Ders Notlarımdan Birkaç Soru :)

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Selamünaleyküm.
Otomobillere merakımız olduğundan, sanayide de iletişim ve teknik yeterlilik noktasında düzgün servis bulmak zor olduğundan kendi aracımızın ustası olmaya çalıştığımız doğrudur :)

  • Güzel bir blog buldum, tavsiye ederim, temel yazılarını bizzat okudum: Otomobil Teknolojisi
  • Başarılı bir de Youtube kanalı var takip ettiğim, bir otomotiv öğretmeni yönetiyor kanalı: Matek
  • LPG sistemi ile alakalı bilgilendirici yazılara dair de bir adres: LPG Yedek Parça
  • LPG ayarınızı kendiniz yapmak istiyorsanız bir kablo siparişi ile gizli başlıklara da ulaşabileceğiniz bir LPG forumu: MSC Electronics
  • Son olarak galiba teknik liselerde okutulan müfredata ulaşabileceğimiz, otomobil teknolojisine dair pek çok konuda kitabi dokümanların yer aldığı bir site: MEGEP
Megep hariç hepsini okuyarak ve izleyerek hatmettim :) Sıra megepte. Megepin de ilk dokümanına başladım: LPG Yakıt Sistemleri

Aklıma takılanlar buradan sorsam, beyin fırtınası yaparak hep beraber öğrensek nasıl olur ;)

İlk sorum:

Soru 1) "LPG yakıtlı motorlar, dizel motorlara göre, aynı mesafeler için daha fazla beygir gücü üretir (kübik inç olarak)." Nasıl?
Soru 2)
"Motorun ilk çalıştırılması veya stop edilmesi durumunda güçlü bir LPG kokusu duyulabilir. Ancak araç çalışmaya devam ederken gelen LPG kokusu sızıntıya işarettir. Bu durumda aracınızı hemen yetkili servise götürmeniz gerekmektedir." İlk cümledeki durum neden normal?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Soru 3) Bu cihaz (regülatör) dik pozisyonda ve aracın gidiş yönüne paralel yerleştirilmelidir. Neden? :)
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,943
Tepki puanı
6,162
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
2 numaralı soruna yanıt vereyim. Yanma işlemi çok hızlı olduğu oluştuğu için ilk ateşleme esnasında içersinde yakıt + hava karışımı olan silindir olabilir. Bu silindirin ateşleme zamanı geçmişse bu yakıt direkt egsozdan atılır. Eski model araçlarda görmüşsündür adam marşa basar araç çalışmaz bir süre sonra gaz kokusu duyarsın. İşte bu durumuda söylemiş olabilir, sonuçta motor tüm işlemleri yapıyor ancak ateşleme olmadığı için 3 zaman tamamlanıyor marş motoruyla 4. zamanda tamamlanmış olduğu için (ateşleme hariç) egsozdan çiğ yakıt dediğimiz yanmamış yakıt + hava karışımı dışarıya atılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: tuleybihayat

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
2 numaralı soruna yanıt vereyim. Yanma işlemi çok hızlı olduğu oluştuğu için ilk ateşleme esnasında içersinde yakıt + hava karışımı olan silindir olabilir. Bu silindirin ateşleme zamanı geçmişse bu yakıt direkt egsozdan atılır. Eski model araçlarda görmüşsündür adam marşa basar araç çalışmaz bir süre sonra gaz kokusu duyarsın. İşte bu durumuda söylemiş olabilir, sonuçta motor tüm işlemleri yapıyor ancak ateşleme olmadığı için 3 zaman tamamlanıyor marş motoruyla 4. zamanda tamamlanmış olduğu için (ateşleme hariç) egsozdan çiğ yakıt dediğimiz yanmamış yakıt + hava karışımı dışarıya atılıyor.
Teşekürler [emoji4][emoji106]

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,943
Tepki puanı
6,162
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bilgilerimiz halen mevcut :) Demekki uğraşşak bitecek o okul :)
 
Üst