İthal Danadan Sonra İthal Öğretmen (Gülmek İsteyen Baksın)

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Savaş abi olay çok farklı boyuta kayıyor. Dediklerinde haklısın. Bende üni mezunuyum, içiboş hoca çok fazla, bunu çok iyi biliyorum. Ama dil eğitimi bambaşka. Yani siz iyi bir mimar olmak için, iyi bir mimardan ders almanız gerekiyor değil mi? Ama bu yeterli mi değil. Pratikte yapmanız gerekiyor değil mi? Bu yüzden bu eğitimler verilirken staj ve projeler ile destekleniyor. TR'de dil eğitimi grammer ile sınırlı. Bunun nedeni hem müfredat hemde yeterli konuşma ve dinleme eğitimlerinin verilmemesi. Ben yine söylüyorum. Ben getirilsin veya getirilmesin demiyorum. Dil öğrenmenin tek yolu vardır. Dil dile değecek. Şu anda verilen ingilizce dersleri tamamen zaman ve para kaybından başka birşey değil.
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Savaş abi olay çok farklı boyuta kayıyor. Dediklerinde haklısın. Bende üni mezunuyum, içiboş hoca çok fazla, bunu çok iyi biliyorum. Ama dil eğitimi bambaşka. Yani siz iyi bir mimar olmak için, iyi bir mimardan ders almanız gerekiyor değil mi? Ama bu yeterli mi değil. Pratikte yapmanız gerekiyor değil mi? Bu yüzden bu eğitimler verilirken staj ve projeler ile destekleniyor. TR'de dil eğitimi grammer ile sınırlı. Bunun nedeni hem müfredat hemde yeterli konuşma ve dinleme eğitimlerinin verilmemesi. Ben yine söylüyorum. Ben getirilsin veya getirilmesin demiyorum. Dil öğrenmenin tek yolu vardır. Dil dile değecek. Şu anda verilen ingilizce dersleri tamamen zaman ve para kaybından başka birşey değil.

Ayrıca Savaş abi ÖSS'de yıllarca meslek lisesi mezunlarına haksızlık edildi. Ben elektrik bölümü mezunuyum, elektrik müh'e gidemedim. Niye? Fen lisesinden elektriğin e'sini bilmeyen adam gitti. Ben gidemedim. Anadolu öğretmen lisesi mezunu öğretmenlik tercih ederse ek puan alıyor, başka bölum tercih ederse puanı kesilmiyor. Biz muhendislik tercih edin. Dur sana Yasssahhh hemşerim dedi birileri! Engel kaldırıldı, birileri iptal etti tekrar. Şimdi düzeltildi mi bilmiyorum ama kurban biz olduk. Konuyu açan arkadaş acaba o zamanda bizim hakkımızı savundu mu acaba?
Neyse her branş için sınav yapılması çok zor. Gerekçeleri ile açıkladım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Savaş Abinin bahsettiği kişilerden biri
Haberi burda http://haber.mynet.com/detay/guncel/mudurun-rakibi-evliya-celebi/519181
gusamettin-erdogan.jpg

Devlette bu ve bunun gibi niceleri var, bu abimiz acaba devletine ne kadar faydalı olmuştur ki? :(
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Savaş abi olay çok farklı boyuta kayıyor. Dediklerinde haklısın. Bende üni mezunuyum, içiboş hoca çok fazla, bunu çok iyi biliyorum. Ama dil eğitimi bambaşka. Yani siz iyi bir mimar olmak için, iyi bir mimardan ders almanız gerekiyor değil mi? Ama bu yeterli mi değil. Pratikte yapmanız gerekiyor değil mi? Bu yüzden bu eğitimler verilirken staj ve projeler ile destekleniyor. TR'de dil eğitimi grammer ile sınırlı. Bunun nedeni hem müfredat hemde yeterli konuşma ve dinleme eğitimlerinin verilmemesi. Ben yine söylüyorum. Ben getirilsin veya getirilmesin demiyorum. Dil öğrenmenin tek yolu vardır. Dil dile değecek. Şu anda verilen ingilizce dersleri tamamen zaman ve para kaybından başka birşey değil.

Aslında aynı şeyden bahsediyoruz. Teknik elemanlar mezun olduktan sonra işleri ile ilgili tecrübe kazanmak için piyasada rahatlıkla staj/pratik yapabilirler, ama yabancı dil eğitimi alanlar ne yapacaklar? Pratiklerini geliştirmek için turistik otellerde mi çalışacaklar? Devletimiz okullarda kaliteli yabancı dil eğitimi vermek istiyorsa, o zaman mezun ettiği bütün yabancı dil öğretmen adaylarını yurt dışına staja göndermelidir. Hatta yurt dışına göndereceği bütün heyetlerin içine en azından tercüman olarak birkaç tane yabancı dil öğretmenini dahil etmelidir.
 

ömerfaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1,224
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Devlette bu ve bunun gibi niceleri var, bu abimiz acaba devletine ne kadar faydalı olmuştur ki? :(

Olmaz mı abi, 160 ülke gezmiş diline dil deymiş aslan dili hemde, şimdi sular seller gibi ingilizce konuşuyordur! :kop:
 

tolgajj10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2009
Mesajlar
268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Müfredat ve ingilizce öğretme sistemi değişmediği sürece uzaydan da getirsen boş ayrıca yabancı öğretmenler şu an ki öğretmen maaşlarıyla imkan yok çalışmazlar,kısacası zırvalığın doruk noktası oldu bu iş ,hukuk fak. mezunu, eğitimle hayatı boyunca alakası olmamış bir insan bakan koltuğunda oturuyor ithal öğretmenden bahsediyorlar...


Öncelikle 5 yıldır İngilizce öğretmenliği yapmakta olduğumu söylemek istiyorum. Bakanlık müfredatı ve öğretim yöntemlerini değiştirdi, şu anda da tüm Türkiye'de bütün kadrolu ve sözleşmeli İngilizce öğretmenleri hizmetiçi eğitime alınıyor bu konuyla ilgili. Hatta 2 hafta önce Manisa'da ve Kayseri'de bir hafta boyunca hiçbir lisede ve ilköğretim okulunda ders yapılmadı, çünkü öğretmenler yeni programla ilgili seminerdeydi. Ancak bu yeni sistem en çabuk 7-8 yıl içinde etkisini göstermeye başlayacaktır.

Yeni sistemde özellikle konuşma kabiliyeti geliştirilmek isteniyor. Gramatik öğretim şekli ise tamamen terk ediliyor.

Ben dışardan öğretmen getirilmesinde sakınca görmüyorum, tabii amacına hizmet etmek ve sıkıntı yaratmayacak sayılarda olmak şartıyla. Öğrenciler yabancı dili, o dili ana dili olarak kullanan birinden duyup öğrenmeliler.

Bir arkadaşımız anaokulundan neden başlıyor demiş ama, unutulmamalı ki bir ders değil DİL öğretimi yapılacak. Kişinin dil öğrenimi doğumuyla beraber başlayan bir süreçtir. Dolayısıyla ne kadar erken o kadar iyidir.
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Savaş abi olay çok farklı boyuta kayıyor. Dediklerinde haklısın. Bende üni mezunuyum, içiboş hoca çok fazla, bunu çok iyi biliyorum. Ama dil eğitimi bambaşka. Yani siz iyi bir mimar olmak için, iyi bir mimardan ders almanız gerekiyor değil mi? Ama bu yeterli mi değil. Pratikte yapmanız gerekiyor değil mi? Bu yüzden bu eğitimler verilirken staj ve projeler ile destekleniyor. TR'de dil eğitimi grammer ile sınırlı. Bunun nedeni hem müfredat hemde yeterli konuşma ve dinleme eğitimlerinin verilmemesi. Ben yine söylüyorum. Ben getirilsin veya getirilmesin demiyorum. Dil öğrenmenin tek yolu vardır. Dil dile değecek. Şu anda verilen ingilizce dersleri tamamen zaman ve para kaybından başka birşey değil.

Bu cümle biraz müstehcen olmamış mı yahu? :D
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bir arkadaşımız anaokulundan neden başlıyor demiş ama, unutulmamalı ki bir ders değil DİL öğretimi yapılacak. Kişinin dil öğrenimi doğumuyla beraber başlayan bir süreçtir. Dolayısıyla ne kadar erken o kadar iyidir.

Adı her neyse ona karşı çıkıyorum. Anaokulunda kendi dilini zar zor konuşan çocuğa yabancı bir dili belki daha kolay öğretebilirsiniz. Ama anadilinin de içine edersiniz. Anadil gelişimi anaokulundaki çocukta henüz son bulmamıştır. Başka bir dil öğretimi hançere (gırtlak) gelişimini sekteye uğratır.

Zaten Türkçe öğretimi ülkemizde ne boyutta biliyoruz. Bir de bunu iyice çorba etmeye lüzum yok bana göre.
 

ahmet tarakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Gelen öğretmenlere, yerli öğretmenlerimiz gibi 1300-1500 TL +ek ders ücreti versinler de bakın devletin tepesine nasıl biniyorlar. Bu arada artık öğretmenler sadece vekil-sözleşmeli-kadrolu diye ayrılmayacak ayrıca yabancı-yerli olarak da ayrılacak.
 
Üst