Corsa d egr ve katalizör temizliği

Kartal3737

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba arabam 79 binde 2013 Corsa 1.3 CDTI.ariza nedeni ile egr ve katalizör temizliği yapıldı. Siz bu işlemleri araç km de iken yaptırdınız. 79binde yapılan bu işlemler normal mi?
 

Druids

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhaba arabam 79 binde 2013 Corsa 1.3 CDTI.ariza nedeni ile egr ve katalizör temizliği yapıldı. Siz bu işlemleri araç km de iken yaptırdınız. 79binde yapılan bu işlemler normal mi?



Nasıl bir arıza sebebiyle temizliği yapıldı benim de 2011 130k kmde corsam var rölantida titreme ve yüksek sürata çıkmama gibi bir problemim var usta egr ve kat temizliği yapılacak dedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,449
Tepki puanı
1,962
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Biraz erken gibi olmuş....Yakıtı nerden alıyorsunuz?
 
Son düzenleme:

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bu durumun bir nedeni de aracı devamlı düşük devirde kullanmak yakıt ekonomisi için. Arada yüksek devirli kullanmanız gerek kat in tıkanmaması için.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Egr valfi bildiğimiz üzere egzoz gazlarının tekrar yanma odasına gönderilmesinde kilit nokta. Sağlıklı bir egr valfi rölantide, dipgaz halinde ve 3.000-3.500 devir civarından sonra kapalı konumda oluyor. Zamanla valf mekanizması kurum sebebiyle açık konumda takılı kalabiliyor bu durumda rölanti devri ve bütün devir bantlarında egzoz gazı yanmaya dahil olduğu için rölantide dalgalanma, duman atarak çalışma, performans eksikliği gibi sorunlar ortaya çıkıyor
 

Kartal3737

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Yakıtı shelden alıyorum . Ama arabayı 50.000 km aldım öncesini bilmiyorum. Nasıl bir arıza diye soran arkadaşım araba yolda bıraktı .Takviye basınc sensörü ve egzoz hatası verdi. Motor korumaya almış . Egr temizliği yapıldı. 1 hafta sonra yine benzer arıza verdi . Bu sefer katalizör temizliği yapılması gerekiyor dendi.temizlettik . Arabanin performans i arttı ancak kafamızda soru işaretleri kaldı. Acaba tekrarlarmi. Baya masraflı işler .
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Yakıtı shelden alıyorum . Ama arabayı 50.000 km aldım öncesini bilmiyorum. Nasıl bir arıza diye soran arkadaşım araba yolda bıraktı .Takviye basınc sensörü ve egzoz hatası verdi. Motor korumaya almış . Egr temizliği yapıldı. 1 hafta sonra yine benzer arıza verdi . Bu sefer katalizör temizliği yapılması gerekiyor dendi.temizlettik . Arabanin performans i arttı ancak kafamızda soru işaretleri kaldı. Acaba tekrarlarmi. Baya masraflı işler .

Yapılan işlem gayet normal. Hatta Carbon clear bile yaptırabilirsin. Yalnız başına egr temizliği fayda vermez. İllaki egzoz manifot gibi bağlı sistemi temizletmek gerekiyordu. Yeklere falan hussettinmi tekrar temizlet. Ayda bir 2500-3500 devirde 20 dakika kullan. Tamirciye para vermekten iyidir.
 

Kartal3737

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Yapılan işlem gayet normal. Hatta Carbon clear bile yaptırabilirsin. Yalnız başına egr temizliği fayda vermez. İllaki egzoz manifot gibi bağlı sistemi temizletmek gerekiyordu. Yeklere falan hussettinmi tekrar temizlet. Ayda bir 2500-3500 devirde 20 dakika kullan. Tamirciye para vermekten iyidir.
Kerim bey bir yazıda katalizör temizliği için 2500 3000 devir aralığında sürülmesi gerekiyor ama bu devire yüksek hızda değil 4. viteste yapılması gerekir denmiş. Siz nasıl yapıyorsunuz? Birde carbon cleari nerede nasıl yaptırdınız . Faydası var mı? Önermeyenler var?
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Kerim bey bir yazıda katalizör temizliği için 2500 3000 devir aralığında sürülmesi gerekiyor ama bu devire yüksek hızda değil 4. viteste yapılması gerekir denmiş. Siz nasıl yapıyorsunuz? Birde carbon cleari nerede nasıl yaptırdınız . Faydası var mı? Önermeyenler var?

