Otomatik vites sevenler derneği

lekh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hoşbulduk..
1 = aracı aldıgım ilk günden beri ilk hareket te yani herhangibir vitese taktıgımda ( p-1-2-3 r) 2-3 sn sonra tak diye vurarak yüke giriyordu önemsemedim cunkü daha önce hiç otomatik arac kullanmamıştım

2=bundan 3 ay önce başlayan problem ise araç soğuk iken mesela sabahları ilk 1-2 km içerisinde 80-90 km hıza cıkıp aniden durunca motorda bi silkelenme sanki yüksek viteste kalırmış gibi bi durum yada düz vitesli araçta debriyaja basmassınızda sadece frene basınca bi silkelenme stop edicekmiş gibi bidurum olurya onun gibi , tamamen aracı durdursamda stop etmiyor ama silkelenme devam ediyordu sonra hareket etmek için gaza bastıgımda stop ediyor..( bu arızayı edirnede birçok ustaya gösterdim sadece bir tanesi fikir yürütüp selenoid valflerinden şüphelenip bakabilecegini söyledi valfleri kontrol etmek için aracı kaldırıp şanzımanın yan kapagını açtıgımızda çıkan şanzıman yağı çamur gibiydi :( benden önceki sahibi sanki hiç değiştirmemiş :( ve çok kötü bi koku vardı bu kokununda balata yanıgı oldugunda ortaya cıktıgını sonradan öğrendim , valflerin ölçümünü yapan usta problem göremediğini yağın cok eski ve kötü oldugunu söyleyip yaniden kapağı kapatıp yeni şanzıman yağı koydu.. ama maalesef sorun çözülmedi hala devam ediyor. ) bu problem sadece araç soğuk ken yaptıgı için yine önemsemedim nasıl olsa araç ısınınca yapmıyor diyerek kullanmaya devam ettim ta kii..

3= gecen sabah aracımı calıştırıp park yerinden cıkmak için geri vitese takana kadar vitesi herzamanki gibi R konumuna getirdim fakat araç hareket etmedi 3 gündür araç evin önunde yatıyor 3 gün içerisinde 10 -15 kez denedim 2 yada 3 kez geri vites devreye girdi ama genelde R yok..

biraz uzun anlattım kusura bakmayın internet üzerin den 4-5 tane otomatik şanzıman ustası bulup telefon ile görüştüm maslak oto sanayinde 2 okmeydanında 1 leventte 1 ustayla görüştüm hepside şanzımanın revizyon olması gerektigini söylüyor..

bu arada ilginiz için tesekkurler..
 
Son düzenleme:

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cumartesiye çok var berkay sen al arabayı koy resimleri:) bu arada araç nasıl bir araç? kaç model? motor ne? şanzıman otomatikmi düz mü? sedan mı stationwagon mu? bilgi ver birazcık merak ettik :)

bugün bizim aracı 72 ford 26m le takas etmek isteyen biri çıktı güldüm adama :)
Abi arabada değişen tek parça dahi yok :D Kapalı garajda saklanmış.Koltuk döşemeleri torpido vs. çil çil.87 model sedan 1.6 motor.Orjınal 105 bin km de.Tüplü ruhsata işli,muaynesi vs eksiksiz.Düz vites.Tek ama tek kusuru parça boyanan var ondada çok hafif renk tutmamış.Araba kahverengi ama göze batmıyor çok hafif bi fark var.Genel olarak sorunu yok arabanın. :)
Adam süper teklif vermiş sana abi yaaaa :p :D:D
Bu arada elimde baya parça varmış ya,85 li yıllardan kalma havalı korna,komple müzik sistemi(amfi bas teyp tiz) Zenon farlar falan onlar yeter. Zaten orjınalını çok bozmak istemiyorum :)
dum tıs dum tıs dum tıs.

buralarda kırışma, kardeşim kicker bölge bayi doldururum arabayı.
Yok abi sana kafa tutamam ben yavv :) Altı üstü 1000 lik basım bide amfim var :D
 

rpsykho

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
428
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Abi arabada değişen tek parça dahi yok :D Kapalı garajda saklanmış.Koltuk döşemeleri torpido vs. çil çil.87 model sedan 1.6 motor.Orjınal 105 bin km de.Tüplü ruhsata işli,muaynesi vs eksiksiz.Düz vites.Tek ama tek kusuru parça boyanan var ondada çok hafif renk tutmamış.Araba kahverengi ama göze batmıyor çok hafif bi fark var.Genel olarak sorunu yok arabanın. :)
Adam süper teklif vermiş sana abi yaaaa :p :D:D
Bu arada elimde baya parça varmış ya,85 li yıllardan kalma havalı korna,komple müzik sistemi(amfi bas teyp tiz) Zenon farlar falan onlar yeter. Zaten orjınalını çok bozmak istemiyorum :)

temiz bir araç bulmuşsun berkay güle güle bin :)
 

rpsykho

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
428
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
mrb arkadaşlar bende 1.2 corca triptonic var. aldığımda 56000km idi. şu an 64000km.yağ değişimi de 65000km de. araba bakım ve tamiri ile ilgili hiç bir bilgim yok.arabamda 55000km de hava filtresi değişmiş. yakıt filtresine bakılmış ama değişmemiş,bujilere bakılmış ama değişmemiş ve diğer aksamlarına da bakılmış. ben de aldığımda ufaktan bi bakımdan geçirdim hiç bi sorun olmıcak şekilde.65000km yağ değişimi ile beraber ne yapmam gerekir _? şimdiden tşk ederim...

