Daha ne yapayım bilemiyorum

Ensar Berat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 6 hafta evvel aracıma yarım motor yapıldı. segman atıldı. eksantrik mili değişti. contalar değişti. şu an aracım belli bi ısıya geldikten sonra, yani bi beş dk içinde ne kadar ısınıyorsa artık çalışıp rolanti dengesizleşmeye başlıyor. stop edecek gibi olup tekrar toparlanıyor. bazende stop ediyor... rölantide olsun..... trafikde... viraj dönerken.... düz giderken... durur vaziyette.... yol durumu nasıl olursa olsun ufak ufak seyrederken tekliyor ve stop ediyor bazende aniden cart diye stop ettiğide oluyor.ama hızlı gidince hissediyorum yine aynı arıza devam ediyor, yani dursam stop edeceğini biliyorum. hızlı gittiğim için stop etmiyor ama hızlı giderkende tekliyor ara ara. bariz hissedilebiliyor yani. bazende stop ettikten sonra çalıştırıyorum rölanti 2000-3000 yapıyor kendi kendine. gerçi bu dediklerim motor yapılmadan öncede vardı. motor yapıldıktan sonra daha beter oldu araç. yine aynı arızalar devam. bu aralar benzinle gidiyorum. gaz da var araçta ama motor yapıldığı için şöyle bi 1000 km falan benzinle gitmem gerektiği söylendi. eğer soracak olan olursa gaz da da aynı şekil stop ediyor araç. daha motor yapıldıktan sonra gazla hiç gitmedim bu arada. aşağıya motor yapıldıktan sonra başıma geleni yazdım. şimdi hemen egr diyeceksiniz belki.. belki rölanti ayarlayıcısı diyeceksiniz.. kimide boğaz kelebeği diyecek... hemen söyleyeyim araç 2001 vectra b elegance otomatik vites. z motor 210.000 km de. rölanti ayarlayıcısı araçta yok. bu modellerde rölanti olayı direk beyinle ilgili . rölanti teli falanda yok yani. bende olmadığını yeni öğrendim sayılır. boğaz kelebeği temizlet diyen olursa boğaz kelebeği de temizlendi. egr değiş diyeceksiniz; motor yapıldıktan sonra sıfır egr eurocell marka takıldı. hafif toparladı ama yine aynı karaktere büründü araç. Hatta motor yapıldıktan sonra başıma gelen arızayı anlatayım. motor yapılıp eurocell marka egr yi takmadan önce gidiyorum ufak ufak yolda dış hava sıcaklığının bilgisayarda 13 den 14 e sonra 15 e sonra 16-17 ye çıktığı dikkatimi çekti. dedim bi arıza var ama hadi hayırlısı. Allah Allah dedim dış ısı sıcaklığı bu kadar oynak olmaz ama, neyse dedim. devam ettim. belkide bu dış ısı sıcaklığı arızası vardıda ben tam o anda yani bu anlatacağim arızadan bir kaç dakika önce gördüm belkide bilemiyorum. neyse hava sıcaklığı değişiyor kafasına göre, ben devam ediyorum yola. trafikde var dur kalk şeklinde gidiyorum. baktım motora benzeyen sarı arıza ışığı yandı. gittim biraz o vaziyet, derken durmam gerekdi, tekrar ışıklarda durdum. araç durduğum yerde yavaş yavaş kasayı titreterek çalışmaya başladı. sonra titreme arttı, titreme arttıkçada pat pat etmeye başladı motor. kasa daha bi titremeye başladı. koltuk beni salıncak gibi sağa sola sallamaya başladı. ufak ufak yol aldım. gaz verince düzelir gibi oluyordu ama rölantiye gelince pat pat etme devam ediyordu. neyse devam ettim belli bi müddet bu sefer yine durdum. stop ettim çalıştırdım aynı. kalkışta gaza basım gidim. nerdeeee bu sefer gaz yemiyor, ben gaza bastıkça pat pat sesi daha çok artıyor. verince gazı pat pat sesi düzelmedi daha da arttı yani. sanki bujilerden biri çalışmıyor gibi. motor pat pat ede ede gidiyorum. gazı yiyo-yemiyo durumunda. Allahtan yokuş aşağı gidiyorum. hafif meyil olsa yerinden de kalkmayacak. belli ateşlemede sorun var. tekrar stop ettim aracı. tekrar çalıştırdım. pat pat etmeye devam ediyor. gazı zor yiyor. gitmiyor. zorlanıyor... sonrada artık olacak gibi değil malum çektim sağa, çekici çağırdım. tamircimin kapısının önüne gece vakti bıraktık. elemana nasıl çalıştığını göstereyim dedim. bi çalıştırdım ki araç normal çalışıyor. belli ki motorla ilgili parçalardan biri soğuduktan sonra normal çalıştı diye düşünüyorum. neyse ertesi sabah laptoba bağladık 1. silindirde ateşleme arızası ve bobin arızası verdi. ateşlemede sorun var dedi usta. tahminim doğruydu yani. neyse orjinal gm bobin taktık. normal çalışıyor araç. dedimki bari biraz çalışsın rölantide, arıza yapacağı varsa hiç olmazsa burda yapsın. dediğim gibi de oldu. biraz ısındıktan sonra araç yavaş yavaş pat pat çalışmaya başladı tekrar. aynı arıza ışığını yaktı yine. neyse bari egr yi değişelim de belki arızalıdır fakat arıza ışığı yanmıyordur dedik. işte eurocell marka egryi o zaman taktık. araç şimdi biraz toparladı fakat aynı vaziyete dönme eğiliminde tekrar. pat pat etme eğiliminde yani. rölanti dengesizleşiyor. motor şeklindeki sarı arıza ışığı hala yanıyor. ara ara da söndüğü oluyor. tekrar yanıyor. şimdi çektim garaja bedenim huzurlu ama kafam rahat değil haliyle. kıymetli yorum ve tahminlerinizi bekliyorum. kafayı yedirtecek bu araç bana.
şimdiden teşekkürler arkadaşlar...
 
