Soğuk havalarda Gaz yememe ve Arıza Işığı

Onore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2012
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi günler dilerim.

Aracım 2012 Corsa D.

Benim başlıktaki gibi bir sorunum var. Aslında biraz ilginç ve Ustaların dahi çözemediği bir sorun..

Soğuk havalarda arabayı ilk çalıştırdığımda özellikle 8 derece ve altı soğukluklarda Vites değişimlerinde (Özellikle 3. vitese geçerken) ya da kaloriferi 4. kademeye getirdiğim anda (bu bazen oluyor rolantide dahi oluyor) arıza ışığı yanıyor ve arabanın çekişi inanılmaz düşüyor. Vites geçişlerini ara gazla yaparsam arıza vermiyor. Yani yarım debriyajda sıkıntı yok. Vites geçişi küçük devire indiği anda ışık yanıyor. Gazı köklediğimde 6000 devire gelmesi normalde 2 saniye sürüyorsa arıza ışığı yanarken 4-5 saniyeyi buluyor. Sanki arabanın motora yakıtını aktaran sistemin yarısı kapanıyormuş gibi bir durum oluyor. Araba inanılmaz yavaş hızlanıyor ve ben mecburen arabayı kenara çekiyorum. Motorun boğulmasından korkuyorum. Kontağı kapatıp bir kaç saniye bekleyip arabayı tekrar çalıştırınca geçiyor. Araba ısınınca zaten böyle bir problem kalmıyor. Hangi ustaya götürsem başka bişey söylüyor.

Bu arada arabayı Ustada pc'ye bağladığımızda çıkan arıza kodu opel hata kodları listesinde yoktu. Kodu hatırlamıyorum ancak tekrar öğrenebilirim.

İlginç gelebilir ama sanki arabanın aküsüyle ilgili bir durum varmış gibi geldi bana. Acaba burada buna benzer problem yaşayan var mı? Ya da Çözebilen?

Not: Aracımda Lpg var. Ancak benzinde de oluyor bu ki zaten araba ısınana kadar zaten lpg devreye girmiyor..
 
Son düzenleme:

Onore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2012
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Buji veya bobin gibi duruyor. Araç kaç km. De
Onlar değilse subaplar aşınmıştır

Araba 68 bin km'de üstadım. Hiçbir şekilde emin olacağım bir sebepte söyleyemiyor ustalar. Diyelimki parayı bayıldım subapları değiştirdim yine aynısını yaptı ozaman kafayı sıyırırım heralde :) en güzeli hata kodunu bir daha alıp opel türkiye ile iletişime geçmek aslında..
 

fmete

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kontak kapalıyken gaz ve frene basılı tutup marşa basmadan kontağı açtığınızda hata kodunu gösteriyor benim araçta. Belki hata kodunu öğrenebilirsiniz.
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Bu Km de subap sağlamdır. Egr kelebek temizlet. Bobin ve bujileri kontrol ettir. Önce buji sonra bobini değiştir birşeyi kalmaz.
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
benimki de d kasa dizel, fakat o kalorifer açtığınızdaki durumdan ve akü şüphenizden yola çıkarak, benzer şikayetim şarj dinamo kasnağınının ses yapması ile kesinleşti (kasnak değişince geçecek inşallah) Şarj dinamosu, kasnağı vs. si bir kontrol ettirin isterseniz.


Herkese iyi günler dilerim.

Aracım 2012 Corsa D.

Benim başlıktaki gibi bir sorunum var. Aslında biraz ilginç ve Ustaların dahi çözemediği bir sorun..

Soğuk havalarda arabayı ilk çalıştırdığımda özellikle 8 derece ve altı soğukluklarda Vites değişimlerinde (Özellikle 3. vitese geçerken) ya da kaloriferi 4. kademeye getirdiğim anda (bu bazen oluyor rolantide dahi oluyor) arıza ışığı yanıyor ve arabanın çekişi inanılmaz düşüyor. Vites geçişlerini ara gazla yaparsam arıza vermiyor. Yani yarım debriyajda sıkıntı yok. Vites geçişi küçük devire indiği anda ışık yanıyor. Gazı köklediğimde 6000 devire gelmesi normalde 2 saniye sürüyorsa arıza ışığı yanarken 4-5 saniyeyi buluyor. Sanki arabanın motora yakıtını aktaran sistemin yarısı kapanıyormuş gibi bir durum oluyor. Araba inanılmaz yavaş hızlanıyor ve ben mecburen arabayı kenara çekiyorum. Motorun boğulmasından korkuyorum. Kontağı kapatıp bir kaç saniye bekleyip arabayı tekrar çalıştırınca geçiyor. Araba ısınınca zaten böyle bir problem kalmıyor. Hangi ustaya götürsem başka bişey söylüyor.

Bu arada arabayı Ustada pc'ye bağladığımızda çıkan arıza kodu opel hata kodları listesinde yoktu. Kodu hatırlamıyorum ancak tekrar öğrenebilirim.

İlginç gelebilir ama sanki arabanın aküsüyle ilgili bir durum varmış gibi geldi bana. Acaba burada buna benzer problem yaşayan var mı? Ya da Çözebilen?

Not: Aracımda Lpg var. Ancak benzinde de oluyor bu ki zaten araba ısınana kadar zaten lpg devreye girmiyor..
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
benimki de d kasa dizel, fakat o kalorifer açtığınızdaki durumdan ve akü şüphenizden yola çıkarak, benzer şikayetim şarj dinamo kasnağınının ses yapması ile kesinleşti (kasnak değişince geçecek inşallah) Şarj dinamosu, kasnağı vs. si bir kontrol ettirin isterseniz.

Şarj dinamosu kasnağı kronik zaten değiştirince sesi keser ben 50000km de değiştirmiştim
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi günler dilerim.

Aracım 2012 Corsa D.

Benim başlıktaki gibi bir sorunum var. Aslında biraz ilginç ve Ustaların dahi çözemediği bir sorun..

Soğuk havalarda arabayı ilk çalıştırdığımda özellikle 8 derece ve altı soğukluklarda Vites değişimlerinde (Özellikle 3. vitese geçerken) ya da kaloriferi 4. kademeye getirdiğim anda (bu bazen oluyor rolantide dahi oluyor) arıza ışığı yanıyor ve arabanın çekişi inanılmaz düşüyor. Vites geçişlerini ara gazla yaparsam arıza vermiyor. Yani yarım debriyajda sıkıntı yok. Vites geçişi küçük devire indiği anda ışık yanıyor. Gazı köklediğimde 6000 devire gelmesi normalde 2 saniye sürüyorsa arıza ışığı yanarken 4-5 saniyeyi buluyor. Sanki arabanın motora yakıtını aktaran sistemin yarısı kapanıyormuş gibi bir durum oluyor. Araba inanılmaz yavaş hızlanıyor ve ben mecburen arabayı kenara çekiyorum. Motorun boğulmasından korkuyorum. Kontağı kapatıp bir kaç saniye bekleyip arabayı tekrar çalıştırınca geçiyor. Araba ısınınca zaten böyle bir problem kalmıyor. Hangi ustaya götürsem başka bişey söylüyor.

Bu arada arabayı Ustada pc'ye bağladığımızda çıkan arıza kodu opel hata kodları listesinde yoktu. Kodu hatırlamıyorum ancak tekrar öğrenebilirim.

İlginç gelebilir ama sanki arabanın aküsüyle ilgili bir durum varmış gibi geldi bana. Acaba burada buna benzer problem yaşayan var mı? Ya da Çözebilen?

Not: Aracımda Lpg var. Ancak benzinde de oluyor bu ki zaten araba ısınana kadar zaten lpg devreye girmiyor..


Akışmetrenizi kontrol edin veya değiştirin bence arıza kodu vermiyor ve kontağı açıp kapatınca düzeliyor akışmetre problemi bende yaşamıştım ilk önce temizleyip uzun bir süre kullanmıştım 2 ay önce yeniyle değişirdim.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Bu Km de subap sağlamdır. Egr kelebek temizlet. Bobin ve bujileri kontrol ettir. Önce buji sonra bobini değiştir birşeyi kalmaz.
Km az değilki, subaplar magnezyum alaşımlı subapsa yüksek devirlerde kullanılırsa daha kısa sürede de subap yiyebilir.
 
Üst