ustaya güvenemiyorum

suleymozer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar, kısa süre önce 1996 vauxhall tigra 1.4 aldım. Bildiğim kadarıyla vauxhall markalı araçlarla opel markalı araçlar 1-1 aynı, tek fark logoları, buna güvendim aldım. Aracımı geçen hafta ankarada sanayide bi ustaya götürdüm, adama güvenmiyorum ama babam ısrar etti kıramadım. Araçla ilgili tek sorunum motor ısınıp tekrar soğuyunca bikaç damla yağ damlatıyordu, başka hiçbi sıkıntım yoktu. Usta aracın baskı balatasınn bittiğini, yeni parça getirmem gerektiğini söyledi, geçen gittim parçacıdan 96 1.4 tigra baskı balata istedim, parçacı arkadaşı tigranın 1.4 seçeneği olduğuna uzun uğraşlar sonucu ikna ettikten sonra 1.6 lar için standart verdiği baskı balatayı verdi, ustaya verdim bende. Bugün aradı ve motorda birsürü arıza olduğunu, balatanında uymadığını kendisinin onu iade edip yeni balata aldığını söyledi. Ben 140 tl ye almıştım, o kaça aldı bilmiyorum sormadım telefonda. Ama yarın bi süprizle karşılaşırsam bilgili olayım, bu 1.4 lerin baskı balatası başta olmak üzere, motor parçalarında 1.6 ile çok bariz bi fark var mı, nereler aynıdır nereler farklıdır, bilgisi olan var mı?
 

kustooo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
1,380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracınız hayırlı olsun. tigra güzel araç ;) umarım sorunlar çözülür...

Ankara'da Opel Garage (www.opelgarage.com) ;) sitemizin sponsorlarındandır, yukarıdaki arama motorundan aratırsanız memnuniyet konularını bulacaksınız...
 
Son düzenleme:

cedoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
1,783
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
araçta 2 damla damlayan yağ için motoru dağıtıp ta birsürü arıza var diyen ustadan hemen aracı kurtar derim.
 

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar, kısa süre önce 1996 vauxhall tigra 1.4 aldım. Bildiğim kadarıyla vauxhall markalı araçlarla opel markalı araçlar 1-1 aynı, tek fark logoları, buna güvendim aldım. Aracımı geçen hafta ankarada sanayide bi ustaya götürdüm, adama güvenmiyorum ama babam ısrar etti kıramadım. Araçla ilgili tek sorunum motor ısınıp tekrar soğuyunca bikaç damla yağ damlatıyordu, başka hiçbi sıkıntım yoktu. Usta aracın baskı balatasınn bittiğini, yeni parça getirmem gerektiğini söyledi, geçen gittim parçacıdan 96 1.4 tigra baskı balata istedim, parçacı arkadaşı tigranın 1.4 seçeneği olduğuna uzun uğraşlar sonucu ikna ettikten sonra 1.6 lar için standart verdiği baskı balatayı verdi, ustaya verdim bende. Bugün aradı ve motorda birsürü arıza olduğunu, balatanında uymadığını kendisinin onu iade edip yeni balata aldığını söyledi. Ben 140 tl ye almıştım, o kaça aldı bilmiyorum sormadım telefonda. Ama yarın bi süprizle karşılaşırsam bilgili olayım, bu 1.4 lerin baskı balatası başta olmak üzere, motor parçalarında 1.6 ile çok bariz bi fark var mı, nereler aynıdır nereler farklıdır, bilgisi olan var mı?

yağ damlatma ile baskı balatanın ne alakası var onu çözemedim....
:confused:
dediğin gibi opel birleşik krallıkta vauxhall adı altında çıkar diğer ülkelerde de başka isimleri var ... saturn ,holden ,chevrolet gibi....
türkiyede genelde bu birinci nesil tigraların 1.4 olanı pek fazla yaygın değil bu açıdan aracın tanınmaması doğal ama parçası muhakkak vardır zira o donem çıkan 1.4 corsalarla aynı üretim bandından çıkmış ve bi çok parçası buna motoru da dahil aynı olması lazım... (( şanzıman farklı sanırım :confused:))
ayrıntısını bilmiyorum.
1.6 motora göre farklılık vardır parçalarda orası muhakkak ...
gelelim yağ damlatma dediğin hadiseye ...
karterden olur biyere vurmuşsa çatlak felan varsa ordan kaçırır ,
yada contasından ...
keçe dedikleri bi parça var onun etrafından olabilir ..
üst kapak yani kürbitör kapak contası dedikleri yerden kaçak olur ki bu benim başıma gelmişti,sık görünen bi durum , contalar zamanla özelliğini kaybettiği için kaçak olabiliyor..
sonuçta 15 yaşında araba ..bu demek ki aracın her parçası 15 yaşında...
ama bunun tesbiri öyle zor bişey değil, tamiride ..
yani bunun için motor indirmek gerekmiyor...

güvenilir ,işini bilen usta bulmak zor iş aga ....
hele böyle eski model araban varsa sanayiye gitmek en baba sosyal faliyetin oluyor bi süre sonra...
:rulet:
kolay gelsin...
 
