üst kapaktan yag atması

ares55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhabalar opel vectra cdx 2.0 bu araçlarda hastalıkmış ama yinede kesebiliriz belki motor üst kapaktan yağ atıyor azda olsa rahatsız ediyor.beni bunu nasıl kesebiliriz acaba ustaya gösterdim yapalım ama sıkışınca yine atar dedi bunlarda hastalık bu diye konuştu birde sizin fikrinizi alayım dedim.
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
hocam üst kapak contasını yenilerseniz belki düzelebilir..
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sarı yağ kapağını araç çalışırken açtığınızda yağmı sıçratıyor.Eğer böyleyse durum çok normal egzantirikler döndükçe yağ sıçarar zaten
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Mantara benzer bir conta var. Sanırım ondan bahsediyorsun.
 

forever33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle motorun üzerindeki sarı yağ kapağının contasını kontrol etmeni tavsiye ederim. Eğer kapak ta gevşeklik varsa buradan da yağ sızar. Bunun haricinde çare olarak motor üst kapak contası değişmesi olabilir.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Külbütör kapak contasından bahsediliyor. Hastalık olan conta değil, ustalardır.

Gm olarak Contayı alın 30TL. Yan sanayi sızdırır. Aynı şekilde oringleri de alın. Bazı ustalar sıvı conta çeker, tercihtir. Kapak eğik değilse, conta dikkatli oturturulur ve doğru sıkılır ise kaçırmaz. Sıkma sırası önemlidir. Gücü de önemlidir.

Sorun bakalım kaç ustada tork anahtarı var, kaçı kullanıyor, kaçı o kapağın kaç nm ile sıkılacağını biliyor? Araç fabrika çıkışlı bu hastalıkla çıkmadı ki, 6-7. yaşından sonra uyduruk ustalar yüzünden oldu.

inat ettim, eski sponsorumuz dahil 4 yerde original değiştim 2 sene içinde. 5. yerde doğru ustaya denk geldim 5 sene daha kaçırmadı.
 

ares55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
ewet eco yazan kapak kurbitör üst kapak ve emre arkadaşın dediği gibi dogru usta ve dogru malzeme dediğine katılıyorum yag atması rahatsız edici ve motoru pisletiyor tabiki balata spreyi ile temizliyorum yine oluyor.peki bu malzemeleri nerden temin edeceğim.sanal ortamda almak istiyorum.ğidip almak ğibi bir imkanım yok.5 çizgi olan yağ çubuğum bir çizgi eksilme yapmış.sanırım buda 1 lt.ye tekamül ediyor.yağ.konursa.10/40 castrol'mu ekleyeceğim.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mehmet bey size link veriyorum hatta opelim net sponsorlarından daha ucuz bulabilirsiniz..
http://www.opelgm.com/Opel-Vectra-B-X20XEV-Ust-Kapak-Contasi-GM,PR-4762.html
değişmeye gelince aklımda kaldığınca tarif edeyim zor değil..
üst siyah kapağı sökün,buji kaplolarını sökün (buji kaplosu üzeri numara yoksa sırasını karıştırmazsınız ama numaralayın çekin) buji içi yağlı ise bunları hortumla emin çekin şırıngaya plastik hortum bağlarsanız daha iyi olur..
sonra üst devir sensorunun soketini çekin, üst kapağa giren 3 hortumu çıkarın,
geldi 10 tane M6 vidalara onlarıda sökün kapağı kaldırın..
kenara koyun ve tüm conta gelecek yerleri temizleyin hemde benzin veya fren sprayı ile tamamen yağsız olsun..
bunu motor kısmına da aynı şekilde conta değen tüm yerleri temizleyin aynı şekilde.
kapakta 10 tane vida kenarı o ringleri atın o kısımları ta temizleyin yenisini conta silikonu ile hafif silikolayıp yuvasına oturtun...
Şimdi contayı kapağa oturtun contanın yarım ay şeklinde sert kısımları var onları silikonla silikonlayın fazla değil sıkarken motor akmayacak...bu işlemlerden sonra kapağı yuvasına oturtun tüm vidaları tutacak şekilde haifi sıkın...sonra herbirini içten dışa doğru daire şekilinde biraz sıkın en sona 10Nm ile sıkın bitti...geriye hortumları takın sıkın buji kaplolarını takın devir senorun soketini takın üst siyah kapağı vidalarına takın bitti işlem bu kadar basit gerekirse internetten resim ararım sizin için...
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
ewet eco yazan kapak kurbitör üst kapak ve emre arkadaşın dediği gibi dogru usta ve dogru malzeme dediğine katılıyorum yag atması rahatsız edici ve motoru pisletiyor tabiki balata spreyi ile temizliyorum yine oluyor.peki bu malzemeleri nerden temin edeceğim.sanal ortamda almak istiyorum.ğidip almak ğibi bir imkanım yok.5 çizgi olan yağ çubuğum bir çizgi eksilme yapmış.sanırım buda 1 lt.ye tekamül ediyor.yağ.konursa.10/40 castrol'mu ekleyeceğim.

5 çizginin tamamı 1 litredir, her çentiği 200 ml dir.
 
Üst