X20xev motorlarda değişen emme manifoltu varmı ? varsa bu görevi hangi parça görüyor diyaframı nerededir ? Polo classicte bu görevi gören diyafram patladığından araba gitmiyordu (performansı düşmüştü) bende bu diyaframın patlak olma ihtimalinden şüpheleniyorum
gm firmasının ürettiği ecotec grubu motorlarından.
ülkemizde 2litre hacimli motora sahip '96-2001 seneleri arasında üretilmiş ikinci nesil opel vectra'larda bulunur. bununla beraber pek türkiye'de fazla rastlanmasada opel calibra, astra ve omega'larda da kullanılmıştır.
teknik özellikleri:
silindir hacmi: 1996cc, 86mmx86mm (bore/stroke) (kare diye tabir edilir)
maksimum güç: 136hp/100kw@5600rpm (vectra b'ye monte edildiğinde tekerlere verdiği güç)
maksimum tork: 188nm@3200rpm (99 senesinde vectra'lar makyajlanınca maksimum tork deviri 3400e yükseltilmiştir)
sıkıştırma oranı: 10.8:1
üstten çift egzantrikli (dohc) 16 valf, sıralı 4 silindirli. 4 enjektörlü, 4 bujilidir. egr'ye sahiptir, emme manifoldu değişken oranlı, ecnebilerin (variable intake manifold) dediği cinsten, vuruntu sensörü kontrollü çalışmaya sahip, tek oksijen sensörlü, closed ve open loop çalışma karakterine sahip ve işletim sistemi simtec 56.5dir. çalışma sıcaklığı da nispeten yüksek hararetli sayılabilinir. (sıcak motor diye tabir edilir)
(99 sonrası vectra'lar makyajlandıktan sonra zaten halihazırda sessiz ve yumuşak karakterde çalışan bu motor daha da titreşimsiz çalışması için ayrıyeten krank miline ters yönde dönen denge şaftları da eklenmiştir. (balancer shafts))
96-99 arası sadece türkiye'de üretilmiş bir araba modeli olan b** kasa opel vectra gt'lerde de bu motor kullanılır. ancak gt'lerde alman modifiye firması irmscher'in orjinaline nazaran daha yüksek dereceli egzantrikleri kullanılmış ve gene irmscher headers uygulaması yapılarak gücü 150 beygire çıkarılmıştır.
bakımları tam ve eksiksiz yapılmazsa sorunlu ve narin bir motor olduğu anlaşılabilir.
bakımlarının tam olmasına özen göstermek, aracın zaman zaman verdiği arıza kodlarını görmemezlikten gelmemek gerekir. bunlar yapıldığı takdirde sağlam, güvenilir ve uzun ömürlüdür. ve nerden bakılırsa bakılsın güzel bir mühendislik örneği olarak emsallerine nazaran gayet ekonomik ve performanslıdır.
BU YAZILANLAR İYİDE DEĞİŞKEN MANİFOLT NERDE GÖREMEDİM
gm firmasının ürettiği ecotec grubu motorlarından.
ülkemizde 2litre hacimli motora sahip '96-2001 seneleri arasında üretilmiş ikinci nesil opel vectra'larda bulunur. bununla beraber pek türkiye'de fazla rastlanmasada opel calibra, astra ve omega'larda da kullanılmıştır.
teknik özellikleri:
silindir hacmi: 1996cc, 86mmx86mm (bore/stroke) (kare diye tabir edilir)
maksimum güç: 136hp/100kw@5600rpm (vectra b'ye monte edildiğinde tekerlere verdiği güç)
maksimum tork: 188nm@3200rpm (99 senesinde vectra'lar makyajlanınca maksimum tork deviri 3400e yükseltilmiştir)
sıkıştırma oranı: 10.8:1
üstten çift egzantrikli (dohc) 16 valf, sıralı 4 silindirli. 4 enjektörlü, 4 bujilidir. egr'ye sahiptir, emme manifoldu değişken oranlı, ecnebilerin (variable intake manifold) dediği cinsten, vuruntu sensörü kontrollü çalışmaya sahip, tek oksijen sensörlü, closed ve open loop çalışma karakterine sahip ve işletim sistemi simtec 56.5dir. çalışma sıcaklığı da nispeten yüksek hararetli sayılabilinir. (sıcak motor diye tabir edilir)
(99 sonrası vectra'lar makyajlandıktan sonra zaten halihazırda sessiz ve yumuşak karakterde çalışan bu motor daha da titreşimsiz çalışması için ayrıyeten krank miline ters yönde dönen denge şaftları da eklenmiştir. (balancer shafts))
96-99 arası sadece türkiye'de üretilmiş bir araba modeli olan b** kasa opel vectra gt'lerde de bu motor kullanılır. ancak gt'lerde alman modifiye firması irmscher'in orjinaline nazaran daha yüksek dereceli egzantrikleri kullanılmış ve gene irmscher headers uygulaması yapılarak gücü 150 beygire çıkarılmıştır.
bakımları tam ve eksiksiz yapılmazsa sorunlu ve narin bir motor olduğu anlaşılabilir.
bakımlarının tam olmasına özen göstermek, aracın zaman zaman verdiği arıza kodlarını görmemezlikten gelmemek gerekir. bunlar yapıldığı takdirde sağlam, güvenilir ve uzun ömürlüdür. ve nerden bakılırsa bakılsın güzel bir mühendislik örneği olarak emsallerine nazaran gayet ekonomik ve performanslıdır.
BU YAZILANLAR İYİDE DEĞİŞKEN MANİFOLT NERDE GÖREMEDİM