Debriyajla Başım Dertte

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi akşamlar

Öncelikle aracımı tanıtayım. 2005 model astra g classic 44.000km de. lpg hiç takılmadı. sorunumdan bahsetmek istiyorum. Aracımı kaldırmak için özel bir eğitim gerekiyor. normal araç kullanan insanlar ya stop ettiriyor veya deprem olurcasına sarsıyor. Debriyajı çekmeye başlarken kavrama noktasını yakaladığında debriyaja biraz daha basmazsam zangır zangır sallıyor. Artık nasıl anlatacağımı şaşırdım. Sorunun kaynaklanabileceğini düşündüğüm nedenleri yazayım.

Aracım 9 yaşında. 44.000 kmdir debriyaj balatası hiç değişmedi. 9 senelik balata bu sorunlara neden olur mu? kavraması düzgün veya kaçırmıyor ama soğuk motor 1. vites kavrama noktasında zangır zangır sarsıyor.

Araç geri vitese geçerken tarifsiz iç acıtan bir dişli sesi çıkarıyor. Debriyaja her basıp çektiğimde R ye attığımda aynı ses geliyor. Fakat önce vitesi 2 ye sonra R ye attığımda ses yapmıyor.

Aracımda fabrika çıkışı egr yok. Gaz kelebeği hiç temizlenmedi.

Bugün aslında carbon clean yaptırmaya sanayiye gittim fakat usta bir işe yaramayacağını para tuzağı olduğunu onun yerine enjektör temizleyici benzin katkısı kullanmamı söyledi. Bir tane aldım ve depoyu fulledim. İlk marşta araba çalışmadı şuan normal.

Bilinçsiz yaptığım egzozu tıkattırdım. Alt devirleri egzozun öldürdüğünü düşündüm fakat yanılmışım. Aracın alt devirlerdeki gidişi rahatladı ama hala debriyaj aynı iğrençliğini koruyor.

Egzozu tıkattırırken katalizör kontrol edildi hiçbir şeyi yok dedi usta.

Arabamı sevdiğim için satma yoluna gitmiyoruz ama kendinden gün geçtikçe soğutuyor. Artık araba kullanmayı bilmediğimi düşünmeye başladım. Yardımlarınıza ihtiyacım var daha önce de debriyajla ilgili konular açmıştım fakat o zamanki tavsiyelere uyduğum halde düzelme olmadı. Tavsiyeleriniz benim için çok önemlidir. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Geri Viteste o kadar çok ses var ise, ve normalde kavramada sarsıntı var ise, bence sorununuz Alt merkez/Bilya dır. Tam ayıramıyor olabilir.

Ben olsam, ilk önce aracınızın yaşı gereği hidroliği değişirim. Biliyorsunuz alt merkez hidrolikten faydalanır.

Ardından düzelmezse, alt merkez değişmelisiniz, bu esnada baskı balata ve volant gözle kontrol edilir.

Volant üzerinde çatlak olma ihtimali de yüksektir, onu taşlatma kurtarabilir.

Özetle hidroliği değişin, küçük ihtimal sorun düzelir. Düzelmez ise, sökmeye başlayın, açmışken değiştirelim 2 kez işçilik ödeme lafına kanma. Baskı balata gözle kontrol edilebilir. Volant da.

Bence Volant çıkabilir sorun. Açmışken alt merkezi de değiştirmeniz, istiyorsa baskı balatayı da değiştirmelisiniz.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egzos tıkattırma olayını anlamadım ama, hidrolik bilya ve volan çok mantıklı. El deymişken şanzıman yağını da yenilersiniz, debriyaj seti 1.6 motorlarda ucuz bişey gerekirse bilya baskı balata değişimi yaparsınız.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egzos tıkattırma olayını anlamadım ama, hidrolik bilya ve volan çok mantıklı. El deymişken şanzıman yağını da yenilersiniz, debriyaj seti 1.6 motorlarda ucuz bişey gerekirse bilya baskı balata değişimi yaparsınız.

