Rot-Balans İşlerinden Anlayanlar... Yardım!

mustymsi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Allah rızası için sonuna kadar okuyun. :)

Geçen bahar 2016 Astra K aldım. Aracın değişeni vs yok. Ancak önceki sahibi sanırım bir kaldırıma çıkmış, sol ön jantta kayda değer denemeyecek kadar ince bir ezik oluşmuş, sanırım sahibi dışarıda yaptırmış, salıncak değişmiş (bunları satarken söylemedi, ben keşfettim), gözle görünür bir sorun yok ve testte de sıkıntı çıkmadı diye umursamadım, aldım aracı.

Fakat bir gün tesadüfen sol ön tekerin tam sol yapıldığında çamurluğun içine sürttüğüne şahit oldum. Çamurluğun içinde de sürtme izi oluşturmuş. Sanırım kazayla alakalı. Yalnız bu sorunu herhangi birine göstermek ya da tekrar karşılaşmak çok zor oldu çünkü sürekli sürtme olmuyordu. Ne zaman olduğunu da epeyce çözemedim. Ayrıca sol ön teker diğerine göre yaklaşık 1-1.5 cm enteresan bir şekilde önde duruyordu. Sadece sürtme izini ve bir defa rast geldiğim sürtme sesini delil göstererek aracı Ankara'da "çok iyi" denen bir kaç usta(!)ya götürdüm.

Biri hiç oynama böyle kullan dedi. :)
Biri şasiciye gönderdi. Şasici benim teknik işlere hakim olmadığımı anlayınca ve kazadan da haberdar olunca süspansiyon bağlantısı eğilmiş presle düzeltiriz teker yerine gelir bir şey kalmaz dedi. Kendince bir şeyler yapıp rotçuya gönderdi. O rotçu da rot balans ayarı falan yaptı tamam dedi ama hiç biri aslında emin olarak sorunu çözdüğünden emin değildi.

Şöyle bir durum var araç lifte kaldırılıyor her seferinde. Tam sol yapılıyor. Sürtme görünmüyor. Teste çıkılıyor. Sürtme yok.

Ancak yine tesadüfen aracın sorununun giderilemediğini şu şekilde anladım. Araç tam sol yapıp geri geri 3-5 metre hareket ettikten sonra sürtmeye başlıyor. Diğer türlü hiç bir sürtme emaresi yok.

Yetkili servise sadece bilgi almak için gittim ve durumu anlattım. Sanki aylardır bu anı bekliyorlarmış gibi (belki abartıyor olabilirim çünkü gerçekten teknik bilgim yok, haklı olma ihtimalleri de var, tavırları bu şekildeydi) poryeler değişebilir, rot başları arızalıdır, taşıyıcı değişebilir bla bla bir sürü masraf çıkabileceğini ve kesin sonucun servise getirilip kontrolle mümkün olacağını söyledi. Ben de kucaklarına düşmüşüm gibi olmamak adına biraz teknik ayrıntıya hakim olmadan götürmek istemiyorum. Yoksa biliyorum ortalama 5000 lira öpecekler beni belki de 100 liralık işlem için.

Bilgisi ve önerisi olanları desteğe çağırıyorum.

Saygılarımla.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,932
Tepki puanı
6,146
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun hocam, yazınızı sonuna kadar okudum. Bu sorun sürekli oluşmuyorsa demekki şaşide bir problem yok. Sorun hareketli parçalarda. Hareketli parçalarımız nedir ? Salıncak, Porya ve Amartisör, Rot Başları, Taşıyıcı vs. K kasalara tam hakim değilim ancak bu kadar ustanın bakıp böyle bir maliyetlerden bahsetmeleri açıkcası beni çok şaşırttı. Bu donanımlardan birisinde boşluk var ve araç geri giderken 1-3 cm tekerleği geri çekiyor... Rabbim sabır versin. İnş. düzgün usta bulabilirsiniz.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Arac bostaken skinti cikarmiyo diyosunuz peki acaba icinde yuk varken mi surtuyo yoksa virajlara girdiginiz zamanmi surtuyor
 

mustymsi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam ilginiz için teşekkür ederim.

Kaza sonrası bir miktar ileride duran ön tekeri ilk gittiğim şasici ön tekeri 1 cm kadar geri çekmişti ve sanırım işi bilmediğimden benden yüklüce bir para almıştı. Sürtme önceki haline göre biraz azaldı ama tam giderilmedi. Şasicinin aracın altına yattıktan sonra "yav bu arabanın altını ne değişik yapmışlar teknolojiye bak gardaşım" demesi de içimi burkan bi gülümseme oluşturmuştu ve ne işim var burda keşke servise gitseymişim demiştim hatta sorunun çözülmediğini anlayınca.

