Su Kaynatma Problemi

eakin65

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam Arkadaşlar
Aracım 2000 Astra G 1.7 DTI.Geçen hafta su damlatma problemi nedeniyle radyatörüm değişti. Sanayiden eve geldikten sonra yedek su deposunun kapağını açınca suyun kaynama yaptığını ve puskurduğunu farkettim.( Az daha haşlanıyordum.) Araçta antifiriz yok normal su. Fan 92-93 derecelerde açıyor.Hararat göstergesi 92-93 ü geçmiyor fan açtıkta sonrada 87 lere düşüyor. Su da hararet göstergesi o derecelerdeyken kaynıyor. Ertesi gün tekrar ustaya götürdüm normal o derecede su zaten kaynar dedi. Bu durum normalmi.
kolay gelsin
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
:) sıcak motorda o kapak açılır ise taşar normal önemli olan burada suyun fokur fokur kaynaması eğer öyle kaynar ise işte o fena. O kapağı bir daha araç soğumadan açmayın mazallah kendinizi haşlarsınız.
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Batıkent bulvarında seyir halindeydim, yol kenarında bmwnin birisi dörtlü yakmıştı. Tecrübesiz olduğu belli olan abimiz su kapağını açtı ve su üç adam boyu havaya fışkırdı, aman diyim o kapağı sıcakken açmayın.

Vectra da fanı yaklaşık o derecelerde açıyor ve hararet 90-95 aralığında sabit kalıyor yani bence normal.
 

eakin65

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Haklısınız sıcakken açılmazmış öğrenmiş oldum. :). Ancak işin garibi radyatör değişmeden önce delinen radyatör varkende açardım ben ve böyle kaynama olmazdı sadece açarken bir fıss diye ses gelirdi okadar. Yada havalar bu kadar sıcak değildi ve su sıcaklığı bu kadar yükselmiyordu ben dikkat edemedim.
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Sıcak var, çok sıcak var, çok çok sıcak var. Zaten elinizde bezle o kapağı çeyrek açarsanız sıcak hava çıkar önce ve peşinden su takip eder. Yeni çalışan motorda kapak açmak büyük dert değil ama araç kullanıldıktan sonra bir süre beklenmelidir.
 

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Adamlar kocaman yazmış. Aman dikkat :)

attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • Trow-104797 PP1.jpg
    Trow-104797 PP1.jpg
    9.5 KB · Görüntüleme: 46

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
yaz , kış aracınızı antifrizsiz kullanmayın. antifiriz aynı zamanda suyun kaynama noktasını da yükselteceği için hararetin yükselmesini engelleyecek ya da aracın bu sıcaklarda çok kolay hararet yapmasını önleyecektir.
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
basınç altındaki suyun kaynama sıcaklığı 130 derecelere yakın olduğundan aracınızın derecesi 100 olsa da bir sorun teşkil etmez... Zaten yeni nesil araçlarda termostatlar; motor sıcaklığı yanma derecesinin en iyi olduğu 98 derecelere ayarlanıyor. Şimdi siz kapağı açıp basıncı düşürdüğünüz den size kaynamış gibi gelmesi normal... Bu ara eski radyatörünüz de kaçak olduğundan basınç da doğal olarak düşüktü... Son olarak zaten su basıncının yüksek olması durumunda fazla olan suyu kapatan tahliye eder...
 
Üst