Kutup başı ısınma.

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar dün sabah araç marş basmayınca takviye yapıp Ankarada salih ustaya gittim. Şarza aküye falan baktı sorun çıkmadı. Sorun akü kutup başının ısınmasından bulundu. Opellerin bir kronik sorunu daha kutup başlarının kablo ek yeri zamanla gevşiyormuş. Radyotürcüde kurşun döktürdüm şuan ısınma yok. diğer eski konulardada bu sorunu yaşayan olmuş. Bu yöntemi daha önce deneyen oldumu?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bilgi paylaşıldıkça değer kazanır. Teşekkürler. Umarım bir çok arkadaşın işine yarayacak bir paylaşım.
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Sanki ateşleme bile biraz düzeldi. Çekiş sorunu yaşayanlar bir bakıverse iyi olur.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar dün sabah araç marş basmayınca takviye yapıp Ankarada salih ustaya gittim. Şarza aküye falan baktı sorun çıkmadı. Sorun akü kutup başının ısınmasından bulundu. Opellerin bir kronik sorunu daha kutup başlarının kablo ek yeri zamanla gevşiyormuş. Radyotürcüde kurşun döktürdüm şuan ısınma yok. diğer eski konulardada bu sorunu yaşayan olmuş. Bu yöntemi daha önce deneyen oldumu?

6 tane Opel'im oldu, uzun yıllardır Opel kullanırım, böyle bir kronik sorunu olduğunu ilk defa duydum :( . Klasik kutup başı uyumsuzluğu, akü bağlantı kablolarının özel yapısı nedeniyle birtakım markalarda oluyor. Mesela Renault serisinin bazılarındaki akü kablolarının bağlantıları tepeden sıkmalıdır, stareks kamyonetlerin akü kutup başlarının yeri değişik olduğu gibi ......
Belli bir seneyi dolduran araçların özellikle şase (- kutup) bağlantısı zamana yenik düşerek, yıpranma, kirlenme, kablonun ömrünün azalması gibi nedenlerle zamanla zayıflıyor, o nedenle bu tür araçlarda kaliteli bir kablo yardımı ile motora ekstra bir şase takviyesi yapılması faydalı oluyor.
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
ben de birkere uzun yolda komple kadran söndü geri geldi ama saliselik bir olaydı hatta gözlerim mi yanıldı acaba dedim kendi kendime. halen daha yanılmış olabileceğini düşünüyorum :) neyse olay sonrasında şarj dinamosunda sıkıntı olabilir mi acaba diye aklıma geldi. servis i aradım akü kutup başı anlık ısınmıştır hocam dedi. sizin bu olay onunla biraz örtüşüyor gibi..
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,488
Tepki puanı
2,581
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
dünya kadar kablo, kelepçe, boru vesaire. motorda her şey olabilir aslında. gevşeme de olur ısınmada olur bozulma da olur. aracın dilinden anlamak lazım. ayrıca burada da paylaşmakta fayda var bildiklerimizi.
 
Üst