Otomatik vites sevenler derneği

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi öncelikkle sana tekrar çok çok teşekkür ederim..
paylaşım ve yardımlaşma diye buna derim..
abi aracım daha 10 günlük ve 350 km de ..
antifiz ve yağ olarak korkum yok.
yanlız benim kendi düşüncelerimi paylaşmak istiyorum...
öncelikkle 5 gün için hergün 1 - 2 dakkika rolantide çalıştırsam,atıyorum bu gün öğlen çalıştırdım araç ısındı, istop ettim,
yarın'a kadar motordaki yağ tekrar kartere süzülüp ve ben yarın tekrar marşa bastığımda ,ilk çalıştırma esnasında yine bir miktar aşınma olacak ve bu 5 gün boyunca 5 defa marşa basacam her marşa bastığımda motordaki yağ kartere süzüldüğünden ve havanında soğuk olmasından dolayı motor geç ısınıp ve daha çok aşınacak.(kendi düşüncem)
ama ben 5 gün hiç çalıştırmasam 5. gün (zaten arabayla işim var)aracı çalıştırsam ,aşınma 1 defa olacak ve motordaki aşınma minimum olacak.(buda kendi düşüncem)
yani kısaca özetlersek,
ahmet ,aracıyla her gün işe gidiyor, her sabah işe giderken ve her akşam iş dönüşü marşa basıyor ve hergün toplam max 20 km yol yapıyor..
mehmet ise ,aracını hafta içi kullanmıyor sadece pazarları aracını gezmek ,akraba ziyareti vs. için kullanıyor ve max 3 dafa marşa basıyor.
ahmet 1 yl sonunda max 9000 km yol yapıyor..
mehmet ise 1 yıl sonunda 12.000 km yol yapıyor...
benim kendi düşüncelerime göre ...
ahmet'in aracı daha az yol yapsa bile ,aracının motoru mehmet'in aracından daha çok aşınıyor...
polat abi sakın yanlış anlama ,sadece kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim,
benim araçlar hakkında bilgim yok ,senin sayende kendi çapımızda bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz..
SAYGILARIMLA....

öss sınavı soru 74. yukarıdaki hikayede bahsi geçen ahmet ile mehmet in kardeş olma olasılığı nedir?

A. kardeş değillerdir.
B. kardeşlerdir.
C. kardeş gibilerdir ama değillerdir.
D. kardeşten öte kankalıkları vardır.
E. biri hafta içi kullanıyor diğeri hafta sonu, demekki biri diğerine hafta içi biniyor, diğeride ona hafta sonu. bu iş kardeşlik filan değil direkt ahlaksızlıktır.
F. her ikiside doğalgazlı otobüslerde kız peşinde olduklarından yoldaş sayılırlar.
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
öss sınavı soru 74. yukarıdaki hikayede bahsi geçen ahmet ile mehmet in kardeş olma olasılığı nedir?

A. kardeş değillerdir.
B. kardeşlerdir.
C. kardeş gibilerdir ama değillerdir.
D. kardeşten öte kankalıkları vardır.
E. biri hafta içi kullanıyor diğeri hafta sonu, demekki biri diğerine hafta içi biniyor, diğeride ona hafta sonu. bu iş kardeşlik filan değil direkt ahlaksızlıktır.
F. her ikiside doğalgazlı otobüslerde kız peşinde olduklarından yoldaş sayılırlar.
:kop::kop::kop::kop::D
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
otomatik araçlarda kışlık kullanım.

arkadaşlar otomatik araçlar araçların sizden tek talebi kışlık lastikdir. eğer kışlık lastiğini takmışsanız hiçbir zorluk çekmeyeceksinizdir. yinede birkaç ayrıntıyı hatırlatayım.

kışın kaymanın tek nedeni lastiğin tutunmasının kaybından kaynaklanır. bu kayıplar;

1. soğuktan sertleşmiş yazlık lastik
2. fazla yada az basılmış lastik havası
3. birden gaz vermek
4. birden frenlemek
5. buz

karda kalkmak kolaydır, ama tek yolu vardır oda gaz vermeden yavaş yavaş kalkmak. bunun için önerim WİNTER (KAR RESMİ OLAN DÜĞME, W YAZAN DÜĞME) tuşuna basın. araca gaz vermeyin, kendi rölantide kalkacaktır, kalkmaz ise PARMAĞINIZIN UCUYLA ÇOK AMA ÇOK HAFİF GAZ VEREREK kalkın (parmak ucu dedim ama ayakkabıyı çıkarmadan)

yolda fazla hızlı gitmeyin, gözünüz önünüzde olduğu kadar arkanızdada olsun. yakın gelipde çarpma ihtimali olanlara gerekli uyarıyı yapın. virajlara daha yavaş ve ANİ HAREKET YAPMADAN girin.