abi sağol yorumun için egzoz olayı ben sağa doğru bir boru uzattırıp patlak egzoz mantığıyla sağlı solu egzoz yaptırmıştım. debriyajın zorluğunu egzozun alt devirleri öldürmesine bağlamıştım. oturduğum yerde düşünürken araç vitesteyken devir 700 civarına düşüyor yani titrettiğini rahat hissediyorum sanki debriyaj tam ayırmıyor. Bu yüzden de geriye geçince o ses çıkıyor diye mantık yürüttüm. Doğru mudur bilmem. Debriyaj balatasını değiştirmek farz oldu sanırım. Serviste 1000TL civarı diye biliyorum. Sanayide değiştirsek nasıl olur? Orjinal balatayı nereden bulabilirim? Benim mi alıp götürüp usta bunu tak demem gerekiyor? Birde hidrolik bilya ve volan debriyaj setiyle birlikte değişiyor mu? Son olarak debriyaj balata + hidrolik bilya + volan + şanzuman yağı hepsini yenilersem bana kaça patlar? Biraz fazla soru oldu ama bilen insanı bulunca soruveriyim dedim :D Tekrar teşekkür ederim

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:47 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 20:42 ----------

Geri Viteste o kadar çok ses var ise, ve normalde kavramada sarsıntı var ise, bence sorununuz Alt merkez/Bilya dır. Tam ayıramıyor olabilir.

Ben olsam, ilk önce aracınızın yaşı gereği hidroliği değişirim. Biliyorsunuz alt merkez hidrolikten faydalanır.

Ardından düzelmezse, alt merkez değişmelisiniz, bu esnada baskı balata ve volant gözle kontrol edilir.

Volant üzerinde çatlak olma ihtimali de yüksektir, onu taşlatma kurtarabilir.

Özetle hidroliği değişin, küçük ihtimal sorun düzelir. Düzelmez ise, sökmeye başlayın, açmışken değiştirelim 2 kez işçilik ödeme lafına kanma. Baskı balata gözle kontrol edilebilir. Volant da.

Bence Volant çıkabilir sorun. Açmışken alt merkezi de değiştirmeniz, istiyorsa baskı balatayı da değiştirmelisiniz.


çok teşekkür ederim hidrolik bir çubukla kontrol edilmişti ve 4 5 ay önce değiştirilmişti. Araç kavramada çok fazla sarsıyor heleki soğuk motorda bazen sarsıntı yüzünden tekrar debriyaja basıp kalkış yapıyorum motor yerinden çıkacak gibi oluyor. Rolantide de bariz bir titreme var. Mert abinin yazdığı hava akış debimetresi mi ne oda aklıma çok yattı çünkü açık hava filtresi kullanıyordum kalitesiz bir filtre. Bu volan denen parçayı kontrol etmek için komple arabanın altını söküyorlar mı? Yoksa gözle kontrol edilebilir dediğiniz aracın altından görünüyor mu? Tekrar çok teşekkür ederim
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
abi sağol yorumun için egzoz olayı ben sağa doğru bir boru uzattırıp patlak egzoz mantığıyla sağlı solu egzoz yaptırmıştım. debriyajın zorluğunu egzozun alt devirleri öldürmesine bağlamıştım. oturduğum yerde düşünürken araç vitesteyken devir 700 civarına düşüyor yani titrettiğini rahat hissediyorum sanki debriyaj tam ayırmıyor. Bu yüzden de geriye geçince o ses çıkıyor diye mantık yürüttüm. Doğru mudur bilmem. Debriyaj balatasını değiştirmek farz oldu sanırım. Serviste 1000TL civarı diye biliyorum. Sanayide değiştirsek nasıl olur? Orjinal balatayı nereden bulabilirim? Benim mi alıp götürüp usta bunu tak demem gerekiyor? Birde hidrolik bilya ve volan debriyaj setiyle birlikte değişiyor mu? Son olarak debriyaj balata + hidrolik bilya + volan + şanzuman yağı hepsini yenilersem bana kaça patlar? Biraz fazla soru oldu ama bilen insanı bulunca soruveriyim dedim :D Tekrar teşekkür ederim

