Corsa d easytronic şanzıman bakımı

elburuz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2009
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selamlar corsa d 1.2 easytronic sahibiyim araç yetkili servis bakımlı fakat her periyodik bakıma gittiğim de soruyorum bu şanzımanın özel bir bakımı var mı diye, yani şanzıman ve robot yağı değişmiyor mu, her sorduğum da özel bir şey yok diyip aynen normal bakım yapıp veriyorlar ben de bunu merak ediyorum aynı araçtan olanlar bilirler sanırım.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
KAlibrasyon yaptırabilirsiniz.
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı araçtan bende de var. Hiçbir bakıma gerek yok ama 30-40.000 km' de bir sizde farkettiyseniz kavrama teması açılıyor gibi. Şuan benim araç 52.000 km' de ve şimdiye kadar hiçbirşey yaptırmadım. Bende birkaç yetkili servise sordum ve baskı azaldıkça sistemin kavramasının otomatik olarak ayarlayacağı yönünde dendi.

Ben hiç kurcalatmama yönündeyim yılda 6-7.000 km yapıyorum ve 80-85.000 km' de(9-10 sene) baskı, debriyaj değişimine girmeden satarım zaten.

Bence sizde kurcalatmayın aracı.
 

elburuz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2009
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Cevaplar için teşekkürler ben de çok fazla km yapmıyorum şuan araç 2007 ve 49 bin de, dediğiniz gibiyse dursun bakalım, bu arada kalibrasyon nedir?
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevaplar için teşekkürler ben de çok fazla km yapmıyorum şuan araç 2007 ve 49 bin de, dediğiniz gibiyse dursun bakalım, bu arada kalibrasyon nedir?

Bildiğim kadarıyla tech2 cihazıyla 3 ayrı program güncellmesi yapıyorlar. Bunlar; Sistemin havasını alma, Temas aralığı, alıştırma.

Olayın özü km' den dolayı incelmiş, aşınmış olan baskı plakasına debriyaj baskısının daha iyi ve kolay kavrama olması açısından yaklaştırılması.

Şuan bir sıkıntı yoksa, arıza, sorun yoksa bence uğraşmayın.
 

elburuz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2009
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Bildiğim kadarıyla tech2 cihazıyla 3 ayrı program güncellmesi yapıyorlar. Bunlar; Sistemin havasını alma, Temas aralığı, alıştırma.

Olayın özü km' den dolayı incelmiş, aşınmış olan baskı plakasına debriyaj baskısının daha iyi ve kolay kavrama olması açısından yaklaştırılması.

Şuan bir sıkıntı yoksa, arıza, sorun yoksa bence uğraşmayın.

Bir sıkıntı yok hocam şuan peki bunun yağı vs var mı onlar değişiyor mu...
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bir sıkıntı yok hocam şuan peki bunun yağı vs var mı onlar değişiyor mu...

Mehmet Abim yağ düz şanzumandaki ile aynı. Yani herhangibir bakım vs.. gerekmiyor. Düz şanzuman neyse buda aynı fakat fazladan bizim yerimize debriyaja basan hidrolik sistem ve beyin mekanizması var. Birde içerdeki seçici vites kolu var.

Easytronic şanzıuman arka fren lambasının patlaması, akü zayıflığı gibi şeylerden bile ekranda F hatası verebiliyor. Yani F herzaman beyin arızası değil. Ayrıca F hatası alıp götürdüğü heryerde beyin değişcek, revize olacak denilen bir kişi normal oto elektrikçinin birde ben bakayım deyip sistemde bulunan değiştirici motorun kömürlerinin bittiğini görüp değiştirdiğini ve hatanın gittiğini nette okumuştum.

Bu ocak ayında aşırı soğuklarda benim araç şanzumanı 10 dakikalığına sapıttı, yani bir an geri geçmedi, 2 ve 4 ile kalkmaya çalıştı. O an opel garajı aradım ve aracı komple durdurup anahtarı çekip biraz beklemem söylendi ve dedikleri gibi normale döndü. Şu an çok şükür hiçbir sıkıntı yok, o zaman aşırı soğuktan bir an sensörler kafayı yedi sanırım.

Evet nazik fazla kuracalanmaması, zorlanmaması, aşırı spor kullanılmaması gerkeen bir şanzuman. Araç düzgün kullanılırsa hata vermesi zor bir ihtimal.

Daha önce yazdığım gibi herhangibir sıkıntı, sorun, ses, kalkışlarda aşırı titreme, ekranda hata yoksa hiç kurcalatmayın.
 

koyay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2011
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Aynı araçtan bende de var. Hiçbir bakıma gerek yok ama 30-40.000 km' de bir sizde farkettiyseniz kavrama teması açılıyor gibi. Şuan benim araç 52.000 km' de ve şimdiye kadar hiçbirşey yaptırmadım. Bende birkaç yetkili servise sordum ve baskı azaldıkça sistemin kavramasının otomatik olarak ayarlayacağı yönünde dendi.

Ben hiç kurcalatmama yönündeyim yılda 6-7.000 km yapıyorum ve 80-85.000 km' de(9-10 sene) baskı, debriyaj değişimine girmeden satarım zaten.

Bence sizde kurcalatmayın aracı.
Vites seçicinin yağı tutela cs speed, problem yapmadıkça değişmesine gerek yok. Bir de debriyaj ayırıcı (mta release) sistemin dot-4 fren hidrolik yağı var. Bunun belirli aralıklarla değişmesi gerekiyor. Servisler bunu atlıyorlar. Bir süre sonra hidrolik özelliğini yitirdiğinde problem yaratıyor. kaynak: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_front_wheel_drive/manual_transmission_f_10/f_13/f_15/f_17_easytronic_f_13/f_17/m_20/repair_instructions/necessary_commissioning_routines_for_the_easytronic_after_servicing/repair_(m20_mta)/
 
Üst