fren olayı karda sizi kurtarmaz aksine daha zor durumlara sokar, özellikle abs li araçlarda tehlike daha fazla. frene daha yavaş ve önceden basın. direksiyon düz değilken çok dikkat edin frenlemeye. gerekiyorsa ve ortam uygunsa kompresyona bindirin ama fazla devirlendirmeden (yani 4 desiniz 3 alın sakın 2ye almayın. 3 alın biraz devir düşsün sonra 2 ye alın)
EĞER FREN KURTARMICAKSA GAZA BASIP ENGELİ AŞMAYA ÇALIŞIN.
 

burak loves opel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
6,899
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Polatın bu yazıyı okuyunca geçen sene karda, yazlık lastiklerle nasıl yardıra yardıra gittiğim aklıma geldi.
 
Son düzenleme:

kmp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2009
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
biraz önce bir forumda d den n ye aldıgınızda arabada bariz rahatlama oluyorsa şanzıman kaçırıyordur yazmış biri sizce ne kadar doğru? dik yokuşlarda arabam frene basmayınca sabit kalıyor aynı şey geri vites içinde geçerli. bir de n den d ye alınca devirin düşüp tekrar yükselmesi normal mi?
 

barıs_koc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2009
Mesajlar
637
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
biraz önce bir forumda d den n ye aldıgınızda arabada bariz rahatlama oluyorsa şanzıman kaçırıyordur yazmış biri sizce ne kadar doğru? dik yokuşlarda arabam frene basmayınca sabit kalıyor aynı şey geri vites içinde geçerli. bir de n den d ye alınca devirin düşüp tekrar yükselmesi normal mi?

aslında bu konuda uzman arkadaşların yanında konuşmak olmayacak ama anlattıklarınız gayet normal. N den D ye aldığınızdakı bu salınım uzun vadeli ve çok değilse gayet normal. BEnim F sane kızım 45 derecede kaçırmıyor. ne zamankı 46 ya geçiyor gıdım gıdım bırakıyor.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
biraz önce bir forumda d den n ye aldıgınızda arabada bariz rahatlama oluyorsa şanzıman kaçırıyordur yazmış biri sizce ne kadar doğru? dik yokuşlarda arabam frene basmayınca sabit kalıyor aynı şey geri vites içinde geçerli. bir de n den d ye alınca devirin düşüp tekrar yükselmesi normal mi?

rahatlamayı anladım sayılmaz, o durumdanda pek haberim yok doğrusu. ama kaçıran şanzıman gaza geç tepki verir. normalde basınca giden araba dahada devir ister, rapmalarda çıkamaz olur. viteslere geç geçer (bunu yağdanda yapabilir)
ama rahatlamaya gelince bişi anlayamadım, nasıl rahatlama.

yokuşa göre arabanın haraketi değişir. düz yolda ve hafif rampada gider, orta ve dük rampada durur, çok dik rampada geri kaçma eğilimi gösterebilir.

vitesi boşdan ileriye veya geriye taarken az bi devir düşmesi normaldir. ama bu 500den aşa olmamalı. motordaki düşüklük hissedilmemeli. eğer 500 ve aşağısını görüyorsan lpg de yapıyorsa biraz rolanti gazını arttırmak veya boruyu kısaltmak çözecektir, bazende bilg.da bi ayar düzeltiyor. ama benzindede yapıyorsa kirlilik buji filan olabilir.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada manisadan otomatik lantis teklifine tamam dedim. arabaya baktırcam. üstünede para alıp opele veda edebilirim. parada anlaştık sayılır.
gelen arabanında üstüne biraz koyup volvo bakayım bari. siyah bi volvo 850r var ankarada. tek siyahda o zaten.240 beygir bakalım neler yapıyor.
angaraya gidersemde burağı takip edeyim diyom. şu belediye otobüslerindeki durum ne. burağa yakışır birimi. bilelim ki burakda araba sürmeye başlasın.
 
Üst