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:47 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 20:42 ----------




çok teşekkür ederim hidrolik bir çubukla kontrol edilmişti ve 4 5 ay önce değiştirilmişti. Araç kavramada çok fazla sarsıyor heleki soğuk motorda bazen sarsıntı yüzünden tekrar debriyaja basıp kalkış yapıyorum motor yerinden çıkacak gibi oluyor. Rolantide de bariz bir titreme var. Mert abinin yazdığı hava akış debimetresi mi ne oda aklıma çok yattı çünkü açık hava filtresi kullanıyordum kalitesiz bir filtre. Bu volan denen parçayı kontrol etmek için komple arabanın altını söküyorlar mı? Yoksa gözle kontrol edilebilir dediğiniz aracın altından görünüyor mu? Tekrar çok teşekkür ederim

Direksiyon hidroliği değil, fren hidroliği.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi sağol yorumun için egzoz olayı ben sağa doğru bir boru uzattırıp patlak egzoz mantığıyla sağlı solu egzoz yaptırmıştım. debriyajın zorluğunu egzozun alt devirleri öldürmesine bağlamıştım. oturduğum yerde düşünürken araç vitesteyken devir 700 civarına düşüyor yani titrettiğini rahat hissediyorum sanki debriyaj tam ayırmıyor. Bu yüzden de geriye geçince o ses çıkıyor diye mantık yürüttüm. Doğru mudur bilmem. Debriyaj balatasını değiştirmek farz oldu sanırım. Serviste 1000TL civarı diye biliyorum. Sanayide değiştirsek nasıl olur? Orjinal balatayı nereden bulabilirim? Benim mi alıp götürüp usta bunu tak demem gerekiyor? Birde hidrolik bilya ve volan debriyaj setiyle birlikte değişiyor mu? Son olarak debriyaj balata + hidrolik bilya + volan + şanzuman yağı hepsini yenilersem bana kaça patlar? Biraz fazla soru oldu ama bilen insanı bulunca soruveriyim dedim :D Tekrar teşekkür ederim



Şimdi internetten sipariş ediyosun 320 liraya LUK marka, orijinal debriyaj bilyası içeren set alıyosun. Sanayideki opel servislerini dolaşıp fiyat alıyosun parça ne kadar işçilik ne kadar şeklinde ayrıntılı soruyosun, sonra içine sinen serviste parçayı adama verip işçiliği verip yaptırıyosun, tabi her adımda ustanın dibinde oluyosun.
Volan işine tornacı bakıyor, ufak tefek işler için tornacı 3-5 lira para alıyor kimisi duan yeter deyip para almadan yolluyor 2dk lık işler için. Volan'ı kontrol edip bir sorun olmadığını söylemek için 20 lira alsa, taşlamak için de 50 lira alsa ucuza halletmiş olursun işini.
İhtiyacın kadar da Mobilube 1 SHC™ 75W-90 dişli yağını attınmı şanzımana, çiçek gibi olur araban. ATF koymaya çalışırsa usta, ben bunu atmanı istiyorum deyip üstelemen de gerekecek.

