OPEL ASTRA H 1.3 DİZEL - SÖNMEYEN YAĞ IŞIĞI VE TURBO KESMESİ

yakuza

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Selamlar herkese iyi akşamlar dilerim . İşin içinden hiçbir şekilde çıkamadığım için tecrübesi olan kişilere danışmak istedim . 1.5 Ay önce aracımı

1 - Belli bir km yol yapınca sarı yağlambası yanıyor
2- Düşük devir büyük viteste yokuş tırmanırken yada uzun süre yüksek devirde turbolu şekilde yokuş çıkarken araba bir anda turbo kesiyor ve arıza lambası yakıyor
3- 2-3 çalıştırmada bir araba marş basmıyor

Ana şikayetleri ile sanayide bir ustaya teslim ettim . Aracın beyninde çok fazla arıza olduğunu gördü ve kontrol ettikten sonra sigorta kutusunda tüm role ve sigortalar hatalı bu yüzden her türlü hatayı veriyor dedi . Bunun için 1 .5 ay parça bekledik vs vs derken 3-4 gün önce aracın Turbosunun çatlak olduğunu ve mazot pompasının arızalı olduğunu geri kalan sorunların düzeldiğini söyledi . Borç harç bularak yaptırdım bugün aracı teslim aldım . Ancak çevre yoluna çıkarken daha tekrar yağ lambası yandı ve ardından çok performanslı şekilde yokuş tırmanırken tam içimden maşallah düzelmiş derken tekrar turbo kesti ve arıza ışığı yaktı . Performansında artış var ancak nede olsa sorunlar devam ediyor . Giderilen sorunlar var elbet bayılmaları vs düzelmiş egr iptalinden dolayı sanırım . Farlar açıkken korna çalmıyordu buda düzelmiş ama diğer sorunlarda nasıl yol izleyebilirim . Daha öncesinde başına gelen yada çözen var mı . Deneme yanılmadan gidersek bugün verdiğim 17 . 000 TL hariç daha üstüne 70 - 80 bin veririm gibime geliyor . Aksi gibi cumartesi günü de Fethiyeye yola çıkacağım . Her türlü fikir ve yardıma adeta muhtacım . Şimdiden teşekkürler . Birde yarın ustaya tekrar gideceğim , bugün bu yanan arıza ışıkları yarın tekrar bilgisayarda görünür mü ?
 
Son düzenleme:

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hocam biribiriyle bağlantılı arızlar. Arıza kodu ne veriyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: yakuza

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun...Tekrar aynı ustaya götürüp sorunu çözene kadar uğraşın...Birlikte teste çıktınızmı bilmiyorum bir teste çıkılsın..Wastegate,intercooler turbo emiş ve diğer boruları kontrol etmeli...Kaçak göçek delik vs varsa yapar...Turboda çatlak demişsiniz değişimmi yapıldı ?...Çıkma takıldıysa pallere vs de bakılmalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: yakuza

yakuza

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkür ederim , araçta fren ve gaza basılı tutarak aldığım hata kodları " 068304 " ve " 024312 " . Turbo ve mazot pompası değişti . Turbo sıfır ama yan sanayi , mazot pompası ise çıkma orjinal ile değişti . Son gün emme manifoldunun içi çamur dolu yoldan geldiğinde temizleyelim dedi . Birlikte teste çıktık oda gördü sorunu farklı ustalar ile de denedi . Ancak Fethiye yolunda araba tam bir eşşeğe dönüştü . Çekişten vs eser kalmadı . Yine son gün n75 selenoid valfi sorunsuz dedi eski parçayı taktı . Çekişin bunun ile bir alakası olabilir mi ? Bu arada güncel 2023 eylülünde mazot litresi 40 tl ike n bunca zorlanmaya 2.5 tl yaktı araba . Sizce bu ortalama az değil mi sorunlu bir araba için ?
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkür ederim , araçta fren ve gaza basılı tutarak aldığım hata kodları " 068304 " ve " 024312 " . Turbo ve mazot pompası değişti . Turbo sıfır ama yan sanayi , mazot pompası ise çıkma orjinal ile değişti . Son gün emme manifoldunun içi çamur dolu yoldan geldiğinde temizleyelim dedi . Birlikte teste çıktık oda gördü sorunu farklı ustalar ile de denedi . Ancak Fethiye yolunda araba tam bir eşşeğe dönüştü . Çekişten vs eser kalmadı . Yine son gün n75 selenoid valfi sorunsuz dedi eski parçayı taktı . Çekişin bunun ile bir alakası olabilir mi ? Bu arada güncel 2023 eylülünde mazot litresi 40 tl ike n bunca zorlanmaya 2.5 tl yaktı araba . Sizce bu ortalama az değil mi sorunlu bir araba için ?
068304 ısıtma buji arızası. aracınızdaki sorunlarla alakalı değil. ısıtma bujilerinizden biri veya birkaçı patlak. kışın geç çalışma dışında bir sorun yaratmaz.
024312 ise turbo selonoid arızası, ancak her zaman selenoid arızası nedeniyle ortaya çıkmayabiliyor bu kod. yani selonoid valfiniz sağlamdır, borularda kaçak vardır bu yüzden de bu kodu verebilir.
sorununuz turbo ile alakalı, ya turbo manifoldunda gözle görülemeyen kılcal bir çatlak vardır, ya turbo hortumlarında gözle görülemeyen kılcal bir çatlak vardır, turbo yüke bindiğinde bu kılcal çatlaklardan kaçırıyordur.
"e ardından çok performanslı şekilde yokuş tırmanırken tam içimden maşallah düzelmiş derken tekrar turbo kesti ve arıza ışığı yaktı ." bunun sebebi turbonun hava alması veya kaçırmasıdır. duman testi diye bişey var, araca cihaz bağlayıp duman veriliyor ve kaçağın olduğu yerden duman sızıyor. böylece çatlak tespit ediliyor. bulunduğunuz yerde varsa bi deneyin
 