Son düzenleme:

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Yan sanayii egr yerine original, çıkma vs. ile deneyin önce, parça yan sanayii olunca direk şüphe çekiyor. Egr'yi %100 eleyince, sorun bana sorarsanız aracınızın hava alması, emme manifoltu contasını, motoru toplarken, eskisini kullanmışlarsa ilk onu değiştirin. Sökülmüşken emme manifoltunda diagram vardır, çoğu usta bilmez bunu. Bu gaz pedalının konumuna göre, yolu uzatıp veya kısaltır. Bu bozulduysa da yapar.

orta, yüksek devirde sorun olmadığı için başka bir şey aklıma gelmiyor.
 

Ensar Berat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benzin enjektörlerinde sıkıntı olabilirmi acaba. yaptığım araştırmalarda 20000-25000 km de bir temizlenmeli diye bir bilgiye ulaştım. olabilirmi arkadaşlar sizce..
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
benzin enjektörlerinde sıkıntı olabilirmi acaba. yaptığım araştırmalarda 20000-25000 km de bir temizlenmeli diye bir bilgiye ulaştım. olabilirmi arkadaşlar sizce..

Lpg de de aynı sorun var diyorsunuz, artı enjektörlerde sorun olsa her devir bandında hissedilir. Temizlemekte fayda var ama sorunun çözümü değil. Araçta vuruntu olmadığı için, sente, enjektör vs. eliyorum. Rolanti de hissedilir problem olduğuna göre araç hava alıyor
 

opel_zede

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun .bence satın kurtulun .3-5 demeyin fiyatı kırın ilan verin birkaç günde kurtulun.bu araba size daha fazla asraf çıkarmadan ondan kurtulun.zararın neresinden dönerseniz kardır.
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Rölanti ayarlayıcısı sizin araçta yok bu işlemi map sensörü denen parça yerine getiriyor , manifolt basıncına göre ayarlıyor yani ,, şimdi gelelim soruna emme manifoltu bir yerden hava alıyor yada kaçırıyor , bence bunların üzerinde yoğunlaşın beynine filan el vurmasınlar sakın
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun .bence satın kurtulun .3-5 demeyin fiyatı kırın ilan verin birkaç günde kurtulun.bu araba size daha fazla asraf çıkarmadan ondan kurtulun.zararın neresinden dönerseniz kardır.
bu çözüm değil kaçıştır , forum sorunların çözülmesi için var bende sizin gibi düşünseydim şimdiye kadar 50 kere satmıştım aracımı ama sorunların üstüne gidip çözdükçe daha çok seviyorum aracımı , iyi akşamlar
 

dursundere

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
opel zede satın kurtulun diyen arkadaş.bu insanlığa sığarmı bozuk aracı bir başka insana satıp onun başına bela etmek.ne derece dürüstlüktür anlayamadım.
 

Ensar Berat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bugün sorunu mu buldum mu yoksa sadece 1 sorunumu buldum bilmiyorum. motor yapıldıktan sonra 4 adet buji bosch marka çift tırnak sıfır takılmıştı. bugün inat ettim başka bir ustaya gittim. aracın çalışmasını görür görmez buji yada bobin dedi. bende adama katıldım tabi. benim de fikrim buydu. usta açtı bobini çıkarttı bujileri. 1. bujide ıslaklık vardı. benzin yani. bariz belli oluyor ateşleme yapmadığı. neyse değiştik . araç kendine geldi. fakat sarı arıza ışığından kurtulamadım. arızayı beyinden sildirmedim. arıza yapacağı varsa daha çabuk yapsın diye. gazcıya gittim ayar yaptırıp gazla yola devam etmeyi düşünüyordum ki gaz beyni ve enjektörler sizlere ömür. landi takılı idi. şimdi adamlar diyorki atiker takalım. 600 tl beyine vereceğine 800 tl atiker takalım tamamen dediler. sizce hangi marka lpg taktırayım... atiker mi brc mi ..... yalnız 1000 tl yi aşmayacak şekilde olursa önerileriniz sevinirim.

değerli fikirlerinize ve yorumlarınıza tşk ederim.
 
Son düzenleme:

opel_zede

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dursundere

arkadaş satsın ama fiyatı kırıpta satsın zaten öyle yazdım .kazıklasın demedim.aracı piyasa fiyatından belirli miktar altında alan adam zaten aracın bir problemi olduğunu anlar.ensarberat da arabayı sattığı kişiye durumu anlatır.eğer alıcı almak istiyorsa alır almak istemiyorsa almaz.alan kişi uğraşmak istiyorsa uğraşır

ensarberat şimdi bu arabaya dünya kadar para harcamış.ama sorunları halen devam ediyor.yine harcayacak ama sattığında zarar edecek.o yüzden dedim zararın neresinden dönerse kardır diye.
 
Üst