Yetkili servistekiler net bir rakam vermediler bakmak gerekir dediler. Burdan yola çıkarak bilinçsiz gidersem çok isteyecekler diye düşünüyorum. (Opel servislerinde böyle bir durum var sanırım. Son olağan bakım faturasında cam suyu eklemişler ve 21 lira yazmışlar mesela :) )

Aracın bana kullanımda hiç bir sıkıntısı yok. İleri manevralarda, virajlarda, süratli ya da yavaşken, yüklü ya da yüksüz sürtme hiç yok. Araç hareketsizken tam sol yaptığımda da sürtme yok. Sadece araç dururken tam sol yapıp geri geri manevraya başladıktan bir kaç metre sonra sürtme başlıyor. Ben durumu bildiğim için hiç tam sol yapıp manevraya geçmiyorum.

Son bir kaç gündür de konuyla alakası var mıdır bilmiyorum ama kasislerden geçerken hafif bir gıcırtı gelmeye başladı iki ön tekerden de. Biraz araştırdım rot başlarındaki lastik kauçuk maddenin yağlanmasıyla giderilir yazıyor genelde yorumlarda ama sonuçta böyle bir kaç sorun var çözülmesi gereken. Belki aynı sebepten belki farklı şeylerden kaynaklı.

Sırf bu sebeple severek aldığım arabama da ısınamadım henüz.
 

kadsamuy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
232
Tepki puanı
43
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Sende seni kandirdıkları gibi baskasını kandır
arabayı sat ve kurtul
çünkü bu ülkede bu düzen böyle işliyor
yaptırmaya hiç zaman ve para harcama

(adminler bu site neden böyle oldu yazılar büyüdü
cok fazla göz yoruyor eski haline dönemez miyiz)
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,932
Tepki puanı
6,146
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Sende seni kandirdıkları gibi baskasını kandır
arabayı sat ve kurtul
çünkü bu ülkede bu düzen böyle işliyor
yaptırmaya hiç zaman ve para harcama

Hocam sosyolojide toplum bireylerden oluşur denilir, bireyler düzgün olursa topluluklarda düzgün olur. Yani önce insanlar düzgün olacakki toplum düzgün olsun. Bence böyle bişey yapmayın. Satarsanızda alacak kişiye açık açık söyleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Keremj

mustymsi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Sende seni kandirdıkları gibi baskasını kandır
arabayı sat ve kurtul
çünkü bu ülkede bu düzen böyle işliyor
yaptırmaya hiç zaman ve para harcama

Hocam sat kurtul dedirtecek kadar büyük bir şey değil durum. Poliyannacılık olmasın ama beni kandırmışlar ben de kandırayım diyecek bir şey de yok bence. Belki dürüstlük noksanlığı bir durum oluşmuş denebilir. Çünkü adamın dediğinden başka bir şey çıkmadı araçta test sonrasında. Tabi ki tercihen her detayı söylemesini tercih ederdim. Memlekette ikinci el piyasasını düşününce bir yerde eli mahkum herkesin karşı tarafın sözüne güvenme hususunda. Çünkü servise getirip bir kaç gün serviste kontrole tabi bıraksaydım bile belki bulamayacaklardı böyle bir durumun varlığını. Aracın rot balans sıkıntısı yok. Yolda çekme gibi bir durum yok. Frenlemede sorun yok. Yani tespit etmek tesadüfler harici imkansız gibi bir şey.

An itibariyle aracı satmayı düşünmüyorum hele ki bu piyasa şartlarında çok zor. Ama bu sorunu çözmeden satmam zaten. Satarken de durumu anlatırım tabi. Sonuçta değer düşürecek bir durum yok. Hareketli parçaların değişimi olağan. Sıfır araç değil neticede. (Sana müstehak o zaman demeyin lütfen. Alıcı olarak bakın duruma. :) )
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Aracin lastik ebati ne? jant 16 mi 17 mi bide
 

mustymsi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Aracin lastik ebati ne? jant 16 mi 17 mi bide

225-45-17
17 inçlik Excellence fabrika çıkışı jantlar var üstünde hocam.



IMG_20190620_15251881f1d8b920ec52d5.jpg
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
215 50 17 normal standarti. 225 215 ten daha genis lastiktir. Acaba lastik genisliginden mi yasiyorsunuz bu problemi. lastigin havasini 32 basiyorsaniz 36 basip deneyin yumusaksa lastik kendini az havada oldugu icin saliyor olabilir.
 
Üst