yakuza

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Selamlar tekrar , Duman Testi yapıldı ancak oradan herhangi bir kaçak bulunamadı . Çatlak harici sensör arızasından kaynaklı olabilir mi ? Yada son olarak emme manifoldu aşırı pis denildi map sensörünü çıkardığında üstü komple çamur kaplı idi . Bu parçalarda bu arızaya sebep olabilir mi ?
068304 ısıtma buji arızası. aracınızdaki sorunlarla alakalı değil. ısıtma bujilerinizden biri veya birkaçı patlak. kışın geç çalışma dışında bir sorun yaratmaz.
024312 ise turbo selonoid arızası, ancak her zaman selenoid arızası nedeniyle ortaya çıkmayabiliyor bu kod. yani selonoid valfiniz sağlamdır, borularda kaçak vardır bu yüzden de bu kodu verebilir.
sorununuz turbo ile alakalı, ya turbo manifoldunda gözle görülemeyen kılcal bir çatlak vardır, ya turbo hortumlarında gözle görülemeyen kılcal bir çatlak vardır, turbo yüke bindiğinde bu kılcal çatlaklardan kaçırıyordur.
"e ardından çok performanslı şekilde yokuş tırmanırken tam içimden maşallah düzelmiş derken tekrar turbo kesti ve arıza ışığı yaktı ." bunun sebebi turbonun hava alması veya kaçırmasıdır. duman testi diye bişey var, araca cihaz bağlayıp duman veriliyor ve kaçağın olduğu yerden duman sızıyor. böylece çatlak tespit ediliyor. bulunduğunuz yerde varsa bi deneyin
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Selamlar tekrar , Duman Testi yapıldı ancak oradan herhangi bir kaçak bulunamadı . Çatlak harici sensör arızasından kaynaklı olabilir mi ? Yada son olarak emme manifoldu aşırı pis denildi map sensörünü çıkardığında üstü komple çamur kaplı idi . Bu parçalarda bu arızaya sebep olabilir mi ?

evet maf ve map sensörleri de bu arızaya sebep olabilir ancak bu sensörlerde bir arıza olsa hata kodu bırakırdı.
duman kaçak testinden geçmiş olması garip.
bilemedim sorunun ne olduğunu
 

yakuza

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
evet maf ve map sensörleri de bu arızaya sebep olabilir ancak bu sensörlerde bir arıza olsa hata kodu bırakırdı.
duman kaçak testinden geçmiş olması garip.
bilemedim sorunun ne olduğunu
Çok teşekkür ederim bilgiler için . Sensör temizliği ve emme manifoldu temizliği yaptıracağım komple . Umarım çözülür , arabayı sıkmadan 3000 deviri geçmeden kullanımda hiç bir sorun olmuyor . Eski sahiplerinin çok düşük devirlerde kullandığını düşünüyorum . Sandığımdan daha dolu olabilir motor içi . Herkese hayırlı forumlar .


KONU HALA GÜNCEL ARKADAŞLAR , SORUN DEVAM ETMEKTEDİR.
 

Memory42

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
8 Nis 2024
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba, durum nedir? Sorunu çözebildiniz mi? Bende de turbo kesmesi belirttiğiniz şekilde mevcut.
 
Üst