Opel Astra H Baskı balata değişimi hakkında

Kaan Kahramaner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Geçtiğimiz hafta içinde 2012 Model Astra H aldım. Araç 40000 KM. Hafta sonu Hava polen filtrelerini ve yağ değişimini yaptırdım. (Elf marka 5 40W) Aracım Landirenzo LPG'li. Baskı balata değişimi için 45000 KM yi bekliyorum ama 45000 bakımında yukarıda yazdığıma ekstra olarak yakıt filtresi değişiyor sanırsam. Bujiler 30000 bakımında değişmiş değiştirmemin bir anlamı olur mu bilmiyorum. O yüzden 45000 bakımına pek gerek olmayacağı düşüncesindeyim şu an için.

Sormak istediğim konu önemli olduğu için önceliğim baskı balata.

Baskı balata değişimi yapılacak ancak opel marka araçlar konusunda pek fazla bilgim yok. (Eski ford focus kullanıcısıyım) Bu konuda dikkat etmem gerekenler nedir? Baskı Balata ile birlikte değişmesi gereken başka parça var mı? (Focus'ta debriyaj bilyası vardı gibi) Serviste ne kadara mal olur? Dışarda ne kadar? Maddi durumum şu an o kadar iyi değil. Tavsiye edebileceğiniz iyi bir usta var mı Ankara'da? Eğer usta yapacaksa gözü kapalı güvenebilmeliyim aracı annem'de dahil olmak üzere ailem kullanacak.

Şimdi den yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim. Bu arada foruma 2. mesajım bende öğrendikçe bilgilerimi sizinle paylaşacağım...

Sonradan ekleme bir soru: Aracımın CD30 teybi var. Kontak kapanıp kapı açıldığı hatta sonradan kilitlendiği zaman bile çalmaya devam ediyor. Bir ayarı falan var mı bunun? Ben teybi sürekli aç kapat yapmak istemiyorum ve bugün öülen yemek molasında açık unuttum sesi kısıktı :)
 
Son düzenleme:

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Geçtiğimiz hafta içinde 2012 Model Astra H aldım. Araç 40000 KM. Hafta sonu Hava polen filtrelerini ve yağ değişimini yaptırdım. (Elf marka 5 40W) Aracım Landirenzo LPG'li. Baskı balata değişimi için 45000 KM yi bekliyorum ama 45000 bakımında yukarıda yazdığıma ekstra olarak yakıt filtresi değişiyor sanırsam. Bujiler 30000 bakımında değişmiş değiştirmemin bir anlamı olur mu bilmiyorum. O yüzden 45000 bakımına pek gerek olmayacağı düşüncesindeyim şu an için.

Sormak istediğim konu önemli olduğu için önceliğim baskı balata.

Baskı balata değişimi yapılacak ancak opel marka araçlar konusunda pek fazla bilgim yok. (Eski ford focus kullanıcısıyım) Bu konuda dikkat etmem gerekenler nedir? Baskı Balata ile birlikte değişmesi gereken başka parça var mı? (Focus'ta debriyaj bilyası vardı gibi) Serviste ne kadara mal olur? Dışarda ne kadar? Maddi durumum şu an o kadar iyi değil. Tavsiye edebileceğiniz iyi bir usta var mı Ankara'da? Eğer usta yapacaksa gözü kapalı güvenebilmeliyim aracı annem'de dahil olmak üzere ailem kullanacak.

Şimdi den yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim. Bu arada foruma 2. mesajım bende öğrendikçe bilgilerimi sizinle paylaşacağım...

Sonradan ekleme bir soru: Aracımın CD30 teybi var. Kontak kapanıp kapı açıldığı hatta sonradan kilitlendiği zaman bile çalmaya devam ediyor. Bir ayarı falan var mı bunun? Ben teybi sürekli aç kapat yapmak istemiyorum ve bugün öülen yemek molasında açık unuttum sesi kısıktı :)

araç benzinli anladığım kadarıyla.yakıt filtresi değişmiyor.hiç değişmeyen bi tipte kendisi maalesef.
baskı balata bilya değişecek. fiyatlarına internet üzerinde bir çok site var fikir açısından kendi motor tipinize göre bakmanızı öneririm...
 

Kaan Kahramaner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Yakıt filtresi (Benzin Filtresi) problem çıkartmıyor mu peki? Çıkarırsa al arabayı çöpe at değildir herhalde?

Teyp sorununu çözdüm. ignocition ayarı varmış yaptım çözüldü.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yakıt filtresi (Benzin Filtresi) problem çıkartmıyor mu peki? Çıkarırsa al arabayı çöpe at değildir herhalde?

Teyp sorununu çözdüm. ignocition ayarı varmış yaptım çözüldü.

sorun çıkarınca komple depo içindeki ünite değişiyor. pek sorun çıkmıyo demekki burda pek rastlamadım.
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
benım anlamadıgım 45000 km de neden baskı balata degıstırıyosunuz kı ? bıtık mı balata nedenı nedır?
 

Kaan Kahramaner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
benım anlamadıgım 45000 km de neden baskı balata degıstırıyosunuz kı ? bıtık mı balata nedenı nedır?

Merhabalar. Kavrama noktası yukarda, ayrıca aracı yokuşta arabayı el freni çekmeden stop ettirip frenden ayağımı çektiğimde vitesteyken aşağı doğru kaymaya başlıyor. (Klasik baskı balata testi)

Focus'tayken yokuş çıkarken araç yüklü durumda bende 10000 km kullanılmış baaskı balatayı yakmıştım :) o yüzden olabilecek birşey 40000 km'de baskı balata değişimi.

Konuyu açtıktan sonra forumda gördüm.Hafta sonu arabayı opel garage Hakan Bey'e göstermeyi düşünüyorum. Forumu iyice incelediğimde işinin ehli biri olduğu anlaşılıyor. Gerekli yönlendirmeleri yapacağına eminim. Ancak sizlerinde fikirlerini almak önemli tabiki. İş yerimde bir çok marka model araç kullanıyorum ama opel hiç kullanmadım. Alabileceğim fiyat aralığında en iyi model Astra olduğu için tercihimi kullandım. Ayrıca arabama da Millenium Falcon ismini verdim bile :) yol tutuşu konfor ve güvenliği tatmin edici. Pişman değilim :)
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
45 bin km yinede cok dusuk degil mi :/ eminmisiniz balatanin bittigine?

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Kavrama noktası yukarda, ayrıca aracı yokuşta arabayı el freni çekmeden stop ettirip frenden ayağımı çektiğimde vitesteyken aşağı doğru kaymaya başlıyor. (Klasik baskı balata testi)

Baskı balata testi böyle yapılmaz. Arabanın kayması da baskı balatanın bittiğini göstermez. Hatta yokuşun dikliğine göre arabanın kayması normal olabilir.

Siz iyi bir ustaya göstermeden erkenden değişmeyin isterseniz. Kaçırmaya başlamadıysa balata yukarda kavrasa da daha epey kullanırsınız.
 
Üst