Afyon'da olsan hepsini yapacak tanıdık var, ben silindir kapağını bile bagajda götürüp kapakçıya gayd subap silindir kapağı temizliği falan yaptırıyorum itiyacı olan arkadaşlar için, usta kendi yaptırdığı her adımda kâr koyarak yapıyor, bu yüzden hesap tuzlu oluyor.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi internetten sipariş ediyosun 320 liraya LUK marka, orijinal debriyaj bilyası içeren set alıyosun. Sanayideki opel servislerini dolaşıp fiyat alıyosun parça ne kadar işçilik ne kadar şeklinde ayrıntılı soruyosun, sonra içine sinen serviste parçayı adama verip işçiliği verip yaptırıyosun, tabi her adımda ustanın dibinde oluyosun.
Volan işine tornacı bakıyor, ufak tefek işler için tornacı 3-5 lira para alıyor kimisi duan yeter deyip para almadan yolluyor 2dk lık işler için. Volan'ı kontrol edip bir sorun olmadığını söylemek için 20 lira alsa, taşlamak için de 50 lira alsa ucuza halletmiş olursun işini.
İhtiyacın kadar da Mobilube 1 SHC™ 75W-90 dişli yağını attınmı şanzımana, çiçek gibi olur araban. ATF koymaya çalışırsa usta, ben bunu atmanı istiyorum deyip üstelemen de gerekecek.

Afyon'da olsan hepsini yapacak tanıdık var, ben silindir kapağını bile bagajda götürüp kapakçıya gayd subap silindir kapağı temizliği falan yaptırıyorum itiyacı olan arkadaşlar için, usta kendi yaptırdığı her adımda kâr koyarak yapıyor, bu yüzden hesap tuzlu oluyor.

motoru kucaklayıp afyona göndermek isterdim ama sonra nasıl yerine sokarım bilmem :D abi dediklerin çok işime yaradı sağol ama anlamadığım birkaç nokta var usta ATF koymak isterse dediğin şanzuman yağının markası mı ATF birde neyi attırmam gerekiyor onu da anlamadım içindeki yağı mı attırcaz? Birde volan dişlisiyle volant farklı mı? taşlatmak yerine sıfırını alamıyor muyuz? 2008 internet fiyatı olarak 130TL buldum 2014 fiyatıda 200 falandır tahminim. bu konuda ne düşünüyorsun abi? tekrar teşekkür ederim
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Atf otomatik vites yağıdır. Ayrıca sorunun volan olduğunu sanmıyorum. Ki eğer öyleyse bile çok tuzlu bir hesap çıkar sıfır alırsan. Debriyaj konusunda da 44.000 km'de araba öyle kolay kolay yemez. Mesela benim araba 150.000'e merdiven dayadı üstünde orjinal debriyaj var. (Şimdi böyle dedim ya yarın debriyaj da biter :D) Gerçi birde şimdi çevreci takılan markalarda aspest kullanılmadığı için 50.000 deyince debriyaj yeniliyorsun ya neyse. Biz yine de yenilenmesi gerektiğini farzedersek orjinal almana gerek yok Luk'un setini alabilirsin. Ayrıca imkan varsa debriyaj bilyasını da yenile.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Atf otomatik vites yağıdır. Ayrıca sorunun volan olduğunu sanmıyorum. Ki eğer öyleyse bile çok tuzlu bir hesap çıkar sıfır alırsan. Debriyaj konusunda da 44.000 km'de araba öyle kolay kolay yemez. Mesela benim araba 150.000'e merdiven dayadı üstünde orjinal debriyaj var. (Şimdi böyle dedim ya yarın debriyaj da biter :D) Gerçi birde şimdi çevreci takılan markalarda aspest kullanılmadığı için 50.000 deyince debriyaj yeniliyorsun ya neyse. Biz yine de yenilenmesi gerektiğini farzedersek orjinal almana gerek yok Luk'un setini alabilirsin. Ayrıca imkan varsa debriyaj bilyasını da yenile.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür ederim belirttiğim gibi debriyaj bitmedi 44.000 km lik debriyajdan değil 9 senelik debriyajdan söz ediyorum zamanla sertleşme eğilme gibi durumlar olurmu onu merak ettim. Eğer zamana bağlı bir problemse değiştirip kurtulayım :D Birde bilya değiştirmek derken alacağım debriyaj setinde bikya geliyor mu ayrı mı almam gerek? Tekrar teşekkür edrrim
 
Üst