Gostergedeki cark simgesi nedir yardim lütfenn

hayaletyasin

Kayıtlı Kullanıcı
60-Tokat
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam astra g edition 2001 aracimin sol taraftaki sinyal kolu ucunda bi tuş var basınca göstergede ekranında çark içinde ok işareti olan bi lamba yaniyo frene basınca sonuyo hız sabitleyici oldgunu tahmin ediyorum ama nasıl çalıştığını anlayamadım yardımcı olabilirmisiniz resim aşağıda

http://i.hizliresim.com/7gJArW.jpg
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Hız sabitleyicidir. Uzun yolda yani hızınız atıyorum 60 ın üstünde bi degerde olmalı arabadan arabaya farkeder belli bir hızın altında devreden çıkar aynı zamanda fren veya gaz bedalına bastığınızda da devreden çıkar. Devreye sokmak için de o işaret çıkınca bi deneyin gaz pedalını felan bırakın girecek mi diye girmezse o tuşa uzun basma veya varsa hız artırma ve ďüşürme tuşlarına basarak devreye sokabilirsiniz. Ayrıntılı kullanım için varsa kullanım klavuzuna bakın veya aynı araçtan olan bir arkadaş burdan yazar.
 

hayaletyasin

Kayıtlı Kullanıcı
60-Tokat
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Cevap için teşekkürler osman bey deneyecem söylediklerinizi peki bu aracın orjinalinde böyle bi özellik varmı yani hız sabitleyici sistemi varmı yoksa bi mudahele yapmak mi gerekiyo yani bi parça falan artı olarak takmak gerekiyo mu
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Cevap için teşekkürler osman bey deneyecem söylediklerinizi peki bu aracın orjinalinde böyle bi özellik varmı yani hız sabitleyici sistemi varmı yoksa bi mudahele yapmak mi gerekiyo yani bi parça falan artı olarak takmak gerekiyo mu
Hicbirsey takmaya gerek yok fabrikadan takılı zaten. Bi arızası yoksa çalışır.
 

hayaletyasin

Kayıtlı Kullanıcı
60-Tokat
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Vay be çok sevindim böyle özelliği oldgunu bilmiyodum çok teşekkür ederim yardımınız için
 

hayaletyasin

Kayıtlı Kullanıcı
60-Tokat
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Osman bey bisey daha sorucam bu sol sinyal kolunun ucunda iki tane düğme var bunlar nasıl kullanıyo daha doğrusu hız sabitleyici nasıl kullanılıyo
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Astra için bilmiyorum arkadaslar cevap verecektir düğmelerin resmini cekerseniz bi yorumda bulunabiliriz belki.
 

hayaletyasin

Kayıtlı Kullanıcı
60-Tokat
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Farklı bi yerden buldum gayet detaylı açıklamış saolsun belki merak edenler olursa diye paylaşıyorum bende


cruise control kumandası içeren sinyal kolu, dikkate edilirse 2 ayrı butondan oluşuyor

ön taraf ve arkada ince uzun bir tuş daha öndekinin tümsekli olan üst kısmına istenilen hıza ulaşınca

basıyorsunuz ve araç bu hızda sabit kalıyor, eğer kısa basarsanız hızınız 2 şerli artıyor, ama uzun süreli

basarsanız elinizi çekene kadar araba gaza basıyor ve bıraktığınız andaki hızda kalıyor , alt tarafı çukurlu ve

aynı anlatılanlar yavaşlamak için geçerli en arkadaki ince tuşa basıldığı anda tamamen devreden çıkıyor.

