Triger değişimi

ysnbbk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
102
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba opelim.net
2004 1.4 opel club arabamı alalı 1 ay oldu. Kazası darbesi yok. Aracı aldığımdan beri opelim.net te önüme ne geldiyse deli gibi okuyorum. Triger kayışına denk geldim. Araba 60000 km de olduğu için sanmıyorum ki benden önceki kişi triger kayışını değiştirmiş olsun. Her nekadar forumda 4 yıl veya 60000 km denmiş olsada. Benim sorum ise bugünlerde baya sıkışığım ve triger değişimi sanırım 400-500 lira kadar birşey. Arabanın performansında motorunda hiç bir sıkıntı yok sanki sıfır araç kullanıyor gibiyim. Acaba bir süre değiştirmesem bir sıkıntı çıkarmı? Araç hiç zorlanmadan kullanılmış uzun süre garajda yatmış. Gözümü korkutan 60 bin olmasından çok 8 senelik olmasında:)
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınızdaki triger kayış değil zincirli, sanırım değişim kmsi 120bin km yıl olarak ömrü yok. V kayışını ve devirdaim pompasını detiştirseniz yeter. 4. yılda bile kayışlar acayip çatlak doluyor 8 yılda ne olmuştur kim bilir yolda kalmaktansa mutlaka değişin v kayışını 20tl civarı birşey zaten.
 

ysnbbk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
102
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınızdaki triger kayış değil zincirli, sanırım değişim kmsi 120bin km yıl olarak ömrü yok. V kayışını ve devirdaim pompasını detiştirseniz yeter. 4. yılda bile kayışlar acayip çatlak doluyor 8 yılda ne olmuştur kim bilir yolda kalmaktansa mutlaka değişin v kayışını 20tl civarı birşey zaten.
Zincirli olduğundan eminmisin hocam? 2004 1.4 club astra? Öyleyse çok mutlu olacam:)
 

laksu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
364
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
anladığım kadarıyla motorunuzun kodu Z14XE. ruhsatta da yazar. Bu da trigerinin kayış olduğunu gösterir. triger kayışınızı bir an önce değiştirin bence. triger set olarak gm 135 TL. civarı, devir daim pompasını da orijinal gm taktırın bence o da 95 TL., işçilik olarak da 100 TL. verseniz 330 TL. civarı masrafınız olacak.
 
Son düzenleme:

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sizin arabadaki motor Ecotec Family O denen 1.2 morlarin blogunu kullanan yeni 1.4.

Trigger zinciri var, 100binde degismesi gerekir. Bazi Opellerde cok onceden ses yapar, garanti kapsaminda degisebilir. Opel bayisine goturup kontrol ettirmekte fayda var.
 

ysnbbk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
102
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sizin arabadaki motor Ecotec Family O denen 1.2 morlarin blogunu kullanan yeni 1.4.

Trigger zinciri var, 100binde degismesi gerekir. Bazi Opellerde cok onceden ses yapar, garanti kapsaminda degisebilir. Opel bayisine goturup kontrol ettirmekte fayda var.​
Evet motorun üzerinde ecotec yazıyor ama familymi değilmi bilmiyorum :) Şuan başka bir ildeyim ve araba memlekette o yüzden ruhsattan motor numarasına bakamıyorum. Zincirliyse çok rahatlayacağım. Arabayı aldık 340 lira siğorta ücreti verdik. Ocak ayıda geldi şimdi buna pulda ödenecek.Haziranda da muayane var. Bide tüp taktırayım diyorum ona da 2000tl gider :D Arabayı aldığıma pişman olmaya başladım sırf bu masraflar için :D Sizce pul ücreti ne kadara patlar?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motor koduna bakin x14xep ise zicir yok z14xe ise triger
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araç 2004 olduğu için %90 Z14XEPtir. Z14XE'yi daha 2004 modelde görmedim açıkçası. X motor zaten olamaz semih abi yanlış yazdın sanırım :)
 
Son düzenleme:
Üst