sol ayakla yapılan fren daha güçlü

tosbaga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
:good::rock:alkis: benım aracım otomatık oldugu ıcın sol ayagımla fren kullanmaya alıstım ılk zamanlar anıden basıyordum sımdı ıse sagdan hıc farkı yok

iyi de benim otomatik araba deneyimim yok ama...
yine de otomatik arabada sol ayak boşta durur gibime geliyo.
ayağını gazdan çekip frene basmak için.
iki ayağını da kullanmazsın bence otomatik viteste.
bilmem, yamuluyorsam düzeltin...
 

chaykesh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu foruma hastayım.
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar sağdan sola soldan sağa yapmayın yaaa
mühendisler o kadar uğraşıpda sağdan sola soldan sağayı mı hesaplayamamışlarda ..... şimdi :)
araclarda ana merkez denen bi parça vardır fren pedalının basma kuvvetine göre tekerlek merkezlerine kuvvet uygular ve bu basınçla frenler eşit olarak tutar sen ister ortaya ister etraflara bas ne alakası varsa :):)
 

coyote

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
985
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gaza basmaktan korkan sağ ayağımız bir an önce vites yükseltip az yakmak için hızlı çalışan sol ayağımaza göre tabiki yavaş kalır:D
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
ayrıca sol ayak fren tehlikelidir kazaya sebebiyetdir alışık olmayanlar için
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
dikkat et hızla giderken sol ayakla frene basarsan takla atarsın belki duymuşsundur
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
iyi de benim otomatik araba deneyimim yok ama...
yine de otomatik arabada sol ayak boşta durur gibime geliyo.
ayağını gazdan çekip frene basmak için.
iki ayağını da kullanmazsın bence otomatik viteste.
bilmem, yamuluyorsam düzeltin...
sol ayak bosta durur ama bosta durmasıda ıyı bırsey degıl bazen calıstırmak gerekıyor sol ayagı. ben cok alıstım bu sol ayak ısıne hıc sıkıntısız prfosyonelce kullanıyorum dıyebılırım cok ıyı oluyor otomatık arabada sol ayak fren yapmak ayagını gazdan tamamen cekıp frene basmana gerek kalmıyor
 

VeCCtrA

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
3,126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Aynı anda gaz ve frene basmak gerekmediği için bence sağ ayak frene devam. Sonra manuel bir araç kullanırkende solla basmaya çalışılıp ayaklar birbirine dolaşabilir. Kazaya sebebiyet verir bu konu, kilitlensin :D
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
İleri sürüş teknikleri ve ralli eğitimi almış olanlar bilirler, kimi zaman virajlara girerken hem frene hem de gaza aynı anda basılır, işte bu anda sol ayak freni sıkça kullanılır. Yani ralliciler zaten sol ayakla freni bolca kullanıyorlar.

İşin sorumlu kısmı beynimiz. Araba kullanmak, tıpkı yüzmek, bisiklete binmek, dans etmek gibi ilk etapta öğrenilen şeyler korteks tarafından kayıt altına alınır. Sonradan otomatik pilot diyebileceğimiz omurilik bunların denetimini alır, bir hata anında beyin devreye girer ama onun dışında omurilik tarafından yönlendirilrsiniz. Bu örnekte, omurliğiniz öğrenme aşamasını tamamlamıştır, yani sağ ayakla daha hassas basmanız gerektiği, sol ayağınızın motorun sesine göre ağırca basarak kavramayı yapıp kalkması gibi bilgiler ezberlenmiş bir şekilde sinir sisteminizde yazılıdır. Şimdi siz kalkıp bu ezberi o kadar kolay bozamazsınız, bu yüzden beyin-ayak senkronizasyonunuz farklı birşey denemeye kalktığınızda o kadar kolay olmayacaktır.

Kaldı ki ben burda anlatılanı da anlamadım. Sol ayak frene daha uzak (arada debriyaj var) buna mukabil sağ ayak daha yakın. Paralel olup olmaması farketmez, acil durumda sağ ayağın tepki zamanı sol ayağa göre çok daha çabuk olacaktır. Zaten ben acil durumlarda sol ayağımla debriyaja basarak vites de küçültmeye çalışırım, sol ayak bana frene basarken lazım.
 
Üst