Flexride yardım :)

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
www.opelsizasla.com
Ynt: Flexride yardım :)

Flexride daki sport ve tour modunu seçmeseniz bile Flexride özelliği aslında sürekli devrede, normal bir astra j ile flexridli bir astra j arasında büyük bir fark var, flexride daki DMC özelliği sayesinde araç kendisini yol koşullarına adapte ediyor illa bir modu seçmeniz gerekmiyor.
Manuel olarakta Sport ve tour modunu seçebiliyorsunuz Tour modu gerçekten beni çok şaşırttı, Astra j nin yapısı zaten sportif ve yayları sert olmasına rağmen tour moduna geçtiğinizde tamamen farklı bir araç kullanıyormuşsunuz gibi oluyor.
Sport Modunu ise açıklıyamıyorum yaşamak lazım :)
çok sert ve keskin bir virajı sport modunda nasıl bukadar rahat aldığını hala anlamış değilim...viraj içerisindeki bu kuvveti nasıl absorbe ediyor gerçekten anlamıyorum, diğer özellikleri zaten çekmiş olduğum videoda anlatmıştım.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Flexride yardım :)

Rally arabalarında süspansiyon o kadar serttir ki, nerdeysa gövde ile tekerlek arasındaki mesafenin hiç değişmediğini görürsünüz.
Hatta keskin virajlarda süspansiyon hareketi çok kısıtlı olduğundan iç arka teker yerden kesilir.
Bunun sebebi ise sert yaylar ile gövdenin yaptığı yalpa ve yunuslama açılarını en aza indirmektir.Bu sayede gövdenin sağa-sola, ileri-geri yatmasından doğan ekstra yük transferleri engellenmiş olur.Zaten manevra sırasında oluşan ivme sebebiyle yüksek yük transferleri oluyor, bir de gövde hareketi gelirse lastik basma kuvvetleri arasında büyük farklar oluşacağından yerden alınan reaksiyon kuvvetlerinde kayıp olur.

Sonuçta eğer lastiğin grip karakteri iyiyse ve aracınızın ağırlığı belli bir limitin üstünde ise araç gövdesini salınmayacak şekilde bir süspansiyon ayarı ile rally arabalarının yol tutuşuna yaklaşmak mümkün.Flexride da amortisörün çok sertleşiriyor, bir nevi süspansiyonu kilitliyor.Gövde salınımından gelen yük transferleri engellendiği için yol tutuştaki önlenebilen kayıplar önleniyor.
 

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
www.opelsizasla.com
Ynt: Flexride yardım :)

güzel bir örnekle detaylı açıkladığınız için teşekkürler sn. vehicle_dynamics
 
D

drwaverunner

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Flexride yardım :)

Sn. Vehicle_dynamics teşekkürler ;)
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Flexride yardım :)

Bu konu hakkında bir teknik detay daha vereyim.

İvmeli hareketler (viraj, fren, hızlanma) sırasında ağırlık merkezine etkiyen atalet kuvvetleri sebebiyle tekerlekler arası yük transferi oluyor dedik.Bu yük transferi, kuvvetler ile birlikte araç ağırlık merkezi ile yer arasındaki düşey mesafenin oluşturduğu moment kolu aracılığı ile oluşuyor.

Bu ne demek?Aracın çatısının üzerine ağırlık koyduğunuzda ağırlık merkezini yukarı çektiğiniz için yük trasferine sebeb olan moment kolunu artırıyorsunuz.Bunun sonucunda buna bağlı olarak yük transferiniz de artıyor.Aynı zamanda daha çok yalpa yapıyor, yani virajda daha çok yatıyor.Yüklü halde belli bir ivmeye çıktıktan sonra yüksüz hale kıyasla daha düşük bir ivme seviyesinde lastik-yer kontağınızı kaybediyorsunuz.Bu da spin atma sınırına daha erken ulaşırsınız demek.