ben senin yerinde olsam 65 bin bakımında bujileri hava filtresini yağ filtresini benzin filtresi motor yağını şanzıman yağını cartını curtunu değiştiririm kafam rahat binerim, diğer parçalarada bir göz gezdir frenlerine rotillerine falan bir sorun yoksa gezmeye devam :)
 

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çok sağolun bugün geldi araba gerçekten orjinalliğine hayran kaldım nazar değmesin maşallah :)
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hoşbulduk..
1 = aracı aldıgım ilk günden beri ilk hareket te yani herhangibir vitese taktıgımda ( p-1-2-3 r) 2-3 sn sonra tak diye vurarak yüke giriyordu önemsemedim cunkü daha önce hiç otomatik arac kullanmamıştım

2=bundan 3 ay önce başlayan problem ise araç soğuk iken mesela sabahları ilk 1-2 km içerisinde 80-90 km hıza cıkıp aniden durunca motorda bi silkelenme sanki yüksek viteste kalırmış gibi bi durum yada düz vitesli araçta debriyaja basmassınızda sadece frene basınca bi silkelenme stop edicekmiş gibi bidurum olurya onun gibi , tamamen aracı durdursamda stop etmiyor ama silkelenme devam ediyordu sonra hareket etmek için gaza bastıgımda stop ediyor..( bu arızayı edirnede birçok ustaya gösterdim sadece bir tanesi fikir yürütüp selenoid valflerinden şüphelenip bakabilecegini söyledi valfleri kontrol etmek için aracı kaldırıp şanzımanın yan kapagını açtıgımızda çıkan şanzıman yağı çamur gibiydi :( benden önceki sahibi sanki hiç değiştirmemiş :( ve çok kötü bi koku vardı bu kokununda balata yanıgı oldugunda ortaya cıktıgını sonradan öğrendim , valflerin ölçümünü yapan usta problem göremediğini yağın cok eski ve kötü oldugunu söyleyip yaniden kapağı kapatıp yeni şanzıman yağı koydu.. ama maalesef sorun çözülmedi hala devam ediyor. ) bu problem sadece araç soğuk ken yaptıgı için yine önemsemedim nasıl olsa araç ısınınca yapmıyor diyerek kullanmaya devam ettim ta kii..

3= gecen sabah aracımı calıştırıp park yerinden cıkmak için geri vitese takana kadar vitesi herzamanki gibi R konumuna getirdim fakat araç hareket etmedi 3 gündür araç evin önunde yatıyor 3 gün içerisinde 10 -15 kez denedim 2 yada 3 kez geri vites devreye girdi ama genelde R yok..

biraz uzun anlattım kusura bakmayın internet üzerin den 4-5 tane otomatik şanzıman ustası bulup telefon ile görüştüm maslak oto sanayinde 2 okmeydanında 1 leventte 1 ustayla görüştüm hepside şanzımanın revizyon olması gerektigini söylüyor..

bu arada ilginiz için tesekkurler..

ben senin yerinde olsam 65 bin bakımında bujileri hava filtresini yağ filtresini benzin filtresi motor yağını şanzıman yağını cartını curtunu değiştiririm kafam rahat binerim, diğer parçalarada bir göz gezdir frenlerine rotillerine falan bir sorun yoksa gezmeye devam :)
Aynen... Katılıyorum...:)
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mrb arkadaşlar bende 1.2 corca triptonic var. aldığımda 56000km idi. şu an 64000km.yağ değişimi de 65000km de. araba bakım ve tamiri ile ilgili hiç bir bilgim yok.arabamda 55000km de hava filtresi değişmiş. yakıt filtresine bakılmış ama değişmemiş,bujilere bakılmış ama değişmemiş ve diğer aksamlarına da bakılmış. ben de aldığımda ufaktan bi bakımdan geçirdim hiç bi sorun olmıcak şekilde.65000km yağ değişimi ile beraber ne yapmam gerekir _? şimdiden tşk ederim...

öncelikle hayırlı olsun. benim tavsiyem ve kendi yaptığım ayrıca bana güvenen arkadaşlara yaptırdığım şudur.
aracın neyi var neyi yok değiştirmek. önceki sahibine güvenmemek. ihtiyaç olmadığını bilsende yinede değiştirmek. böylece araban aldığın gün sıfır olur. ne başın ağrır nede yolda kalma riskine girersin. mesela altdaki arkadaş zamanında yağını değiştirseydi şuan şanzıman aramıyor olurdu.
bilsenki triger 10bin km önce değişmiş sen genede değiştir. kimileri satacam die masraf yapmıyor ama satarken yaptım diyor.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hoşbulduk..
1 = aracı aldıgım ilk günden beri ilk hareket te yani herhangibir vitese taktıgımda ( p-1-2-3 r) 2-3 sn sonra tak diye vurarak yüke giriyordu önemsemedim cunkü daha önce hiç otomatik arac kullanmamıştım

