Manuel Start&Stop

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Selam Arkadaşlar,

Aracımda start&stop yok, fakat ben özellikle ışıklarda beklerken son birkaç gündür kontak kapamaya başladım. Yaklaşık 20 dakikalık sürüşte 2 ya da 3 defa kontak kapatıyorum. Işık sarıya geçtiğinden tekrar çalıştırıyorum.

Bu hareketi otomatik sistem yapınca sorun yok, peki manuel olarak yapınca bir dezavantajı olabilir mi? Yapılmamasını tavsiye eden olabilir mi?

Bu arada sabah önemli bir şey farkettim.Akşam 7.2 de bıraktığım ortalama tüketim, sabah çalıştırdıktan sonra 2 dakika içinde 7.8 litreye, sonra da 8.2 ye çıktı.En fazla benzini ilk çalıştırma anında yakıyor.O yüzden artık beklemeyip direk harekete geçiyorum.
 

@ftertezzek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

Turbo ve marş motoru için sağlıklı değil desem.

zaten ışıklarda en uzun bekleme süren 90 saniye bunun 30 saniyesini en az turbo soğutma için harcamalısın geri kalan süre için değmez.

bence start & stop turbo araçlar için çok mantıklı değil.
 

kürsad1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2013
Mesajlar
288
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

@ftertezzek link' Alıntı:
Turbo ve marş motoru için sağlıklı değil desem.

zaten ışıklarda en uzun bekleme süren 90 saniye bunun 30 saniyesini en az turbo soğutma için harcamalısın geri kalan süre için değmez.

bence start & stop turbo araçlar için çok mantıklı değil.

Bu mesaja sonuna kadar katılıyorum. Start stoplu araçlarda kullanılması gereken Mars motoru daha dayanıklı oluyor. Start stop olmayan modellerde aynı Mars motorunu kullandıklarını düşünmüyorum.

Zaten turbo beslemeli araçlarda start stopa da güvenmiyorum. Daha yeni bir sistem kokusu 2-3 yıl icinde çıkar. En azından Turkiye yollarına uygun degil. Yogun trafikte adım bası stop eden passatla yanyana gittim. 15-20 kere start stop yaptı. Gel gelelim kitapçıklarda yogun trafikte start stopu kapatınız diye bir uyarı yer almakta. Sırf bu yüzden ikinci el araba alacak olsam start stopu olmayan bir arac alirim
 

gradient

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2012
Mesajlar
2,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

kürsad link' Alıntı:
Bu mesaja sonuna kadar katılıyorum. Start stoplu araçlarda kullanılması gereken Mars motoru daha dayanıklı oluyor. Start stop olmayan modellerde aynı Mars motorunu kullandıklarını düşünmüyorum.

Zaten turbo beslemeli araçlarda start stopa da güvenmiyorum. Daha yeni bir sistem kokusu 2-3 yıl icinde çıkar. En azından Turkiye yollarına uygun degil. Yogun trafikte adım bası stop eden passatla yanyana gittim. 15-20 kere start stop yaptı. Gel gelelim kitapçıklarda yogun trafikte start stopu kapatınız diye bir uyarı yer almakta. Sırf bu yüzden ikinci el araba alacak olsam start stopu olmayan bir arac alirim
Kesinlikle doğru tespit. Hele 2. el için...
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

Ben genelde 2000 deviri asmamaya calisiyorum ve isiklar haricinde dur kalk yapmiyorum. Bu durumda 15 km de 2 kez stop etsem gene de bir zarari olur mu acaba?

Bunu opel motor gelistirmeden birine sormak lazim aslinda.
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Ben genelde 2000 deviri asmamaya calisiyorum ve isiklar haricinde dur kalk yapmiyorum. Bu durumda 15 km de 2 kez stop etsem gene de bir zarari olur mu acaba?

Bunu opel motor gelistirmeden birine sormak lazim aslinda.

Evet olur çünkü, normal şartlarda bile aracı stop etmeden önce 1dk. kadar beklemeniz gerekiyor. Aracınızı ışığa gelir gelmez hiç beklemeden direkt olarak stop ettiğinizde üzerindeki yağı atamadığı için turbonuzun ömrü kısalacaktır. Yağı atması için bekleyip stop etseniz, bu sefer de zaten ışık yeşile dönecek. Bu yüzden stop etmeyin, hatta ışıkta aracınız beklerken turbonuz dinlendiği için, bir anlamda faydalı bile diyebilirim.

Dilerseniz biraz da psikolojik olarak kafanızın rahatlamasına yardımcı olayım:

şahsen ben tasarruf adına bırakın ışıkta stop etmeyi, düzgün yola girebilmek için evimin yolunu her gün 1,5 km uzatıyorum:)  şehir içi kullanımında devirsiz kullanımdan dolayı bunalan DPF'ni  temiz tutabilmek için bazı hafta sonları yüksek devirde 30 hatta bazen 50  km kadar uzun yol yapıyorum. Tabii bu arada gezmiş oluyorum.

Belki de çok fazla yakıt hesabı yapmamak lazım bazen :)
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

REC link' Alıntı:
Evet olur çünkü, normal şartlarda bile aracı stop etmeden önce 1dk. kadar beklemeniz gerekiyor. Aracınızı ışığa gelir gelmez hiç beklemeden direkt olarak stop ettiğinizde üzerindeki yağı atamadığı için turbonuzun ömrü kısalacaktır. Yağı atması için bekleyip stop etseniz, bu sefer de zaten ışık yeşile dönecek. Bu yüzden stop etmeyin, hatta ışıkta aracınız beklerken turbonuz dinlendiği için, bir anlamda faydalı bile diyebilirim.

