Orjinal lastik ebati

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
C den A ya amorti etmesi için güzel bir matematik gerekiyor ama bizim ebatlarda 2 kat fiyat olunca bu pek de mantıklı gelmiyor bana. Misal bu da benimki geçen sene 300e almıştım diğerleri 550 600 civarı idi. Yakıt C fren A

İnternette konu ile alakalı bir çok bilgi mevcut araştırınca ama bir tanesinin linkini ekliyorum. Merak edenler her kaynaktan inceleyebilir ama ben A&A sınıfı lastik bulamadıığımdan , A&B ve B&B sınıfı lastikleri kullandım lastik ömrü boyunca yani 50 bin km civarı hem yakıt tasarrufundan hemde ıslak kuru yol tutuşundan son derece keyif ve zevk aldım.

AB sınıfı lastik
 
Son düzenleme:

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
İnternette konu ile alakalı bir çok bilgi mevcut araştırınca ama bir tanesinin linkini ekliyorum. Merak edenler her kaynaktan inceleyebilir ama ben A&A sınıfı lastik bulamadıığımdan , A&B ve B&B sınıfı lastikleri kullandım lastik ömrü boyunca yani 50 bin km civarı hem yakıt tasarrufundan hemde ıslak kuru yol tutuşundan son derece keyif ve zevk aldım.

AB sınıfı lastik
Benim için fren mesafesi değeri tasarrufundan daha mühim öncelikle bunu belirtmek istiyorum.
20 bin km'de 45 litre yakıt tasarrufu yapılabildiği yazmakta 50 bin km'de 112.5 litre dolayında bir şey yapıyor. 112.5x3.00(lpg)=337.5 lira civarında yakıt tasarrufu yapmakta.
Ben araştırmamı yaparken michelin, Continental fiyatları 550-600 civarı idi. A yakıt tasarrufu olan etiket bulamamıştım diye hatırlıyorum hatta.
Demek istediğim şu: benim 300 liraya aldığım lastik etiketiyle yukarıdaki iki firma etiket değeri aynı ama fiyat 2 katı.
Lastik etiket değerleri ve üretim tarihi önemli size katılıyorum. Ama daha iyi araştırma da yapılabilir.
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim için fren mesafesi değeri tasarrufundan daha mühim öncelikle bunu belirtmek istiyorum.
20 bin km'de 45 litre yakıt tasarrufu yapılabildiği yazmakta 50 bin km'de 112.5 litre dolayında bir şey yapıyor. 112.5x3.00(lpg)=337.5 lira civarında yakıt tasarrufu yapmakta.
Ben araştırmamı yaparken michelin, Continental fiyatları 550-600 civarı idi. A yakıt tasarrufu olan etiket bulamamıştım diye hatırlıyorum hatta.
Demek istediğim şu: benim 300 liraya aldığım lastik etiketiyle yukarıdaki iki firma etiket değeri aynı ama fiyat 2 katı.
Lastik etiket değerleri ve üretim tarihi önemli size katılıyorum. Ama daha iyi araştırma da yapılabilir.

Sadece sizin için değil herkez için fren mesafesi değeri önemli, dikkat ederseniz zaten bende A sınıfı ıslak kuru lastik sınıfını öneriyorum tabii yakıt tasarrufu konusunda da A sınıfı bulamazsanız B sınıfı. İlaveten linkini verdiğinm yazıda C sınıfı lastik ile B sınıfı lastik arasındaki yakıt tüketimi farkı belirtilmiş, oysa benim dediğim A sınıfı bir lastik ile C sınıfı lastik arasında ki yakıt tüketim farkını bir düşünün.
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Sadece sizin için değil herkez için fren mesafesi değeri önemli, dikkat ederseniz zaten bende A sınıfı ıslak kuru lastik sınıfını öneriyorum tabii yakıt tasarrufu konusunda da A sınıfı bulamazsanız B sınıfı. İlaveten linkini verdiğinm yazıda C sınıfı lastik ile B sınıfı lastik arasındaki yakıt tüketimi farkı belirtilmiş, oysa benim dediğim A sınıfı bir lastik ile C sınıfı lastik arasında ki yakıt tüketim farkını bir düşünün.
Biz seninle aslında aynı fikirdeyiz hocam AB etiketleri gayet önemli bir konu eskidendi o lastikcide ne varsa onu takmak :)
Ben geçen sene lastik fiyatlarını görünce mecbur epey araştırmaya girişmiştim. Benim aldığım c sınıf tasarruflu, bunun b sınıf olması için min +300 (lastik başı) lira vermem gerekti ben buna itiraz ediyorum avantajsız diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan semiz