2=bundan 3 ay önce başlayan problem ise araç soğuk iken mesela sabahları ilk 1-2 km içerisinde 80-90 km hıza cıkıp aniden durunca motorda bi silkelenme sanki yüksek viteste kalırmış gibi bi durum yada düz vitesli araçta debriyaja basmassınızda sadece frene basınca bi silkelenme stop edicekmiş gibi bidurum olurya onun gibi , tamamen aracı durdursamda stop etmiyor ama silkelenme devam ediyordu sonra hareket etmek için gaza bastıgımda stop ediyor..( bu arızayı edirnede birçok ustaya gösterdim sadece bir tanesi fikir yürütüp selenoid valflerinden şüphelenip bakabilecegini söyledi valfleri kontrol etmek için aracı kaldırıp şanzımanın yan kapagını açtıgımızda çıkan şanzıman yağı çamur gibiydi :( benden önceki sahibi sanki hiç değiştirmemiş :( ve çok kötü bi koku vardı bu kokununda balata yanıgı oldugunda ortaya cıktıgını sonradan öğrendim , valflerin ölçümünü yapan usta problem göremediğini yağın cok eski ve kötü oldugunu söyleyip yaniden kapağı kapatıp yeni şanzıman yağı koydu.. ama maalesef sorun çözülmedi hala devam ediyor. ) bu problem sadece araç soğuk ken yaptıgı için yine önemsemedim nasıl olsa araç ısınınca yapmıyor diyerek kullanmaya devam ettim ta kii..

3= gecen sabah aracımı calıştırıp park yerinden cıkmak için geri vitese takana kadar vitesi herzamanki gibi R konumuna getirdim fakat araç hareket etmedi 3 gündür araç evin önunde yatıyor 3 gün içerisinde 10 -15 kez denedim 2 yada 3 kez geri vites devreye girdi ama genelde R yok..

biraz uzun anlattım kusura bakmayın internet üzerin den 4-5 tane otomatik şanzıman ustası bulup telefon ile görüştüm maslak oto sanayinde 2 okmeydanında 1 leventte 1 ustayla görüştüm hepside şanzımanın revizyon olması gerektigini söylüyor..

bu arada ilginiz için tesekkurler..

ah be arkadaşım niye şanzıman yağğına hiç baktırmassın. neyse olan olmuş. hemen gidip yağını değiştiriyorsun. sonra birkaç tur atıp yine değiştiriyorsun. sonra birkaç tur atıp yine değiştiriyorsun. toplam 3 kere yapacaksın. dexton 2 yağ koyacaksın. bu değişmelerde filtreyi değiştirmene gerek yok.
attığın tur çok az olmasın 50km filan dolaş.gerekirse 100km dolaş ama fazla uzaklaşma ki problem olursa dönebilesin.

bu değişimler kiri şanzımandan sökmen için. ayrıca normalde 7-9 litre alan şanzıman değişirken sadece 3 litresi değişir. bu yüzden yeni yağ ile karıştırıp tortularında yeni yağa bulaşmasını sağlayarak şanzımanı temizleyeceğiz.

eğerki vites atımları normale geldiyse bu şekilde 2000km git. arabayı fazla zorlamadan gez dolaş. sonra tekrardan yağını değiştir. filtren kirliyse değiştir. eğer filtren temizse bekle. sonra 2000km son yağ değişimini yap filtren değişmediyse değiştir. ve 100bin km sür.

ustalar dexton 3 yağ koymak isterlerse koydurma. dexton 2 koyacaksın. filtreyi yıkayalım derlerse yıkatma. 30 tl bir filtre değiştir.

eğerki ilk 3 değişimde vitesin zamanında atmazsa tortu bir yeri tıkamıştır. tamamen temizlik gerekirki buda şanzımanın açılması demektir. açılması demek tamir takımı demektir. tamir takımı demek başlı başına revizyondur.

senin şanzımanın bu işlemi 500-700 arası tutar. fazlası şanzımancılara haramdır. istersen bir lokma takımı ve tamir takımını al gel izmite beraber yapalım. istersen biriyle anlaş yaptır. ventil arızası sanırım bilgisayarda görünüyor. ama tam emin değilim.

SENİN TÜM PROBLEMİN YAĞ DEĞİŞİM ZAMANININ GEÇMESİ. BUDA BÜYÜK DERT AÇMAZ. AMA TAMİRCİLER SENİN DÜŞTÜĞÜNÜ GÖRDÜLERSE 1500-2500 ARASI İSTERLER. illada usta öner dersen kayseriye yollarım. fazla para istemez 10 numara ustadır fakat başında durmassan işini yapmaz. kayseride bir arkadaşı hergün yollarız kontrol eder. istanbul dersen bizim amerikancı arkadaşlardan adres alırız ama fiyat konusunda ucuz olacağını sanmam.
geçmiş olsun. gönlünü ferah tut. birşey çıkmaz inşallah (bu yaptığın km ile alakalı biraz)
 
Üst