Dilerseniz biraz da psikolojik olarak kafanızın rahatlamasına yardımcı olayım:

şahsen ben tasarruf adına bırakın ışıkta stop etmeyi, düzgün yola girebilmek için evimin yolunu her gün 1,5 km uzatıyorum:)  şehir içi kullanımında devirsiz kullanımdan dolayı bunalan DPF'ni  temiz tutabilmek için bazı hafta sonları yüksek devirde 30 hatta bazen 50  km kadar uzun yol yapıyorum. Tabii bu arada gezmiş oluyorum.

Belki de çok fazla yakıt hesabı yapmamak lazım bazen :)
aracı stop etmeden bekleme nedeni üstündeki yağı atmak değildir,turbo atmosfer basıncından fazla hava basmaya başladığı (halk arasında turbonun çalışmaya başlaması olarak bilinir ki yanlış) anda 100.000 dd kadar çıkan dönüş hızına ulaşır ki bu 1.4T motorlarda yanlış hatırlamıyorsam 1800dd den itibaren olmalı ,şimdi araç bu devri geçtiğinde turbonun pallerinin dönüş hızı 100bin devirlerde olacak ee siz  ışık yandı bir anda durup stop edeyim derseniz turbo anında dönmeyi kesmez ve bu yüksek hızlarda bir  süre daha döner ama bu sırada motor durduğundan yağ basıncı kesildiğinden
yağsız olarak çalışır buda ileride  turbonun şaft milinde boşluk ,yatak bilyasının dağılması vs gibi sorunlara yol açar,stop start lı turbo araçlarda bunu engellemek için araç stop konumuna geçtiğinde yağlamanın kesilmemesi için elektrik destekli bir sistem kullanır ki aküleri daha kuvvetlidir bu araçların.
 

ede

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

ulas79 link' Alıntı:
aracı stop etmeden bekleme nedeni üstündeki yağı atmak değildir,turbo atmosfer basıncından fazla hava basmaya başladığı (halk arasında turbonun çalışmaya başlaması olarak bilinir ki yanlış) anda 100.000 dd kadar çıkan dönüş hızına ulaşır ki bu 1.4T motorlarda yanlış hatırlamıyorsam 1800dd den itibaren olmalı ,şimdi araç bu devri geçtiğinde turbonun pallerinin dönüş hızı 100bin devirlerde olacak ee siz  ışık yandı bir anda durup stop edeyim derseniz turbo anında dönmeyi kesmez ve bu yüksek hızlarda bir  süre daha döner ama bu sırada motor durduğundan yağ basıncı kesildiğinden
yağsız olarak çalışır buda ileride  turbonun şaft milinde boşluk ,yatak bilyasının dağılması vs gibi sorunlara yol açar,stop start lı turbo araçlarda bunu engellemek için araç stop konumuna geçtiğinde yağlamanın kesilmemesi için elektrik destekli bir sistem kullanır ki aküleri daha kuvvetlidir bu araçların.
thnxx
 

Cosmo1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2013
Mesajlar
1,082
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

ulas79 link' Alıntı:
aracı stop etmeden bekleme nedeni üstündeki yağı atmak değildir,turbo atmosfer basıncından fazla hava basmaya başladığı (halk arasında turbonun çalışmaya başlaması olarak bilinir ki yanlış) anda 100.000 dd kadar çıkan dönüş hızına ulaşır ki bu 1.4T motorlarda yanlış hatırlamıyorsam 1800dd den itibaren olmalı ,şimdi araç bu devri geçtiğinde turbonun pallerinin dönüş hızı 100bin devirlerde olacak ee siz  ışık yandı bir anda durup stop edeyim derseniz turbo anında dönmeyi kesmez ve bu yüksek hızlarda bir  süre daha döner ama bu sırada motor durduğundan yağ basıncı kesildiğinden
yağsız olarak çalışır buda ileride  turbonun şaft milinde boşluk ,yatak bilyasının dağılması vs gibi sorunlara yol açar,stop start lı turbo araçlarda bunu engellemek için araç stop konumuna geçtiğinde yağlamanın kesilmemesi için elektrik destekli bir sistem kullanır ki aküleri daha kuvvetlidir bu araçların.


gelecek olan aracimin akusu 80 amper
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Manuel Start&Stop

Açıklamalar için teşekkürler arkadaşlar.

Ben zaten yüksek devirlerden sonra hemen stop edilmemesi gerektiğini en başından beri biliyorum.Şehir içinde ekonomik stil ile 2000 deviri geçmemeye çalışıyorum.Işığa gelmeden de vitesi boşa alıp durmadan en az 5 saniye motoru rolantide çalıştırdıktan sonra stop ediyordum Kİ, artık yapmayacağım.2000 devirden boşa alınca turbonun zarar görmeyecek devire düşmesi kaç saniye sürer acaba, sadece meraktan soruyorum.

Ben de trafiğe girmememek için 6 km yerine 7 km yol yapıyorum.Buna göre ışıkta biraz rölantide beklemenin de bir mahzuru yok artık.

Opel dizel motor geliştirmede çalışan bir arkadaşım da start&stoplu araçların marş motorunun farklı olduğunu ve krank şaftı yağlaması için de manuel stop etmeyi tavsiye etmediğini söyledi.
 
Üst