Sevgili arkadaşlar çok eskilerde okuduğum ve şu an da arabamda da artık meraktan dayanamadığım bir olayı sormak istiyorum.
Benim araba geçmişim çok yeni. Şu anki Astramda(2001 G Comfort) yokuş aşağı ve gaza basılmayan düz yollarda motorun sanki bir yavaşlatma uyguladığını, ilk kalkışta ise tam tersini görüyorum özetle.
1) Arabayı sabah ilk çalıştırış sonrasında 1'de kalktığımda frene basmazsam benim yavru ceylan alıp başını gidiyor. Gaza basmasam bile hızlnıyor. Frene basana kadar bu devam ediyor ve 2'ye attığımda normale dönüyor. Bu benzinin sisteme ilk girişinden mi kaynaklanıyor acaba ?
2) Araba yokuş aşağıya iniyorsa gazdan ayağımı çekmiş olsam bile kendiliğinden hafifçe yavaşlıyor. Ben de mecburen gaza hafiften dokunmak zorunda kalıyorum. Hal böyle olunca gaza dokunmak=Fazla yakma gibi bir düşünce oluşuyor kafamda...
Bu yavaşlama hadisesi otobüslerdeki bir motor freni benzeri bir sistem midir yoksa başka yerlerde okuduğum gibi cut-off durumu mudur ? Yani yakılmamış yakıtın yakılması için araba zorlanıyor veya frene basılmaması için otomatik yapılan verimli bir işlem mi var. Araç gaza basılmadığında aynı hızla gitmeli diye düşünüyorum ama çok dik bir yokuş değilse yokuş aşağı insem de araba çok hızlanmıyor aksine yavaşlıyor. Bu düz yolda da aynı !
3) Enjeksiyon sisteminin püf noktasını püskürtmeyle gelen bir avantaj olarak biliyorum. Ancak üstteki 2 durum #TÜM# enjeksiyonlu sistemlerle gelen bir özellik midir arkadaşlar ?
ENJEKSİYON SİSTEMİNİN 2 SATIRDA YAZABİLECEĞİNİZ ve HERKESİN BİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALARI VAR MI ARKADAŞLAR ? Şehir içi daha çok kullanıyorum ve en az 15 km yapıyorum hergün. Benzine bir katkısı olacaksa bu bilgilerin; paylaşmanızı rica ediyorum.
Kazasız, arızasız günler dilerim...
Benim araba geçmişim çok yeni. Şu anki Astramda(2001 G Comfort) yokuş aşağı ve gaza basılmayan düz yollarda motorun sanki bir yavaşlatma uyguladığını, ilk kalkışta ise tam tersini görüyorum özetle.
1) Arabayı sabah ilk çalıştırış sonrasında 1'de kalktığımda frene basmazsam benim yavru ceylan alıp başını gidiyor. Gaza basmasam bile hızlnıyor. Frene basana kadar bu devam ediyor ve 2'ye attığımda normale dönüyor. Bu benzinin sisteme ilk girişinden mi kaynaklanıyor acaba ?
2) Araba yokuş aşağıya iniyorsa gazdan ayağımı çekmiş olsam bile kendiliğinden hafifçe yavaşlıyor. Ben de mecburen gaza hafiften dokunmak zorunda kalıyorum. Hal böyle olunca gaza dokunmak=Fazla yakma gibi bir düşünce oluşuyor kafamda...
Bu yavaşlama hadisesi otobüslerdeki bir motor freni benzeri bir sistem midir yoksa başka yerlerde okuduğum gibi cut-off durumu mudur ? Yani yakılmamış yakıtın yakılması için araba zorlanıyor veya frene basılmaması için otomatik yapılan verimli bir işlem mi var. Araç gaza basılmadığında aynı hızla gitmeli diye düşünüyorum ama çok dik bir yokuş değilse yokuş aşağı insem de araba çok hızlanmıyor aksine yavaşlıyor. Bu düz yolda da aynı !
3) Enjeksiyon sisteminin püf noktasını püskürtmeyle gelen bir avantaj olarak biliyorum. Ancak üstteki 2 durum #TÜM# enjeksiyonlu sistemlerle gelen bir özellik midir arkadaşlar ?
ENJEKSİYON SİSTEMİNİN 2 SATIRDA YAZABİLECEĞİNİZ ve HERKESİN BİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALARI VAR MI ARKADAŞLAR ? Şehir içi daha çok kullanıyorum ve en az 15 km yapıyorum hergün. Benzine bir katkısı olacaksa bu bilgilerin; paylaşmanızı rica ediyorum.
Kazasız, arızasız günler dilerim...