Bunun yanısıra debriyaj pedalı ve frene basmak da CCyi devrenen çıkarıyor, eğer araç yokuş yukarı gelirse

işletim sistemi motora giden gazı arttırıyor ve hızı korumaya çalışıyor, seçtiğiniz vites de eğer motorun

ürettiği tork aracın hızını korumaya yeterli ise yokuşu çıkabiliyorsunuz , ama dik yokuş 5 vitesle çıkmaya

çalışır ve de devriniz 2000 /dak gibi düşük bir seviyedeyse motor zorlanıyor, ve çok zorlanırsa CC kapanıyor

bu sebeple yokuşlu yerlerde CCyi bazen bir altta ki vitesde kullanıyorum astranın motorunda torkun

güçlenmeye başladığı devir 3000/dak, çoğunlukla bu devirde sabitlendiyse araç kendisini yokuşta koruyup

yokuşu bitiriyor, yokuş aşağı inerken de yumuşak eğimlerde gazı azaltmakla yetiniyor, eğer araç hızlanmaya

devam ederse tamamen motor kompresyonuna bırakıyor bu sırada yakıt kesme sistemi sayesinde yakıt

sarfiyatı sıfıra düşüyor, ama astranın kasası ağır, 1.6 motoru hafif , ve CCsi de çok gelişmiş değil fren

sisteminden bağımsız bir ünite o nedenle frenleme olmuyor dik yokuşlarda hızınız giderek artabiliyor , bu tip

sistemler genelde arazi araçlarında oluyor [ Hill Descent Control (HDC) ] , yokuş aşağı sabitliyorsunuz hız

korumak amacıyla hem tekerleğe hem motor devrine frenleme yapıyorlar.



Ben CCyi neredeyse her yerde kullanıyorum hızlanmaları uzun basımlarla onunla yapıyorum, gerekli

mesafelerde fren kullanmadan uzun basma ile hız azaltarak uyumlu hale getiriyorum, eğer uzun yolda

sollama ve anlık gazlamar gerekirse gaza bastığınızda aracın hız artıyor ve ayağınız gazdan çektiğiniz de

eski değerine düşüyor, biraz akıllı fonksiyona sahip eğer belli süre gaza basıp kmyi daha üst seviyede iken

tekrar hız arttırma tuşuna bir basışta o anki değerden devam ediyor 2 şerli artış olmuyor.

Tabi şehirde yoğun trafikte kullanamıyorsunuz ama sabahları ve akşam geçkin saatlerde bence aralıklı

olarak kolaylıkla kullanılabilirsiniz. CC demek uyumak demek değil, bağdaş kurmuyorum başka şeylerle de

ilgilenmiyorum, CC aracın sürüşünün daha ortalama değerlerde olmasını sağlıyor anlık değişimleri iniş

çıkışları törpülüyor bu da gaz verip kesmeler azalttığı için yakıt tükeminde felaket tasarruf sağlıyor. Şehiriçi

şehir dışı parmağım o kadar alıştı ki başka arabalarda rahatsız oluyorum


Bence 150 YTL ye deger ama tatile falan arabayla gidiyorsan. Sehiricinde kullanmayi dusunme bile TEM de

bile ancak gece yarisi kullanilabiliyor. Ama uzun yolda cidden buyuk rahatlik ve cc yi kullandigim zaman

yakit tuketimi dusuyor. Kendim sabit hizda kullansam bile daha cok yakiyor sanki nasil bir aciklamasi vardir

bilemem ama yol bilgisayari oyle gosteriyor. Bir de bana soyle bir faydasi oluyor pedal ayagimin altindayken

onum bosken genelde hizlanma istegi duyuyorum. CC yi kullandigim zaman ise ya simdi gaza basmaya

ugrasmiyim deyip basmiyorum. Bu da hem trafik cezasindan hem de benzinden tasarruf sagliyor:)


Astradaki sistemin calismasi ise kisaca soyle. Sinyal kolunun ucundan hiz sabiteniyor. Bu durumda panelde

yesil bir isik yaniyor sadece baska bir gosterge yok. Gaza basinca hizlanabiliyorsun ve birakinca tekrar ayni

hiza dusuyor, yani sollamalarda vites dusurmiceksen devreden cikarmana gerek yok. Frene veya debriyaja

basinca devreden cikiyor. Ayrica yine sinyal kolunun ucundan dugmeyle 2ser km seklinde hizi arttirip

azaltabiliyorsun.

Alıntıdır..
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Takograf güzelmiş

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst