şanzuman yağı nereden tamamlanır..???

cemdigital2003

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eki 2006
Mesajlar
164
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
53
www.feyzullahcinar.com
ustalar şanzumanın yağını değiştirmek istedim sanayide ATF yi boşalttırdım alttan yağı doldurup tamam dedi usta aklıma takıldı grup nerden yağlama yapacak diye sordum mantıklı bir cevap alamadım 6 tane opele bakan usta gezdim "akyurt sanayi-ivedik sanayi-batıkent" ustaların tamamı arabayı life kaldırıp istavroz dişlilerinin olduğu yerdeki somunu söküp yağı tamam diyor , ayrıca 3 tane yağlama yapan benzinliğe uğrayıp sordum aynı yöntemi takip edeceklerini söylediler ya bende ya onlarda bi sorun var hepsine peki grup nerden yağlama yapacak diye soruyorum o yapar diyorlar ben hiç birini dinlemedim ve grubun üstündeki somunu kendim söküp yağı tamamladım 1 litre civarı yağ aldı vites geçişleri daha rahat oldu forumda vites geçiş zorluğundan bahseden arkadaşlarda büyük ihtimalle aynı hatanın kurbanı bana göre tabi.ustalar şimdi asıl mesele ustalar mı doğru yaptı benmi cevap verirseniz sevinirim bu arada ATF kullanmadım 80 numara yağ koydum yorumlarınızı bekliyorum....saygılar..:confused:
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tmm 80 numaralı yağ konulması gerek ama ustaların hepsi doğru söylemiş siz kafanıza göre az da değil 1 litre yağ koymuşsunuz yarın bigün keçeleri körükleri patlatırsa şanzıman ve yağı iyice boşaltırsa şaşmayın... yağın tamam olup olmadığını yağ koyma deliğinden bakıyoruz yani ustaların hepsi haklı... yağı koyduktan sonra çıkarıyorsunuz yağı basan hortumu ve yağın bir kısmı geri dökülüyor belli bi yerden sonra azalıyor ve duruyor yağ akmıyor yani o zman anlayınki yağ şanzımana tam diye... bana sorarsanız siz fazla yağ bastığınız ayrıca siz yağı sanırım şanzıman havalandırmasından koydunuz yada yanlış anladım :S yerinizde olsam fazla yağı boşalttırırdım daha sonra aks körükleri keçeler patlar mafsallar kovan ... körükler felan daha fazla masraf çıkarır...hangi ustaya giderseniz gidin diğer ustaların dediklerini söyleyecekler...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tmm 80 numaralı yağ konulması gerek ama ustaların hepsi doğru söylemiş siz kafanıza göre az da değil 1 litre yağ koymuşsunuz yarın bigün keçeleri körükleri patlatırsa şanzıman ve yağı iyice boşaltırsa şaşmayın... yağın tamam olup olmadığını yağ koyma deliğinden bakıyoruz yani ustaların hepsi haklı... yağı koyduktan sonra çıkarıyorsunuz yağı basan hortumu ve yağın bir kısmı geri dökülüyor belli bi yerden sonra azalıyor ve duruyor yağ akmıyor yani o zman anlayınki yağ şanzımana tam diye... bana sorarsanız siz fazla yağ bastığınız ayrıca siz yağı sanırım şanzıman havalandırmasından koydunuz yada yanlış anladım :S yerinizde olsam fazla yağı boşalttırırdım daha sonra aks körükleri keçeler patlar mafsallar kovan ... körükler felan daha fazla masraf çıkarır...hangi ustaya giderseniz gidin diğer ustaların dediklerini söyleyecekler...

Evet kardesim dogru söylüyor...;)
 

cemdigital2003

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eki 2006
Mesajlar
164
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
53
www.feyzullahcinar.com
tmm 80 numaralı yağ konulması gerek ama ustaların hepsi doğru söylemiş siz kafanıza göre az da değil 1 litre yağ koymuşsunuz yarın bigün keçeleri körükleri patlatırsa şanzıman ve yağı iyice boşaltırsa şaşmayın... yağın tamam olup olmadığını yağ koyma deliğinden bakıyoruz yani ustaların hepsi haklı... yağı koyduktan sonra çıkarıyorsunuz yağı basan hortumu ve yağın bir kısmı geri dökülüyor belli bi yerden sonra azalıyor ve duruyor yağ akmıyor yani o zman anlayınki yağ şanzımana tam diye... bana sorarsanız siz fazla yağ bastığınız ayrıca siz yağı sanırım şanzıman havalandırmasından koydunuz yada yanlış anladım :S yerinizde olsam fazla yağı boşalttırırdım daha sonra aks körükleri keçeler patlar mafsallar kovan ... körükler felan daha fazla masraf çıkarır...hangi ustaya giderseniz gidin diğer ustaların dediklerini söyleyecekler...


valla ustam doğru anlamışsın grubun üstündeki uzun somunu söküp tamamladım peki hocam ustaların dediği gibi olunca grup yukarda kalıyor yağlamayı nasıl yapıyor birde benim oradan yağ tamamlamamın sebebi akyurt sanayide tofaşlara bakan usta arkadaşım çankırı yolunda kalan bi vectra çekip getirmiş life alıp sol akisi sökmesi gerekmiş ve sizinde işaret ettiğiniz alttaki yağ tıpasını söktüğünde 1 lt yakın yağ akmış o yağ nerden geldi tamamlarken tek çekide dolmuş tek çeki 250 ml civarı biliyorsun ayrıca araç düzenli OPİS bakımlı araçmış..
 
Son düzenleme:

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sol aksı sökerseniz tabi yağ boşalır çünkü diferansiyel kovan ve mafsallarda yağlanıyor o yüzden lale diyede geçer sol aksı söktüğün vakit yak akar ... grup milinin üstte yada altta kaldığını nerden biliyorsunuz belki kamalı mil üsttedir ki farketmez şanzımandaki parçalar hareket ettikçe tüm dişliler yağlanacaktır ... tapa aşağı doğru bakıyorsa akabilir ama genelde şanzımanın yanında olur yan olur tapa fazla yağ o tapayı açtğınız vakit yan durmasına rağmen atar ve sonra yağ akımı azalır ... tapa aşağı bakıyorsa bastığı yağın miktarını hesaplar miktrarını olmasa bile el pompasıyla basıldığından tur sayısından anlar ki genelde ustalar bilir şanzıman ortalama 3 litre yağ alır belki daha az belki daha fazla tam bilmiyorum tabi... sayın abim siz kafanızı yanlış şeye takıyorsunuz şu an sizin fazla yağı boşaltmanız gerek yoksa daha çok masraf çıkabilir yakın zmanda dönüşlerde yada hafif bi tümsekten geçerken sesler gelmeye başlayabilir aks larda problem olabilir... ne kadar yağ aktıda tamamlarken tek çekide doldu dediğim gibi yağ basma tapası aşağıdaysa yağ akar he şunu karıştırmayalım şşanzıman yağ boşaltma tapası var bide kelebek tapa var plastik olur genelde benim bahsettiklerim plastik tapalardı ...
 

cemdigital2003

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eki 2006
Mesajlar
164
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
53
www.feyzullahcinar.com
sol aksı sökerseniz tabi yağ boşalır çünkü diferansiyel kovan ve mafsallarda yağlanıyor o yüzden lale diyede geçer sol aksı söktüğün vakit yak akar ... grup milinin üstte yada altta kaldığını nerden biliyorsunuz belki kamalı mil üsttedir ki farketmez şanzımandaki parçalar hareket ettikçe tüm dişliler yağlanacaktır ... tapa aşağı doğru bakıyorsa akabilir ama genelde şanzımanın yanında olur yan olur tapa fazla yağ o tapayı açtğınız vakit yan durmasına rağmen atar ve sonra yağ akımı azalır ... tapa aşağı bakıyorsa bastığı yağın miktarını hesaplar miktrarını olmasa bile el pompasıyla basıldığından tur sayısından anlar ki genelde ustalar bilir şanzıman ortalama 3 litre yağ alır belki daha az belki daha fazla tam bilmiyorum tabi... sayın abim siz kafanızı yanlış şeye takıyorsunuz şu an sizin fazla yağı boşaltmanız gerek yoksa daha çok masraf çıkabilir yakın zmanda dönüşlerde yada hafif bi tümsekten geçerken sesler gelmeye başlayabilir aks larda problem olabilir... ne kadar yağ aktıda tamamlarken tek çekide doldu dediğim gibi yağ basma tapası aşağıdaysa yağ akar he şunu karıştırmayalım şşanzıman yağ boşaltma tapası var bide kelebek tapa var plastik olur genelde benim bahsettiklerim plastik tapalardı ...

evet ustam dediğin gibi ortalama 3 lt yağ alır 6 ay önce istavrozu dağıttım değiştirirken parçaları MERKEZ opelden aldım ve usta bana 3 lt ATF vermişti fazla değilmi dedim çok az artar demişti ama istavroz değişip yağ koyulurken sizlerinde işaret ettiği altaki yerden 2 lt bile almamıştı 200/300 ml artmıştı üçüncü yağı hiç açmamıştık halada duruyor...:confused:
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yağ şanzıman çalışırken şişer, bahsettiğiniz dişlilerde otomatikman yağlanır. fazla yağ koymanız belli bir miktara kadar normal olabilir ama bir noktadan sonra keçeleri bozar. sanırım 1 lt yağ opel için biraz fazla bence boşaltın. ayrıca fazla yağ dişlileri yoracağı için yakıtınız artar.
 

cemdigital2003

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eki 2006
Mesajlar
164
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
53
www.feyzullahcinar.com
yağ şanzıman çalışırken şişer, bahsettiğiniz dişlilerde otomatikman yağlanır. fazla yağ koymanız belli bir miktara kadar normal olabilir ama bir noktadan sonra keçeleri bozar. sanırım 1 lt yağ opel için biraz fazla bence boşaltın. ayrıca fazla yağ dişlileri yoracağı için yakıtınız artar.


teşekkürler diğer yorum yapan arkadaşlarada teşekkürler ben bu şekilde kullanmaya devam edeceğim sabah istanbula gidip akşam döneceğim bir sıkıntı yaşarsam paylaşırım..saygılar...

tüm neti araştırdım ve hala araştırıyorum vectra b 2000 cc şanzuman için ortalama 3 lt yağ deniyor ama alttan değil 3 lt 2 lt bile almıyor inşallah doğruyu bulurum bu aradada sıkıntı yaşamam...
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aracı yolda zorlama, keçeler patlayabilir. Hatta fazla yağı boşaltıp yola öyle çıkın.
 
Üst