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,953
Tepki puanı
6,186
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Eskiden arabalar A noktasından B noktasina götürmesi için alınırdı. Şimdi öylemi erkegin sevgilisidir arabası :) Bakicaz tabi en ince ayrintiya kadar... Lastikler konusunda da millet olarak bilinçlendik cok şükür. Ah birde fiyatlari uygun olsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan semiz

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eskiden arabalar A noktasından B noktasina götürmesi için alınırdı. Şimdi öylemi erkegin sevgilisidir arabası :) Bakicaz tabi en ince ayrintiya kadar... Lastikler konusunda da millet olarak bilinçlendik cok şükür. Ah birde fiyatlari uygun olsa.

Sevgili demeyelim ama her türlü biniyoruz araca. Mesela benin elim ayağım gibi, her gün gerek iş gereği gerekse de hafta sonları gezmek için kullanıyorum. Her işimi yapıyor .O yüzden her an göreve hazır ve bakımlı tumak lazım diye düşünüyorum.
 

neco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
180
Tepki puanı
54
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar AB etiketi bir kıstas olabilir ama her zaman da doğru olmuyor, özellikle türkiye şartlarında, ben michelin crossclimate almıştım, AB etiketide C - B 69db yazıyor, şu an Lassa Driveways sport kullanıyorum AB etiteki B- E 72db, şimdi etiketlere bakarsak michelin daha üstün görünüyor, ama ben size tam tersini söylüyorum, Lassa kullandığımdan beri aracı yol sesi azaldı, yol tutuş farkedilir arttı, tümseklerde çukurlarda daha hızlı geçiyorum, michelin aldığıma pişmanım, o yüzden etiketten önce kullanıcı yorumları ve lastikçinizin tavsiyesi bence daha önemli.Lassa tavsiye ederim.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,449
Tepki puanı
1,962
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
En iyi lastik değil,araca en uygun lastik alınmalı....
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U. ve Murat

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar AB etiketi bir kıstas olabilir ama her zaman da doğru olmuyor, özellikle türkiye şartlarında, ben michelin crossclimate almıştım, AB etiketide C - B 69db yazıyor, şu an Lassa Driveways sport kullanıyorum AB etiteki B- E 72db, şimdi etiketlere bakarsak michelin daha üstün görünüyor, ama ben size tam tersini söylüyorum, Lassa kullandığımdan beri aracı yol sesi azaldı, yol tutuş farkedilir arttı, tümseklerde çukurlarda daha hızlı geçiyorum, michelin aldığıma pişmanım, o yüzden etiketten önce kullanıcı yorumları ve lastikçinizin tavsiyesi bence daha önemli.Lassa tavsiye ederim.
Objektif olmak gerekirse; Lassanın sitesinde 215/50/17yi o model için bulamadım ama en yakın 215/45/17 var bunu kullanıyor olabilirsiniz. Yani orijinal ebat değil. Karşılaştırmadaki Michelin 215/50/17 ise ebatlarda denk değil. Denenen araç aynı araç mı.
Birisi dört mevsim lastik diğeri yazlık lastik kıyaslama doğru değil aslında burda.
Dört mevsim lastik hiç kullanmadım. Farklı iklim koşullarında aynı performansı verebileceğine zaten ben inanmıyorum.
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben michelin crossclimate almıştım, AB etiketide C - B 69db yazıyor, şu an Lassa Driveways sport kullanıyorum AB etiteki B- E 72db, şimdi etiketlere bakarsak michelin daha üstün görünüyor, ama ben size tam tersini söylüyorum, Lassa kullandığımdan beri aracı yol sesi azaldı, yol tutuş farkedilir arttı, tümseklerde çukurlarda daha hızlı geçiyorum, michelin aldığıma pişmanım, o yüzden etiketten önce kullanıcı yorumları ve lastikçinizin tavsiyesi bence daha .

Yorumunuzda yol tutuş arttı demişiniz tabii artar Çünkü Lassa da B (ıslak kuru yol tutuş) Michelin de ise C (ıslak kuru yol tutuş) Yani burada ıslak kuru yol tutuşta üstün olan lastik Lassa, ama yakıt tasarrufunda ise üstün olan lastik Michelin.

Lassa
 
Üst