Merhaba arkadaşlar. Opel astra h 1.4 z14xep essentia paket araç sahibiyim. Arabacımı 110000 km de aldım bir süre sonra yağ pompası arızası verdi. Pompa, krank mili, yatak ve bunların yanında conta, subap takımı, triger zincir değişimi yapıldı. Motorun kendisi ile ilgili problemim kalmadı. Ancak rektefiyeden sonra ve hala devam eden bir problemim var. O da aracın sürekli su eksiltmesi. Ustama problemi söylediğimde hava olduğunu bir miktar su eklemeye devam etmemi söyledi. Ben de su eklemeye devam ettim. Bazı zamanlarda da antifriz ekledim. Ancak problemin hala devam ettiğini görünce tekrar ustaya gittim ve su genleşme kabından motora giden kalın hortumda kaçak olduğunu, orayı bir miktar kesip tekrar taktığını problem tekrar ederse gelmemi söyledi. Bir süre sonra tekrar aynı problem meydana geldi. Bu sefer su genleşme kabının ve kapağının problemli olduğunu fazla havayı tahliyeden atmadığını söyledi. Söylenen parçaları sensörü ile birlikte değiştirdik arabayı bir süre kullandıktan sonra problem tekrarladı. Bu sefer hortumlarda problem olduğunu yeni hortum almam gerektiğini söyledi. radyatör alt ve üst hortumunu değiştirdik. Usta kontrolünde su kaçağı görünmedi. Arabayı aldıktan sonra bir kaç gün kendim kullandim ve hortumlardan hala su kaçırdığını gördüm. Şu anda yol bilgisayarında hala su eksik uyarısı vermekte.
Su kabı ve hortum değişiminden önce arabayı kullanırken 89 derece civarında gezinen derece şu anda 75 derece civarinda geziniyor ancak 80 dereceden sonra 1 dj içinde 118 dereceue kadar çıkıp birden 80 derece civarına iniyor. Önceden su kabının tahliyesinden su atmıyordu, şimdi su atıyor ve suyu eksiltiyor. Aynı zamanda su kabı hortumlarindan ve motor giris horrumlarindan su kaçırmakta. Ayrıca motor soğuk olsa bile su genleşme kabını açtığımda bir miktar hava çıkmakta ve su seviyesi yükselmektedir.
Conta yakmak ihtimali var diye düşünüyorum ama su genleşme kabında duman veya antifriz renginde değişme görmedim.
Sizce problem nereden kaynaklanmakta?
Su kabı ve hortum değişiminden önce arabayı kullanırken 89 derece civarında gezinen derece şu anda 75 derece civarinda geziniyor ancak 80 dereceden sonra 1 dj içinde 118 dereceue kadar çıkıp birden 80 derece civarına iniyor. Önceden su kabının tahliyesinden su atmıyordu, şimdi su atıyor ve suyu eksiltiyor. Aynı zamanda su kabı hortumlarindan ve motor giris horrumlarindan su kaçırmakta. Ayrıca motor soğuk olsa bile su genleşme kabını açtığımda bir miktar hava çıkmakta ve su seviyesi yükselmektedir.
Conta yakmak ihtimali var diye düşünüyorum ama su genleşme kabında duman veya antifriz renginde değişme görmedim.
Sizce problem nereden kaynaklanmakta?