Enjeksiyon Sistemi, Vites durumu ve yakıt üzerine...

roviss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
www.ismailsu.com
Sevgili arkadaşlar çok eskilerde okuduğum ve şu an da arabamda da artık meraktan dayanamadığım bir olayı sormak istiyorum.

Benim araba geçmişim çok yeni. Şu anki Astramda(2001 G Comfort) yokuş aşağı ve gaza basılmayan düz yollarda motorun sanki bir yavaşlatma uyguladığını, ilk kalkışta ise tam tersini görüyorum özetle.

1) Arabayı sabah ilk çalıştırış sonrasında 1'de kalktığımda frene basmazsam benim yavru ceylan alıp başını gidiyor. Gaza basmasam bile hızlnıyor. Frene basana kadar bu devam ediyor ve 2'ye attığımda normale dönüyor. Bu benzinin sisteme ilk girişinden mi kaynaklanıyor acaba ?

2) Araba yokuş aşağıya iniyorsa gazdan ayağımı çekmiş olsam bile kendiliğinden hafifçe yavaşlıyor. Ben de mecburen gaza hafiften dokunmak zorunda kalıyorum. Hal böyle olunca gaza dokunmak=Fazla yakma gibi bir düşünce oluşuyor kafamda...

Bu yavaşlama hadisesi otobüslerdeki bir motor freni benzeri bir sistem midir yoksa başka yerlerde okuduğum gibi cut-off durumu mudur ? Yani yakılmamış yakıtın yakılması için araba zorlanıyor veya frene basılmaması için otomatik yapılan verimli bir işlem mi var. Araç gaza basılmadığında aynı hızla gitmeli diye düşünüyorum ama çok dik bir yokuş değilse yokuş aşağı insem de araba çok hızlanmıyor aksine yavaşlıyor. Bu düz yolda da aynı !

3) Enjeksiyon sisteminin püf noktasını püskürtmeyle gelen bir avantaj olarak biliyorum. Ancak üstteki 2 durum #TÜM# enjeksiyonlu sistemlerle gelen bir özellik midir arkadaşlar ?

ENJEKSİYON SİSTEMİNİN 2 SATIRDA YAZABİLECEĞİNİZ ve HERKESİN BİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALARI VAR MI ARKADAŞLAR ? Şehir içi daha çok kullanıyorum ve en az 15 km yapıyorum hergün. Benzine bir katkısı olacaksa bu bilgilerin; paylaşmanızı rica ediyorum.
Kazasız, arızasız günler dilerim...
 

cglrkml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhaba bir kaç cevap verebilirim,
1) Aracın ilk çalıştırdığında kendi başına alıp gitmesinin nedeni araç ilk çalıştırdığında otomatik jikle devrede oluyor ve bir süre böyle kalıyor daha sonra normale dönüyor araba bu haldeyken daha fazla gaz verdiği için hızlanıyordur.
2) Evet cut off var bu araçlarda ancak dediğin gibi bir yavaşlama oluyor bunun nedenide motor freni denilen olay ancak sebebini bilmiyorum. Ama emin ol her araçta böyle.
 

roviss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
www.ismailsu.com
Merhaba bir kaç cevap verebilirim,
1) Aracın ilk çalıştırdığında kendi başına alıp gitmesinin nedeni araç ilk çalıştırdığında otomatik jikle devrede oluyor...

