Dizel arac kullanimi

qosmio

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
326
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Sifir km fiat fiorino 1.3 multijet emotion aldik,
Daha once hic dizel kullanmamis biri olarak forumdaki dizel kullanan arkadaslara sorum;
Nelere dikkat etmeliyim, vites gecislerini nasil yapmaliyim, oneri ve tavsiyeleriniz?
Tesekkurler.
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Motoru ilk çalıştırdıktan sonra bir 30 sn kadar bekleyip hareket etmekte, özellikle devirli kullanım durumlarında stop etmeden bir 30 sn beklemekte turbo ömrü açısından fayda var. Usul usul parkediliyorsa park esnasında geçen süre bu 30 saniyeyi karşılıyor zaten. Benzinde olduğu gibi dizelde de güvenilir bir yerden yakıt almak lazım. Vites geçişleri konusunda kendi kullanımım "sürüş sırasında motor devrini 1800'de korumak, 2200 gibi vites büyütmek, 1500 gibi vites küçültmek" şeklinde, "kendi görüşüm" olduğunu tekrar belirteyim çünkü bu şekilde kullanan çok arkadaş olduğu gibi bunun tam tersini "dizeli devirli kullanmak lazım" görüşünü de savunan çok arkadaş mevcut.

Hayırlı olsun aracınız, Allah her daim ağız tadıyla kullanmak nasip etsin.
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Çetin beyinde dediği gibi.
ilk çalıştarmada yazın 30-40sn, kışın 1-2dk gaza basmadan rolantide beklemeli. daha sonra hararet normal seviyesine ulaşana kadar çok devirli kullanılmamalıdır.
vites için devir aralığı 2bin-3000 arası normaldir. tavsiye edilen maksimum devir 4500 geçmemelidir. 1500 devir altında titremeye neden olacak şekilde kullanılmamalıdır. yakıt konusunda çok hassas olunması gerekir. herhangi bir şekilde arıza ışığı yandığında, hararet seviyesi 100 dereceyi geçtiğinde araç hemen durdurulmalı ve tekrar çalıştırılmadan servis ile görüşülmelidir. yağ kalitesi önemlidir. antifirizsiz direk su ile kullanılmamalıdır. 15 günde bir yağ seviyesi sabahları araç çalıştırılmadan kontrol edilmelidir. uzun süreli yüksek devir veya alçak devirde kullanımdan uzak durulmalıdır. araç kullanımı 5km geçtiğinde stop edilmeden ne olursa olsun 1-3dk arası rolantide bekletilmelidir. marşa basarken veya stop edilirken gaz verilmemelidir. bunun dışında aklıma gelen birşey yok 14 senelik dizel maceramda edindiğim ufak ama faydalı bilgiler bunlar :) kazasız belasız cezasız ve arızasız sürüşler diliyorum.
bu arada en önemlisi kalkışlarda drag kalkışı dediğimiz ( devir 3500-4000 arasındayken bir anda debriyajdan ayağı kaldırılarak yapılan kalkış) sert kalkışlardan olabildiğince uzak durun. hem motor takozlarına, hem şanzumana hemde aktarma organlarına inanılmaz tahribat meydana getiriyor.
 

ozkanakman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2010
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
benzinli gibi çok basmayacaksın,2500 de vites değiştir genelde.sabahları biraz bekle araç çalıştıktan sonra.stop edeceğin zamanda turbodaki havayı boşaltmak için ve soğuması için 1 dk falan bekle. genelde total bp veya shell den mazot al. shell gtl var bir ara onu kullandım hep diğer mazotlara nazaran performansı iyi
 

frost_tiger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Motoru ilk çalıştırdıktan sonra bir 30 sn kadar bekleyip hareket etmekte, özellikle devirli kullanım durumlarında stop etmeden bir 30 sn beklemekte turbo ömrü açısından fayda var. Usul usul parkediliyorsa park esnasında geçen süre bu 30 saniyeyi karşılıyor zaten. Benzinde olduğu gibi dizelde de güvenilir bir yerden yakıt almak lazım. Vites geçişleri konusunda kendi kullanımım "sürüş sırasında motor devrini 1800'de korumak, 2200 gibi vites büyütmek, 1500 gibi vites küçültmek" şeklinde, "kendi görüşüm" olduğunu tekrar belirteyim çünkü bu şekilde kullanan çok arkadaş olduğu gibi bunun tam tersini "dizeli devirli kullanmak lazım" görüşünü de savunan çok arkadaş mevcut.

Hayırlı olsun aracınız, Allah her daim ağız tadıyla kullanmak nasip etsin.

Fiat grubunun Motor bölümünde Application Mühendisi ile toplantısı sonrası yaptığım bir görüşmede, dizel araçların tasarlanma mantığına göre yüksek devirli kullanılması gerektiğini söylemişti. HATTA rölenti devrinde motor devamlı çalıştırılırsa motor ömrünü dörttebir oranında azaltırsınız demişti. bilginiz olsun benim bu konuda tecrübem yok ancak konunun mühendisi böyle demişti.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,460
Tepki puanı
2,242
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bizim şirketteki şöförler gavur malı gibi kullanıyorlar bir dobloyu 525 binde motor yaptırdık caddylerde 500 bin civarı gitti o zaman kadar bakımları zamanında yapıldı birde her 50 binde karbon temizliği yaptırdık mazotu nerden aldığıda belli değil birazda şans işi bu işler yoksa şöförlerin bu kurallara uyduğunu hiç zannetmem
 
Üst