi sunan koltuklar, arkadaysa biraz daha cimri davranıyor. Ön koltuk sırtlığı yatırıldığında arkaya geçiş sorunsuzca yapılabiliyor. Ferah iç mekanda malzeme ve işçilik kalitesi yeterli düzeyde. Corsa GSi'ın 260 litrelik bagaj hacmi, sportif iddia taşıyan bir araç için yeterli ve istenildiğinde 1060 litreye kadar genişletilebiliyor.

Motor, performans
Selefinde 1.6 litre 106 HP'lik motor kullanılan GSİ, yenilendikten sonra 1796 cc hacimli, üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı motorla donatıldı. Astra ve Vectra'da da kullanılan motor, 600C d/d'de 125 HP güç, 4600 d/d'de 165 Nm maksimum tork üretiyor. Sahip olduğu drive by wire teknolojisi sayesinde sürücünün isteklerine hızla yanıt veren motor, alt devirlerde biraz sakin kalırken orta devirlere kadar gücünü yeterince hissettiremiyor. Motorun tadına ancak üst devir kullanımında varılabiliyor ki bu da pek sportif olmayan motor gürültüsünün yanı sıra yüksek yakıt tüketimim göze almak anlamına geliyor. Cam Kumandalarının Kullanımı zor. Corsa GSİ'yla yaptığımız test ölçümlerinde otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını 10.1 sn olarak saptadık. Bu değerin yanı sıra 17 sn süren 0-400 metre hızlanma da otomobilin sağlayabildiği sportif tat konusunda biraz şüphe yarattı. Ancak otomobilin maksimum hızına ulaşma isteği, keyif veriyor. Ara hızlanma ölçümlerinde de gerçek bir GTI'dan beklenenlerin gerisinde kalan Corsa GSi, 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 8.2 sn, beşinci viteste 11.5 sn'de gerçekleştirebildi. Otomobilin şehirler arası yollardaki sollama performansı hakkında fikir veren 90-120 km/s ara hızlanma ölçümünde dördüncü viteste 7.0 sn, beşinci viteste de 9.4 sn'lik değerler kaydettik. Ara hızlanma ölçümleri, Corsa GSİ'yla sollamalara beşinci viteste çıkmamak gerektiğini ortaya koyuyor. Test süresince 100 km'de 8.4 litre yakıt tüketen GSİ, 45 litrelik deposuyla 545 km'lik menzil sağlayabiliyor.

Kullanım, konfor
İsminin yanında "GSİ" harfleri sıralandığında doğal olarak otomobilden beklentiler biraz yükseliyor. Ne var ki, kaputun altındaki motorun yeterince atak olmaması, karoser üzerinde sportif donanım ekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimeliği, vites geçişlerinin bile sportif tatlar taşımaması gibi unsurlar, kullanımda bir şeylerin ekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelime kaldığı hissini uyandırıyor. Sonuç olarak ıslak ya da kaygan zemindeki kalkışlarda tutunmayı sağlayan elektronik çekiş kontrol ünitesi bile sportif bir araçta varlığıyla keyif kaçırmaya yetebiliyor. Sistemin güvenlik sağladığı gerçek ama en azından devreden çıkartılabilmesi için bir düğme konulmalıydı. Zaten sistem test ölçümlerinde otomobili dizginlediğinden daha iyi değerler elde etmemizi de engelledi. Yol tutuş konusunda belirgin bir kusuru olmayan otomobil, optimum tutunma özellikleri sağlayabiliyor. Ani manevra ve frenajlarda yola fazla tutunan tekerlekte toe açışı artarak aracın savrulmasını bir nebze önleyebiliyor. Ancak hızlı döndüğümüz virajlarda çapraz salınımları önlemek için bir etkisini görmedik. Sert dönüşlerde gaz pedalına yüklenildiğinde, çekiş kontrol sistemi nedeniyle ön tekerlekleri çizgiden çıkmayan GSİ, arkadan kayma eğilimi gösteriyor. Elektrohidrolik direksiyon sistemi genel olarak başarılı olsa da sportif bir otomobilde daha net ve sürücüyü bilgilendiren bir sistem gerekiyor. Corsa GSİ'ın kokpitinde kullanımı zor kumanda bulunmuyor. Sinyal kolunun ucuna yerleştirilen hız sabitleme sisteminin kullanımı oldukça pratik. Ama kapı içlerindeki elektrikli cam kumandaları, oturma pozisyonuna göre geride kalan yerleşimleri nedeniyle pek ergonomik sayılmaz. Fren ölçümlerinde 100 km/s hızdaki panik frende 40 metrede güvenle duran GSi, sistemin dozlama kolaylığıyla bir artı daha aldı. Corsa GSİ'ın ses yalıtımı oldukça başarılı. Ancak performanslı kullanım tercih edildiğinde üst devirlerde motorun gürültüsü kabine sızıyor. Motorun yeterince sportif homurdanmadığının da altını çizmeliyiz.

araç ile ilgil bazı bilgileri yukarıda bulabilirsiniz aramıza hoşgeldiniz..
 

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
walla hayalimdeki araç
 

edrekene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2008
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
tesekkürler hagi kullanilmadan bilinmiyor burada yakit degerlerini cok minimumda tutuyolar ben 2004 1.2 75 hp den memnun degilim isin acikcasi sinifindaki otomobillerden bayagi fazla yakiyo.
 
Üst