Opel Astra H Sorunlar

aderinkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Selamun Aleykum arkadaşlar.(111.yıl)2010 model 1.3 CDTİ 6ileri manuel Enjoy Sedan Opel Astra sahibiyim. Araç gayet sakin ve nazik kullanılıyor. Garaj arabası zaten. Aldığımız günden beri tek şikayetim 120km/s hızlarında kapılardan rüzgar sesi geliyor olmasıydı. Şimdi araç kafayı yemiş gibi. Sıra ile yazayım;

-Teybin ayarları kendi kendine değişiyor. Kontak ile otomatik açma ve kapama devre dışı kalıp duruyor.

-Keskin virajlara girdiğimde araç bazen çizgisini neredeyse hiç kaybetmeden virajı alıyor ve sürekli bir şeyler beni içeri doğru çekiyor sanırım buda ESP olsa gerek. Bazen ise araç bir anda kaymaya başlıyor 2 saniye sonra bir anda bir şey beni içeri doğru çekiyor ve virajı normal çizgisinde alıyorum.

-Deneme amaçlı bir iki defa düz yolda frene sonuna kadar bastım dreksiyonu hiç oynatmadan ve araç önden kendini sağa sola çekip durdu deli dana gibi.

-Sol arka cam inmiyor kalkmıyordu kapının içinde durduk yerde cam motorunun kablosu kopmuş nasıl oldu bilinmezlik konusu.

-Ve şehirler arası 3,8ly/100km ortalamaları yakalarken zamanında şehir içinde 4-5,5 litre iken bu ortalama şimdi 7,7litre ve sürekli yükseliyor her gün 0,1 litre kadar. Araç gayet sakin kullanılıyor. Performansta bir eksilme yok ama.

-Kırmızı ışığa yaklaşırken birinde frene bastım sonra geri bıraktım ikinciye bstığımda pedal çok az ilerledi ve fren neredeyse hiç tutmadı. Bende el freni ile yavaşladım durdum.

-Son olarak çevre yoluna çıktığımda CC u kullanmak için hız sabitleme tuşuna bastım ve bir anda araba sanki gaza sonuna kadar basmışım gibi hızlanmaya başladı hemen CC u devreden çıkardım bir iki defa daha denedim yine aynı. Bir iki gün sonra tekrar denedim sorun yok.

Sorunlar bunlar. Sanırım elektronik bir durum ve büyük ihtimal ECU dan kaynaklanıyor ne yapabilirim kendim servise gitmeden önce.

Şimdiden teşekkür ederim.
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
söylediklerine bakılırsa harbiden senin astranin başına güneş geçmiş diyecektim garaj arabası yazmışsın bir şok yaşamış o zaman. Şaka bir tarafa zayıf akünün böyle abuk sabuk şeyler yaptırdığını duymuştum 2010 model için zayıf bir ihtimal ama yinede bir ölçütür istersen.
 

ergunp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fren tutmaması sorunu anlattığınıza bakılırsa fren vakum pompası ile ilgili
Mutlaka kontrol ettirin, Ford cnnectte aynı sorunu yasadık bir süre sonra ilk frene basınca da tutmayacaktır
 

ergunp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ayrıca düz vites araçlarda esp yok , eski cosmolarda ve easytronic lerde esp standart diye biliyorum
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Selamun Aleykum arkadaşlar.(111.yıl)2010 model 1.3 CDTİ 6ileri manuel Enjoy Sedan Opel Astra sahibiyim. Araç gayet sakin ve nazik kullanılıyor. Garaj arabası zaten. Aldığımız günden beri tek şikayetim 120km/s hızlarında kapılardan rüzgar sesi geliyor olmasıydı. Şimdi araç kafayı yemiş gibi. Sıra ile yazayım;

-Teybin ayarları kendi kendine değişiyor. Kontak ile otomatik açma ve kapama devre dışı kalıp duruyor.

-Keskin virajlara girdiğimde araç bazen çizgisini neredeyse hiç kaybetmeden virajı alıyor ve sürekli bir şeyler beni içeri doğru çekiyor sanırım buda ESP olsa gerek. Bazen ise araç bir anda kaymaya başlıyor 2 saniye sonra bir anda bir şey beni içeri doğru çekiyor ve virajı normal çizgisinde alıyorum.

