Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

janjan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
248
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

REC link' Alıntı:
Evet ben de yıllardır öyle kullanıyorum. Önce 3'e takıp sonra geri vitese takıyorum. (3 daha rahat, deneyin göreceksiniz) Elim alıştı, hangi araca bindem aynı şeyi yapıyorum ve bu ses gelmiyor.

Mantığı kabaca: Araç durduğu an şanzıman dişlisi eş zamanlı olarak durmaz, bir müddet daha dönmeye devam eder. Hemen geri vitese takılmak istendiğinde ses çıkmasının sesi de budur, geri vitese takmadan önce 1'e veya 3'e takılınca bu dönme son bulur ve dişli durduğu için ses çıkmaz.

Bunun sebebini bir usta açıklamıştı bana dişli oranlarıyla alakali bir durum olduğunu söylemişti ama anlam verememiştim :)
 

oczorlutuna

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
4,452
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

REC link' Alıntı:
Evet ben de yıllardır öyle kullanıyorum. Önce 3'e takıp sonra geri vitese takıyorum. (3 daha rahat, deneyin göreceksiniz) Elim alıştı, hangi araca bindem aynı şeyi yapıyorum ve bu ses gelmiyor.

Mantığı kabaca: Araç durduğu an şanzıman dişlisi eş zamanlı olarak durmaz, bir müddet daha dönmeye devam eder. Hemen geri vitese takılmak istendiğinde ses çıkmasının sesi de budur, geri vitese takmadan önce 1'e veya 3'e takılınca bu dönme son bulur ve dişli durduğu için ses çıkmaz.

+1, ben de 1 senedir alıştım önce 3 e takıyorum sonra geri vitese.
Artık refleks gibi oldu, fark etmeden yapıyorum. Önce 3 sonra geri. 3, 1 e göre daha kolay olacaktır.
 

Aydn1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
3,030
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
www.facebook.com
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

Benim bahsettiğim araç grande punto 2006 modeldi baskı balata değişince sorun çözülene kadar bu sorunu yarattı, ki diğer aracım yine 2006 model Megane 2'de böyle bir problem hiç yaşamadım, ondan önce 1998 model europa'da yaşamadım, hala 80'lerden kalma Toros var kurumun arabası onda bile yaşamıyoruz  011zaa
 

fpotur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.ftbilgisayar.com
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

1.3 dizellerde de kroniklesmis bu problem var.
bende 3 e takip geri vites yapiyordum fakat
debriyaj in dibine kadar basinca boyle bir sorun kalmiyor.
 

DERSİMLİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
3,424
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

Opelde kronik bir sorundur araca bir zararı yok.
 

Emrah64

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2013
Mesajlar
1,515
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
i.hizliresim.com
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

DERSİMLİ link' Alıntı:
Opelde kronik bir sorundur araca bir zararı yok.
opelin kronik sorunu değil bence fiatın kronik sorunu opelin niye kendi motorlarında böyle bir sıkıntı yok cogu benzinli astra sahibi arkadaslarda böyle bir sıkıntı duymadım hatta cogu degil hicbirinde yok bence fiatın dizeline özgü bir durum benim kanaatimce
 

mtaner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
356
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

sallierim link' Alıntı:
Merhaba.Hafta içinde bir opel özel servisine gittim.kuzende 1.3 astra j var 2011.geri vitese atınca çok kötü bir ses çıkartıyordu.֖zel bir servis bulduk dışardan.ևözümü çok basitmiş.geri vitese atmadan önce 1.  vitese atın sonra geri vitese atın artık ses çıkmaz.Sorunu olanların işine yarayabileceğini düşündüm
Aracınızın kilometresi nedir acaba? Bu sorun biraz baskı balatanın yıpranmasından kaynaklanabilir diye düşünüyorum. Debriyaj tam ayıramadığı için o sesi yapabilir. Bunun dışında yine geri vitese takmadan önce kısa bir müddet bekleyip debriyaja sonuna kadar basarsanız sesin gelmeyeceği kanaatindeyim. Ama yine de problem bence baskı balatanın ömrünün azalması. Benzinli araçlarda pek yaşanmaması da bence bu tezimi doğruluyor. Benzinli araçlar 1. vitesin düşük devirlerinde dizele göre daha güçlü olduğundan özellikle yokuşlarda kalkışta baskı balata pek yıpranmıyor. Ama dizel araçlarda hem araçlarımızın 1500 kg yakın olan ağırlığı hem de düşük devirle kalkış yapmaya çalışmak 1. viteste daha çok zorlanmasına neden oluyor ve baskı balatalar benzinli araçlara görece daha çabuk ömrünü tamamlıyor.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

Forumu incelerseniz çok  önce konuşuldu çözüm de söylendi ve ne opelin ne fiatın kronik sorunu değil, tüm markalarda olabilen bir durum.
 

DERSİMLİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
3,424
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Geri Viteste Gıcırtı Sesi (Çözüldü)

Emrah64 link' Alıntı:
opelin kronik sorunu değil bence fiatın kronik sorunu opelin niye kendi motorlarında böyle bir sıkıntı yok cogu benzinli astra sahibi arkadaslarda böyle bir sıkıntı duymadım hatta cogu degil hicbirinde yok bence fiatın dizeline özgü bir durum benim kanaatimce



Daha önce kullandığım insigniada yapardı arada.
 
Üst