Bu yüzden spor arabaların ağırlık merkezini mümkün olduğunce yere yakın yaparlar.Hem aracın profili düşüktür, hem de tüm parçaları mümkün olduğunca yere yakın yerleştiririler.
 

facomx1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: Flexride yardım :)

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Bu konu hakkında bir teknik detay daha vereyim.

İvmeli hareketler (viraj, fren, hızlanma) sırasında ağırlık merkezine etkiyen atalet kuvvetleri sebebiyle tekerlekler arası yük transferi oluyor dedik.Bu yük transferi, kuvvetler ile birlikte araç ağırlık merkezi ile yer arasındaki düşey mesafenin oluşturduğu moment kolu aracılığı ile oluşuyor.

Bu ne demek?Aracın çatısının üzerine ağırlık koyduğunuzda ağırlık merkezini yukarı çektiğiniz için yük trasferine sebeb olan moment kolunu artırıyorsunuz.Bunun sonucunda buna bağlı olarak yük transferiniz de artıyor.Aynı zamanda daha çok yalpa yapıyor, yani virajda daha çok yatıyor.Yüklü halde belli bir ivmeye çıktıktan sonra yüksüz hale kıyasla daha düşük bir ivme seviyesinde lastik-yer kontağınızı kaybediyorsunuz.Bu da spin atma sınırına daha erken ulaşırsınız demek.

Bu yüzden spor arabaların ağırlık merkezini mümkün olduğunce yere yakın yaparlar.Hem aracın profili düşüktür, hem de tüm parçaları mümkün olduğunca yere yakın yerleştiririler.

Bilimsel bir açıklama olmuş teşekkürler.
 
D

drwaverunner

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Flexride yardım :)

Sn. Vehicle_dynamics,

Birgün toplanıp sizden sunum yapmanızı isteyeceğim :) Bu teknik bilgiler güzel oluyor :)

Şöyle bir datashow kurarız, çay kahve :) Siz de bir sunum hazırlarsınız bize :) tadından yenmez o zaman :)
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Flexride yardım :)

Ne demek drwaverunner? Bildiğimiz kadarını aktarmaya çalışırız. :)
Özel sorular varsa onları alırız önceden, araştırıp geliriz.

Elimde astra için hazırlamış olduğum bir simulasyon modeli var.
Ön ve arka süspansiyon tipi astra ile aynı,fakat elimde süspansiyon parametreleri olmadığı için olası değerler girdim.Birçok arkadaşın ilgisini çekecektir.

Mydrive hesabına yüklüyorum.

Bu arada flexride ın sağladığı bir yarar daha var.Araç gövdesine ve üzerindekü tüm komponentlere etkiyen yükleri azalttığı için aracın ömrünü uzatıyor.Kasisli yolda sarsılmayan araca diğerinden daha az yük etkiyor ki sarsılmıyor.
 
D

drwaverunner

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Flexride yardım :)

Walla çok güzel olur ama videoya bakınca anlar mıyız? Bir de teknik tarif gerekebilir ne oluyor ne bitiyor diye :)

Siz yükleyin yeni bir konu başlığında ben yeni konu açarım bunun için :)
 

Özer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: Flexride yardım :)

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Ne demek drwaverunner? Bildiğimiz kadarını aktarmaya çalışırız. :)
Özel sorular varsa onları alırız önceden, araştırıp geliriz.

Elimde astra için hazırlamış olduğum bir simulasyon modeli var.
Ön ve arka süspansiyon tipi astra ile aynı,fakat elimde süspansiyon parametreleri olmadığı için olası değerler girdim.Birçok arkadaşın ilgisini çekecektir.

Mydrive hesabına yüklüyorum.

Bu arada flexride ın sağladığı bir yarar daha var.Araç gövdesine ve üzerindekü tüm komponentlere etkiyen yükleri azalttığı için aracın ömrünü uzatıyor.Kasisli yolda sarsılmayan araca diğerinden daha az yük etkiyor ki sarsılmıyor.

Anıl bey bilgileriniz ile aydınlattgınız icin teşekkürler.. Yazılarınızı okuduktan sonra kesinkle alıcam.. hayırlısı artık
 
Üst