Son düzenleme:

HITMAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Genelde krank keçesinden kaçırır tigralar, kapaktan, contadan sorun yaşaman daha uzak ihtimal. Krank keçesini de aklıın bir köşesine yaz derim ben...
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
ustaya dur deyip aracı başka yere götürseniz daha iyi olacak gibi görünüyor
damlayan yağ için baskı balata istediğine göre...
 

suleymozer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
yağ damlatma ile baskı balatanın ne alakası var onu çözemedim....
:confused:
dediğin gibi opel birleşik krallıkta vauxhall adı altında çıkar diğer ülkelerde de başka isimleri var ... saturn ,holden ,chevrolet gibi....
türkiyede genelde bu birinci nesil tigraların 1.4 olanı pek fazla yaygın değil bu açıdan aracın tanınmaması doğal ama parçası muhakkak vardır zira o donem çıkan 1.4 corsalarla aynı üretim bandından çıkmış ve bi çok parçası buna motoru da dahil aynı olması lazım... (( şanzıman farklı sanırım :confused:))
ayrıntısını bilmiyorum.
1.6 motora göre farklılık vardır parçalarda orası muhakkak ...
gelelim yağ damlatma dediğin hadiseye ...
karterden olur biyere vurmuşsa çatlak felan varsa ordan kaçırır ,
yada contasından ...
keçe dedikleri bi parça var onun etrafından olabilir ..
üst kapak yani kürbitör kapak contası dedikleri yerden kaçak olur ki bu benim başıma gelmişti,sık görünen bi durum , contalar zamanla özelliğini kaybettiği için kaçak olabiliyor..
sonuçta 15 yaşında araba ..bu demek ki aracın her parçası 15 yaşında...
ama bunun tesbiri öyle zor bişey değil, tamiride ..
yani bunun için motor indirmek gerekmiyor...

güvenilir ,işini bilen usta bulmak zor iş aga ....
hele böyle eski model araban varsa sanayiye gitmek en baba sosyal faliyetin oluyor bi süre sonra...
:rulet:
kolay gelsin...

değerli görüşler için çok teşekkürler. Şimdi şöyle bişey var, yağ için değilde, şöyle bi baktı, deb. balatada bitmiş 1 ay anca gider bu yolda kalmadan değiştirelim, hazır motoru indirmişken yağ işinide çözeriz dedi, vites biraz tıkırtılı geçiyordu, özellikle vites küçültürken zorlanıyordu, iyi dedim bende.. Yanımda lifte kaldırdı, arabanın altında iki parçanın bağlantı yeri varı, ne olduğunu tam inceleyemedim hemen çıkmam gerekti, çok bariz bi ezik vardı, sert vurmuş benden önceki, yamulmuş, dışı sıyrılmış. Ama ordan damlatmıyordu sanırım yağı, motor bloğunun alt tarafında çok yoğundu çünkü yağ, damla damla duruyordu hala. Neyse yarın sabah gideceğim bakalım, ne diyecek.
 

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
değerli görüşler için çok teşekkürler. Şimdi şöyle bişey var, yağ için değilde, şöyle bi baktı, deb. balatada bitmiş 1 ay anca gider bu yolda kalmadan değiştirelim, hazır motoru indirmişken yağ işinide çözeriz dedi, vites biraz tıkırtılı geçiyordu, özellikle vites küçültürken zorlanıyordu, iyi dedim bende.. Yanımda lifte kaldırdı, arabanın altında iki parçanın bağlantı yeri varı, ne olduğunu tam inceleyemedim hemen çıkmam gerekti, çok bariz bi ezik vardı, sert vurmuş benden önceki, yamulmuş, dışı sıyrılmış. Ama ordan damlatmıyordu sanırım yağı, motor bloğunun alt tarafında çok yoğundu çünkü yağ, damla damla duruyordu hala. Neyse yarın sabah gideceğim bakalım, ne diyecek.
karter olabilir...???
elin değmişken bide alta karter koruması taktır ...
araç vites küçültürken zorlanıyorsa bu devrini ayarlayamadığın içindir yani şanzımana alışamamışın ondan kaynaklanıyor...
bi arıza yok ...
debriyajı değiştirmen iyi... eninde sonunda değişecekti .
ama bu vites işini çözmez ona zamanla elin-ayağın alışacak bende de tigra var başta yadırgamıştım ama huyunu öğrendikçe güzel oluyor....
kolay gelsin...
 
Son düzenleme:

suleymozer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
karter olabilir...???
elin değmişken bide alta karter koruması taktır ...
araç vites küçültürken zorlanıyorsa bu devrini ayarlayamadığın içindir yani şanzımana alışamamışın ondan kaynaklanıyor...
bi arıza yok ...
debriyajı değiştirmen iyi... eninde sonunda değişecekti .
ama bu vites işini çözmez ona zamanla elin-ayağın alışacak bende de tigra var başta yadırgamıştım ama huyunu öğrendikçe güzel oluyor....
kolay gelsin...
Hmm, bundan önce 2 sene kadar marea kullandım, ondan buna geçince çok yadırgadım açıkçası ama çok sevdim. Dünde gittim ustaya, şu çatlak bu patlak diye 200 tl lik daha malzeme aldırdı, battı balık yan gider dedim artık, çıkmasını bekliyorum, karışmayacağım işine adamın, bildiğini okuyor zaten. Çok teşekkürler yorumlara.
 
Üst