Sevgili cglrkml Kış mevsimini geçtik malum. Arkadaşlarımdan otomatik jikle konusunu duymuştum ancak soğukların geçmesine rağmen bunu görünce şimdi anlamıyorum. Sizde de aynı şey oluyor mu ?
 

cglrkml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Hava çok soğuk olmasada ilk çalıştırdığında otomatik jikle devreye girer çünkü aracın motoru soğuktur. Benim bu havalarda bile otomatik jiklem çalışıyor ama daha kısa süreli oluyor. O yüzden ben yola çıkmadan arabayı çalıştırıp 1-2 dakika bekliyorum o arada lastiklerimi kontrol ediyorum farlarımı kontrol ediyorum rolanti normale dönmüş olunca binip gidiyorum. Ama ben bunu işlek caddelerde yapmıyorum apartman garajında yapıyorum yoksa Allah korusun lastikleri kontrol ederken adam çalışır arabayı görür biner gider bakakalırız valla:D
 

roviss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
www.ismailsu.com
"Allah korusun lastikleri kontrol ederken adam çalışır arabayı görür biner gider bakakalırız valla"

Bu satırları okuyana kadar içimden "Bundan sonra ben de böyle yapayım bari, lastikleri kontrol ederken jikle de işini bitirir" demiştim :) Demek ki yalnız bırakmaya gelmiyormuş... :)
 

cglrkml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bende sana bir soru sorayım bu jikle çalışırken motorun aşırı sesli çalışıyor mu? Aracın içindeyken değilde çalıştırdıktan sonra hemen dışarı çık motoru öyle bir dinle o zaman anlaşılıyor. Benimki normal rolanti seviyesine inenen kadar kamyon gibi çalışıyor valla. Buarada memleket Elazığ mış benim burda çok samimi arkadaşım var bir iki tane elazığdan gakkoşlar diyarı iyidir ya. Saygılarımla.
 

roviss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
www.ismailsu.com
Hemşerilerme çok çok selamlar söyleyiniz o zaman ;)
Çağlar kardeşim, jikleli durumda motoru dinleme işini yarın çıkarken yapayım o zaman, vallahi jikle devredeyken sesini bilmiyorum. Yarın olsun, durumu yazayım...
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Jiklenin soğuklukla alakası var elbet ama motor ilk çalıştığında da soğuk oluyor. Aracı çalıştırdığınızda rolanti 1100 1200 civarında olur, kısa süre sonra da normale döner.

1. vitese takıp ayağınızı debriyajdan çekerseniz araç ilerlemeye başlar, bu aslen yardımcı bir sistemdir, aracın stop etmesini önler. Araç 1. viteste giderken gaza hiç dokunmadan debriyaja basıp 2 ye atın ve debriyajı bırakın, gitmeye devam eder. Bu şekilde 3e atarsanız da aynen devam eder. 4 ü de denedim ama zorlandı :D
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Motor freni konusuna gelince o da şöyledir,

Araç viteste iken siz gaza basarsanız pistonlara benzin gider ve patlama meydana gelir. Bu enerji aracın ilerlemesini sağlar. Bu durumda motordan krank a enerji iletilir. Krank da enerjiyi yola aktarır. (diferansiyle falan demeyin, basitletirmek için)

Araç vitesteyken siz ayağınızı gazdan çekerseniz enjektörler benzin göndermez, motora hava girer ve yanmadan dışarı çıkar. Bu durumda krank ı döndürmeye devam eden güç yoldan alınır. Yani yol krank ı döndür. Motorda patlama oluşmadığı için de yavaşlamaya başlarsınız çünkü motor devamlı kopmresyondadır. Buna motor freni denir.

Motor freni yaptığınız durumlarda aracınız benzin harcamaz. 0 tüketimle yol alırsınız. Ancak yokuş aşağı inerken boşa atarsanız, motor rolantide çalışacaktır ve haliyle yakıt tüketecektir.

Otobüs ve kamyonlardaki motor freni biraz daha farklıdır, onların egsozlarında bir kapak sistemi var, o kapak sürücü tarafından kontrol edilebilen bir ayarla kısmen kapatılabiliyor. Bu durumda motora giren hava egsozdan tahliyede güçlük yaşıyor, bu da kompresyonda artmaya, dolaylı olarak motorda zorlanmaya ve yavaşlamaya neden oluyor.
 

cglrkml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bilgi için teşekkürler Buğra Bey güzel bir paylaşım oldu.
 
Üst