Opel Astra GTC

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
GSi öldü yaşasın GTC


"'90'lı yıllarınbaşında Kadett modelinin yerini alan Astra, Opel'i kompakt sınıftatemsil ediyor.
" 'GTC', üçüncü jenerasyonu 2004 yılında tanıtılan Astra ailesininüç kapılı sportif versiyonu?
" Astra'nın sportif versiyonları daha önce 'GSi' eklentisi taşıyordu.Bu nedenle 'Gran Turismo Compact' kelimelerinin baş harflerinden oluşanGTC firma için bir ilk anlamına geliyor.
" Sadece üç kapılı karosere sahip olan Astra GTC Türkiye'de 1.6litre 105 HP, 2 litre 200 HP benzinli, 1.9 litre 150 HP dizel motorseçenekleriyle satılıyor. Konfor, İşlevsellik ve donanım
" Astra GTC'nin iç mekanından kullanılan malzeme kalitesi beşkapılı hatchback kardeşinden farklı değil. Kullanıcısını tatminediyor.
" Tavan dahil iç mekanda koyu renkli döşeme kullanılması boğucubir ortam yaratmış. Panoramik camlı versiyonlarda bu handikap ortadankalkıyor.
" Klima sistemine süregelen eleştirilerimiz haricinde iç mekandakullanımı zor bir buton bulunmuyor.
" Vites kolunun önüne konumlandırılan küllük ve çakmağın 1.ve 3. viteslerde kullanımı kolay değil. Müzik sisteminin direksiyonüzerinden kontrol edilebilmesi güvenliği artırıyor.
Sürüşİzlenimi
Beş kapılı Astra'nın dinamik tasarımı zaten çekiciydi. Üç kapılıAstra GTC'yse daha eğimli ve sportif buruna sahip. Arka kısım kendineözgü ve keskin bir eğime sahip. Otomobilin uzunluğu 5 cm uzatılırken,yüksekliği yol tutuş performansı düşünülerek 15 mm azaltılmış. AstraGTC üç kapılı bir otomobil olmasına karşın önde ve arkada yeterlidiz mesafesi sunuyor. Ancak alçalan arka tasarım sebebiyle uzunboyluların arkada seyahat etmeleri güç. İç mekandaki ulanılan malzemekalitesi tatmin ediyor. Fakat bazı bölgelerde ufak işçilik kusurlarıgörmek mümkün. Ayrıca koyu renkli iç döşeme karamsar bir hava yaratmış.Klima kontrolleri için gözü yoldan ayırmak gerekse de genel anlamdakullanımı zor bir buton bulunmuyor. Astra GTC'nin küçük tasarlananarka camı geri görüşü neredeyse sıfıra indiriyor. Otomobilin arkadabittiği yeri kestirmek güç. Büyük yan aynalar bir nebze olsun yardımcıolsa da park sensörünün eksikliği hissediliyor. 380 litrelik bagajhacmi spor bir otomobil için fazlasıyla yeterli.
Testini yaptığımız Astra GTC'de geçtiğimiz yıllarda 'Twinport' teknolojisiyledonatılan 1.6 litrelik klasik bir motor görev yapıyordu. 6000 d/d'de105 HP güç, 3900 d/d'de 150 Nm tork üreten bu motor alt devirlerdeağır kalmasına karşın devir yükseldikçe gücünü gösteriyor. Kullanılanmanuel şanzımanın oranlarının beş kapılı kardeşiyle aynı olmasıperformans açısından benzer sonuçlar almamamızı sağladı. Astra GTCile yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaştık.Son hızınıysa 190 km/s olarak ölçtük. Orta-sert yapıdaki süspansiyonuylazaten iyi bir yol tutuş sunan Astra GTC, kokpitin üstündeki IDS-Plusbutonuyla devreye alınan sistem sayesinde rakipsiz hale geliyor.Süspansiyonun sertliğini ayarlayan bu sistemi direksiyon sistemininve gaz pedalının tepkilerinin de yönetiyor ve hızlandırıyor. Çokzorlandığında önden kayabilen otomobil bu kez ESP plus sistemindendestek alıyor. Testimiz süresince 100 km'de 8 litre kurşunsuz benzintüketen otomobil 52 litrelik deposuyla 650 km'lik menzil sunuyor.Otomobilin ABS destekli frenleri ortalama bir performans gösterdi..Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede geldik.


screenhunter03feb182345su5.jpg



screenhunter02feb182344md1.jpg
 

ERGÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2008
Mesajlar
1,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler aytekin abi aydınlatıcı bilgiler çok saol
 

melihklc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2008
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
aytekin abi sende en dandik gtc nin yazısını koymussun arkadaslar bakın soyluorum gerçek gtc bu diil :)
 

srk34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
1,036
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
en kötüsü bile görünüşü ve duruşu ileee +10 numaraa paylaşım için teşkkk

araç gtc olcak opc mavisi olcakkk :D
 

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
2007 yılından itibaren 105 hp lik model güncellenip 115 hp olarak satışa sunuldu. 2,0t 200 hp olan modelinde üretimine son verildi performans meraklıları için GTC değil OPC İsimli 2,0t 240 hp lik model seçeneği kaldı.

2,0 alırım vergisini öderken içim cız etmez derseniz 2,0 200 hp olan modelin 2. el piyasacı çok makul fiyatta. 19.02.2009
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar birçok yazı var internette bu konuda ama gerçek aydınlatıcı eleştiri test vsbulduğum zaman koyuyorum..gtc turbo için ayrı başlık açacağım melih kardeşim ;)
 

melihklc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2008
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
eyvalah abim bekliyoruz gusel yazılar :)
 

YSJ_GSİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2007
Mesajlar
1,230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
GSİ Ölmez ;) Bunu Söleyenler Kendilerini Kandırırlar :D:D 15 sene Sonra GTC nin G sinden bahsediceklermi Acaba çok Merak Ediyorum :) Paylaşım için Teşekkürler Güzel Bilgiler...
 
Üst