turbo hortumu problemi

piyanist16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
691
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
slm arkadaşlar..

aracım combo 1,3 2006...yaklaşık 1 aydır karlığın hemen üstündeki ızgarada yağ lekeleri görüyordum ancak havalar yaışlı olduğundan benden kaynaklandığını düşünmedim yerden sışramıştır dedim, ancak önceki gün aracımı yıkattım eve geldim garajın kapısını kapatırken farketim ki aynı yağlanma yine var...merak edip kaputu açtım meyerse problem bendeymiş...

benzer bir problem kuzenimde olmuştu ilk aklıma o geldi aynı araç onda da var servise gitmişti turbo hortumu ( sanırım turbo suğutma hortumu ) delinmiş demişler ve garantiden değiştirmişler problem düzelmiş...bende gittim aynısnı bana da dediler ancak benim garantim doldu ve hortuma 153ytl dediler +işçilik...

benim merak etiğim
1: bu hortumdan neden yağ geliyor..? soğutma sistemi yağlamaya mı bağlı ..?

2: bu hortum sökülüp acaba delinen yer yada çatlak varsa o bölgeye kaynak ( plastik ) yapılabilirmi...?

malum altıüstü 50cm lik bir plastik hortuma 150 ytl baya çok para...alternatifleri düşünmemek elde değil hani...

birde acaba başka bu sorunla karşılaşanınınz varmı...bu araçlarda bu genel bir arızamı acaba..cünkü biz kuzenimle 3 ay arayla araçlarımız aldık ve her ikimizde de kısa aralıklarla aynı arıza oluştu..ilginç bi durum...

desteğiniz için şimdiden teşekkürler
 

aecengizhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2008
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O hartumu bir keresinde bende cikarmistim vectra aracimda borunun icinde cok hafif yaglanma vardi,,,normalde soguk hava icin oldugunu biliyorum ama.....sordum birilerine hafif yag normalmis dediler...

Boruyu yama yaparak saglikli olurmu orasi tartisilir buyuk ihtimal kelepcesi cok sikildigindan boru deforme olmustur valla aklima bisey gelmedi,,bir kac yere daha fiyat sorun,,olmadi parcayi alip degisebiliyosaniz degistirin derim..
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı yağ bizim combodada var ama fazla değil de bakınca belli oluyor intercooler ın önünde bulunun parçalı boru tam o birleşen kısmındna yağ atmış... sanıyorumki o yağ turbodaki milin yağlanan kısımları varya hani turbo mili fazla aşındığı zaman fazla yağ intercooler hortumuna giriyor... yani aklıma gelen ilk şey turbonun ömrünü yavaşça yitirmesi.Aracın çekişi nasıl çekişte bi problem varmı? bizim araç 30.000 km de yağ kömür gibi olmuş bakım zamanı geldi çattı.... o hortuma bi çare bulacam yakın zamanda bulunca yazarım... ama Musa ustam yada Tansu ustam konuya cevap vereceklerdir...saygılar...
 

civil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
corsa cdtı aracımda yılmaz arkadaşımın belirttiği aynı problemi yaşıyorum.karlığın üzerindeki ızgarada yağ lekeleri görüyorum sürekli.2 servise götürdüm kimisi terleme yapar normaldir dedi kimisi hiç bişey söyleyemedi.turbo hortumunun kalepçesinden başlayıp ızgaraya kadar yağ iniyor neden iner ne problem çıkarır bir yardım...
 

piyanist16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
691
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar probemi buldum..:mad: :mad: problemin kaynağı tahminime göre aslında üretim hatası...

tamirci olan bir abimizin dükkanına da daha 10 000 km de olan iki comco gelmiş aynı problemden...

ben hortumu servise değiştirttim piyasaya sordum fiyat hep aynı...servisin enazından değişimini yaptığı parçaya da 2 yıl garanti vertiyor olmasından dolayı servisi tercih ettim..

çıkan parçayı eve geldiğimde inceledim hiçbiryerinde en ufak bir zedelenme yada delik çatlak yok hortum tertemmiz sıfır gibi...:mad: daha sonra baktım ki olmayacak bide test edeyim dedim üst bağlantı noktasından sekman takılı olan noktadan sıkı sıkı naylon ile kapattım diyer taraftan üfledim hafif bir esinti geldi yüzüme emin olmak için o bölgedeki imalat esnasında kaynak yapılarak birleştirilen yeri ıslattım tekrar üfledim kabarcıklar çıktı...

kısacası hortum sağlamdı sanırım hortum ile üst noktadaki sekmanlı bölge sonradan eritilerek birleştirilmiş ve bu noktada bir boşluk kalmış...belkide bu yağ kaçağı aracımızı aldığımız günden beri vardı ancak çok küçük bir noktadan kaçak olduğundan fazla yağ birikimi olmuyordu zaten hortumdan geçen yağ çok az bu nedenle de ancak farkettik sanırım...ve her iki aracımızda da aynı problemin olması ve benzer araçlarda aynı prolemin olduğu birkaç araca daha rastladığımdan ben bunun kronik bir problem olduğunu ve üretim hatası olduğunu düşünüyorum...