Carbon clean yaptırırsanız katalizörünüz yine dolacak ben tavsiye etmiyorum. En iyi temizlik emme manifoldunu boğaz ve boğaz kelebeğini söküp elle temizlemektir.
Katalizör temizliğini bilmiyorum fakat kesin çözüm olarak ya içini boşalttırırsınız ya da içini yeni filtreleme malzemesiyle değiştirtirsiniz. İlki 250-300 tl civarında ikincisi ise 600 tl civarında tutar. İkinci işlemde bir bu kadar km daha (ortalama 100k km) kullanırsınız. İçini boşalttırırsanız muayeneye kadar kullanırsınız muayeneden kalma ihtimali var.
İnsanlar; düşük devirde kullanma arada yüksek devirde bir süre kullan diye tavsiye vermeleriyle aslında bilerek veya bilmeyerek de olsa işin gerçek yüzü yani egr valfinin çalışma aralığına değinmiş oluyorlar.
Neden 3500 devirde sabit hızda gidin diyorlar? Neden 3000 değil neden 2500 değil veya 4000? İşin aslından emin olmayanlar -ya 2500 le 3000 arasında bas işte- diye tavsiye veriyor.
1.3 cdti motorların ecu dosyasında egr haritasına baktığımız zaman ecu, pedala %100 bastığında veya 3500 devir sonrasında egr valfini kapatıyor. Yani sen 3500 deviri geçtiğin zaman emme manifolduyla birlikte yanma odasına egzoz gazı yollamayı kesiyorsun, bu 3501 devir veya 3600 olur her neyse. Bir süre bu şekilde kullandığın zaman kurumların bir kısmı sıcaklıkla yanıyor, yanma odasına gaz olarak sadece temiz hava giriyor hepsi bu.
Düşük devirde kurum oluşması da düşük devirde turbo basıncının yetersiz kalması dolayısıyla hava debisinin düşük olması, egzoz gazı oranının fazla olması ile emme manifoldunda bulunan yağ buharının egzoz gazıyla karışıp çeperlere daha kolay tutunması ve balçık gibi denilen kurumun oluşması.
Edit:Yani düşük devirlerde gaza yüklenince zengin karışımla egzoz gazı temiz havaya galip geliyor.
 
Son düzenleme:

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Kerim bey bir yazıda katalizör temizliği için 2500 3000 devir aralığında sürülmesi gerekiyor ama bu devire yüksek hızda değil 4. viteste yapılması gerekir denmiş. Siz nasıl yapıyorsunuz? Birde carbon cleari nerede nasıl yaptırdınız . Faydası var mı? Önermeyenler var?

Hız önemli değil istersen 2. Viteste kullan. Katalizör temizliğini serviste bilgisayara bağlayarak Durduğu yerde yaparlar ve bilgisayar aracı bu devirler arasında çalıştırır. Karbon temizliği motorun yanma ve yakıt sistemini komple temizler. 100 bin km üzeri araçlara yapmazlar. Çünkü parça kurum atıp subap lastiğini kesme ihtimali vardır. Bu da üst kapak tamiri demektir. Ben kurumun 13 tane dizel aracını yaptırıyorum. Karbon temizliği yapılanlar % 70 oranında sıfır km ayarına dönüyor. Ford yetkili servisinde karbon cleaer 70-80 tl. Genelde yetkili servis ve Boch car da yapılır. Katalizörü kesinlikle boşaltmayın yenisi pahalı zaten bu km de birşey olmaz. Yetkili servis katalizörü bile yıkar.
 
Üst