Rot-Balans Sıkıntısı - YARDIM

mustymsi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhabalar.

Geçen bahar 2016 Astra K aldım. Aracın değişeni vs yok. Ancak önceki sahibi sanırım bir kaldırıma çıkmış, sol ön jantta kayda değer denemeyecek kadar ince bir ezik oluşmuş, sanırım sahibi dışarıda yaptırmış, salıncak değişmiş (bunları satarken söylemedi, ben keşfettim), gözle görünür bir sorun yok ve testte de sıkıntı çıkmadı diye umursamadım, aldım aracı.

Fakat bir gün tesadüfen sol ön tekerin tam sol yapıldığında çamurluğun içine sürttüğüne şahit oldum. Çamurluğun içinde de sürtme izi oluşturmuş. Sanırım kazayla alakalı. Yalnız bu sorunu herhangi birine göstermek ya da tekrar karşılaşmak çok zor oldu çünkü sürekli sürtme olmuyordu. Ne zaman olduğunu da epeyce çözemedim. Ayrıca sol ön teker diğerine göre yaklaşık 1-1.5 cm enteresan bir şekilde önde duruyordu. Sadece sürtme izini ve bir defa rast geldiğim sürtme sesini delil göstererek aracı Ankara'da "çok iyi" denen bir kaç usta(!)ya götürdüm.

Biri hiç oynama böyle kullan dedi. :)
Biri şasiciye gönderdi. Şasici benim teknik işlere hakim olmadığımı anlayınca ve kazadan da haberdar olunca süspansiyon bağlantısı eğilmiş presle düzeltiriz teker yerine gelir bir şey kalmaz dedi. Kendince bir şeyler yapıp rotçuya gönderdi. O rotçu da rot balans ayarı falan yaptı tamam dedi ama hiç biri aslında emin olarak sorunu çözdüğünden emin değildi.

Şöyle bir durum var araç lifte kaldırılıyor her seferinde. Tam sol yapılıyor. Sürtme görünmüyor. Teste çıkılıyor. Sürtme yok.

Ancak yine tesadüfen aracın sorununun giderilemediğini şu şekilde anladım. Araç tam sol yapıp geri geri 3-5 metre hareket ettikten sonra sürtmeye başlıyor. Diğer türlü hiç bir sürtme emaresi yok.

Yetkili servise sadece bilgi almak için gittim ve durumu anlattım. Sanki aylardır bu anı bekliyorlarmış gibi (belki abartıyor olabilirim çünkü gerçekten teknik bilgim yok, haklı olma ihtimalleri de var, tavırları bu şekildeydi) poryeler değişebilir, rot başları arızalıdır, taşıyıcı değişebilir bla bla bir sürü masraf çıkabileceğini ve kesin sonucun servise getirilip kontrolle mümkün olacağını söyledi. Ben de kucaklarına düşmüşüm gibi olmamak adına biraz teknik ayrıntıya hakim olmadan götürmek istemiyorum. Yoksa biliyorum ortalama 5000 lira öpecekler beni belki de 100 liralık işlem için.

Bilgisi ve önerisi olanları desteğe çağırıyorum.

Saygılarımla.
 
Üst