durumu servise bildirdim ancak 2 hafta olacak nerdeyse hala bir cevap yok...parçayı muhafaza ediyorum bu hafta yoğunum haftaya bizzat gidip yüz yüze durumu görüşücem sonuç alamazsam tüketici derneğine gidip şikayetçi olucam ve bilir kişi raporu istiycem...bakalım ne sonuç çıkacak..

sadece bende bu problem olsa anlayabilirim belki ancak birçok araçta aynı şikayeti duyunca ve parçayı inceleyeince sigortalarım attı para kolaymı kazanılıyor bedavadan niye 200ytl verelim:mad: son gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edicem dostlar aynı problemi yaşayan arkadaşlar varsa aramızda ve değişim yaptıysanız parçayı sizlerde aynı yontemle test edin derim sonuç aynı çıkarsa elimide koz olur ve hakkımızı aramamız kolaylaşır garanti kapsamında değişimini sağlayabiliriz...

kazasız ve arızasız günler dilerim...
 
Son düzenleme:

civil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yılmaz kardeşim paylaşımın için teşekkürler.aynı hortumu serviste değiştirdinmi?değiştirdiysen aynı arıza tekrarladımı?
 

OpeLT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
1,104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu aracın plakasının altında bulunan kısım değilmi (hani sis farlarının arası siyah bölüm)..
ben de de orada biraz yağlanma var gibi. Sudur diyip önemsemiyorum..
Ciddi anlamda incelemedim de..
Aracım şu anda yetkili serviste 60000 bakımı yapılıyor telefon açayımda söliyim birde oraya baksınlar.. Merak ettim şimdi acaba aynı kronik problem bende de mi var?
 

piyanist16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
691
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
yılmaz kardeşim paylaşımın için teşekkürler.aynı hortumu serviste değiştirdinmi?değiştirdiysen aynı arıza tekrarladımı?

parça 21-05-2008 de serviste değiştirildi, piyasa araştırması yaptım piyasa ile servis hemen hemen aynı fita denk geliyordu bende serviste enazından değişm sonrası 2 yıl garanti oluyor diye servise değiştirttim.

şuanda takipteyim henüz bi problem görülmüyor...ayncak problemli olan hotrumdaki kaçağın boyutunu göz önüne alırsak problemin kendini belli etmesi biraz zaman alabilir eyer tekrarlarsa tabi..inşallah tekrarlamaz...
 

piyanist16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
691
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bu aracın plakasının altında bulunan kısım değilmi (hani sis farlarının arası siyah bölüm)..
ben de de orada biraz yağlanma var gibi. Sudur diyip önemsemiyorum..
Ciddi anlamda incelemedim de..
Aracım şu anda yetkili serviste 60000 bakımı yapılıyor telefon açayımda söliyim birde oraya baksınlar.. Merak ettim şimdi acaba aynı kronik problem bende de mi var?

bence de baktırmanda fayda var benim çevremdeki 4 arçata da aynı prıblem ortaya çıktı...dediğim gibi problem çok küçük bi noktada olduğundan belirlenmesi biraz zor ve ortaya çıktığı yer tanpon bölgesi olunca insan yerden sıçramıştır vs. gibi sebebpler düşünerek kaputu açıp bakma gereği duymuyor hele bide araç sıfır alınmş ve servis bakımı olunca hangimiz kaputu haftada bir yada ayda bir açıyoruz ki...benzer bir problem kuzenimde de olmasaydı bende doğrusu pek şüphelenmeyecektim...
 

piyanist16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
691
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar problemi parça değişiminin yapıldığı günü akşamında çıkan hortumu inceler incelemez parçada üretim hatası olabileceğini düşünüp durumu servise mail ile bildirmiş detaylı açıklama yapmıştım...

nihayet bugün telefonla aradılar bende neden bukadar geç bana ulaştıklarını sorduğumda geçen hafta içinde GM den bir yetkilinin denetim için rutin olarak servislerine gelmesini beklediklerini ve benim şikayetimi bu yetkiliye aktarmak için beklediklerini belirttiler.GM den gelen yetkiliye benim şikayet mailimi sunduklarından müşteri memnuniyetinin sağlanması adına ve hatanın gerçek nedeninin belirlenmesi ve önlemler alınmabilmesi için çıkan hatalı borunun kendilerine göderilmesini istemiş ve aracımda yapılan değişimde alınan ücretin iyadesini onaylamış...

gördüğünüz gibi arkadaşlar aman boşver desek yada servisin patlak dediği hortumu incelemeden çöpe atıp arıza napalım deyip kabullensek boş yere 200ytl cepen çıkacaktı...

bu olay bana şunu öyretti: herzaman servislerin söktüğü değiştirdiği parçayı incelemekte fayda var, çünkü servislerde tamir mantığı yok direk parçayı yenisi ile değiştiriyorlar problemin kaynağını bulmak yerine sadece problemi gideriyorlar ama probleme neyin sebep olduğuna bakıyorlar...böyle olunca da bizlerin cebinden bazen yok yere paralar uçup gidiyor...

benzer probleminiz varsa ihmal etmeyin en kısa zamanda servise başvurun...aracınızın garantisi dolmuş olsa bile anlattığım gibi durumla karşılaşırsanız ücretinizin iyadesini alma şansınız var....

kazasız ve arızasız günler dilerim...
 
Son düzenleme:
Üst