Danimarka'nın başkenti Kopenhag ile İsveç'in Malmö şehirleri arasındaki Baltık körfezini aşan 16 km uzunluğundaki Öresund köprüsü dünyanın en uzun köprülerinden biri olup, yerin altından girip üstünden çıkmasıyla aynı zamanda gösterişli bir mühendislik uygulaması ve konumu itibarıyla turistik güzellikte bir köprüdür. Köprü Kopenhag'tan karayolu ve demiryolu yanyana tünele girerek başlamakta ve körfezin ortasında yeryüzüne çıkıp karayolu üstte demiryolu altta olacak sekilde devam ederek Malmö'ya varmaktadır.
Köprünün projesi ilk 1991'de tasarımlanmış 1995'te onay verilip inşaatına inşaatına başlanmış ve 2000'de tamamlanıp kara ve demiryolu trafiğine açılmıştır. 16 km'lik köprünün inşaat maliyeti toplam 2.8 Milyar AVRO tutmuştur.
Köprüden geçişte her iki yönde de ücret uygulanmaktadır. Yaya ve bisiklet geçişine şu anda güvenlik sebeplerinden dolayı izin verilmemektedir ancak Kopenhag ve Malmö halkı böyle bir imkan üzerne yoğun olarak konuşmaktadır. Şu anda köprüden araçsız geçmek isteyen için en uygun seçenek 15 'lik demiryolu seyahatidir. Demiryolu seyahatinde bir bisiklet ücretsiz kabul edilmektedir.
Köprüyü sık kullananlar düşünülerek 2012'den itibaren abonelik uygulaması hayata geçirilmiştir. Bu abonelik dahilinde senelik 38 abonelik karşılığında hafta içi motosiklet 10, otomobil 21 ücret ile köprüyü kullanabilmektedir. Hafta sonları bu ücretler 7 ve 14'e düşmektedir. Abone olmayan araç sahipleri için köprüden geçiş ücretleri motosiklet 24 otomobil 46 şeklindedir.
Kaynak:
https://de.wikipedia.org/wiki/Öresundverbindung
http://www.meine-auto.info/auto-tipps/137-reisetipps/1459-maut-in-daenemark.html
Köprünün projesi ilk 1991'de tasarımlanmış 1995'te onay verilip inşaatına inşaatına başlanmış ve 2000'de tamamlanıp kara ve demiryolu trafiğine açılmıştır. 16 km'lik köprünün inşaat maliyeti toplam 2.8 Milyar AVRO tutmuştur.
Köprüden geçişte her iki yönde de ücret uygulanmaktadır. Yaya ve bisiklet geçişine şu anda güvenlik sebeplerinden dolayı izin verilmemektedir ancak Kopenhag ve Malmö halkı böyle bir imkan üzerne yoğun olarak konuşmaktadır. Şu anda köprüden araçsız geçmek isteyen için en uygun seçenek 15 'lik demiryolu seyahatidir. Demiryolu seyahatinde bir bisiklet ücretsiz kabul edilmektedir.
Köprüyü sık kullananlar düşünülerek 2012'den itibaren abonelik uygulaması hayata geçirilmiştir. Bu abonelik dahilinde senelik 38 abonelik karşılığında hafta içi motosiklet 10, otomobil 21 ücret ile köprüyü kullanabilmektedir. Hafta sonları bu ücretler 7 ve 14'e düşmektedir. Abone olmayan araç sahipleri için köprüden geçiş ücretleri motosiklet 24 otomobil 46 şeklindedir.
Kaynak:
https://de.wikipedia.org/wiki/Öresundverbindung
http://www.meine-auto.info/auto-tipps/137-reisetipps/1459-maut-in-daenemark.html