-Deneme amaçlı bir iki defa düz yolda frene sonuna kadar bastım dreksiyonu hiç oynatmadan ve araç önden kendini sağa sola çekip durdu deli dana gibi.

-Sol arka cam inmiyor kalkmıyordu kapının içinde durduk yerde cam motorunun kablosu kopmuş nasıl oldu bilinmezlik konusu.

-Ve şehirler arası 3,8ly/100km ortalamaları yakalarken zamanında şehir içinde 4-5,5 litre iken bu ortalama şimdi 7,7litre ve sürekli yükseliyor her gün 0,1 litre kadar. Araç gayet sakin kullanılıyor. Performansta bir eksilme yok ama.

-Kırmızı ışığa yaklaşırken birinde frene bastım sonra geri bıraktım ikinciye bstığımda pedal çok az ilerledi ve fren neredeyse hiç tutmadı. Bende el freni ile yavaşladım durdum.

-Son olarak çevre yoluna çıktığımda CC u kullanmak için hız sabitleme tuşuna bastım ve bir anda araba sanki gaza sonuna kadar basmışım gibi hızlanmaya başladı hemen CC u devreden çıkardım bir iki defa daha denedim yine aynı. Bir iki gün sonra tekrar denedim sorun yok.

Sorunlar bunlar. Sanırım elektronik bir durum ve büyük ihtimal ECU dan kaynaklanıyor ne yapabilirim kendim servise gitmeden önce.

Şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle, aracın da ESP yok... olduğunu varsayıp güvenip başına iş alma, astra h larda UCL denen bir sistem ile birlikte virajda stabilite kontrolü denen basit bir denge kontrol sistem, var ama ESP değil.

Aracına yapılması gereken, ECM, CIM, TACHO (IPC) , REC, UEC. EHU denen 6 adet ana kontrol ünitesinin sıfırlanıp (reset) tekrardan programlanması lazım. Bu işlem sonrası aracın %90 düzelir. Fren ile ilgili sorun da var demişsiniz ABS yide tekrar programlatın belki oda düzelir. Ancak sertleşmesi westinghouse sorununu da akla getiriyor.

geçmiş olsun
 

aderinkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Bu gün akşam stajdan gelirken cam otomatiklerinin devre dışı kaldığını farkettim. Normalde yukarı kaldırıp iki saniye sonra bırakınca otomatik kapanıyordu. Şimdi öyle bir fonksiyon yok ortada.

ESP konusunu biraz daha açabilirmisiniz. ESP yerine koyulan sistemin nasıl çalıştığını. UCL nasıl çalışır yani :)

EDİT// Araştırdım ve öğrendiğim kadarıyla araçta ne esp nede UCL yok çünkü araç manuel 6 ileri. easytronic viteslerde mevcut ama bu özellikler TC+ ESP ASR ve yokuş kalkış desteği. Ama bizim araçta yokmuş. Bizim araç sadece durdurmaya yönelik sistemlerle donatılmış. Virajları sert almak için veya karlı zeminlerde kullanışa pek elverişli değil. Bu şekilde devam ederse zaten geriye tek şey kalıyor elveda demek.
 
Son düzenleme:

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aküyü bi kontrol ettirin zayıflamış olma ihtimali yüksek gibi...
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
aküyü bi kontrol ettirin zayıflamış olma ihtimali yüksek gibi...

Buda bir ihtimal evet . Bunun yanında aku bağlantıları , sigorta kutuları bağlantıları , ve kablo soket girişleri tek tek kontrol edilmeli gevşeklik varmi diye ...
 

aderinkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Araç çalıştıktan sonra akü devre dışı kalır, alternatör devreye girer. Aşırı yük yada düşük voltaj durumunda akü tekrar devreye girer. Çalışma prensibi bu şekildedir. Ama yinede kontrol etmekte fayda var dediğiniz gibi sigortaları kabloların tümünü. H kasada nerelerde neler var tarif ederseniz arabanın sağını solunu çok kurcalamadan hemen bulmuş olurum.

Aklıma gelmişken bağajda sol tarafta bir kap var ve kapağın altında beyin yada sigorta gibi bir sistem var çözemedim bilgisi olan varmı?
 
Üst