Vectra 2.0 cd headers

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınız için teşekkürler :) savaş abi dediğin gibi ankarada tanındık köklü bi usta,modifiye konusundada bi kaç honda forum sitelerine 106gti sitelerine üyeyim orda çopur egzoza git diye ısrar ettiler,işçilik konusunda kaba olabilir ben cok anlamam ;) heves kırılcak bi konu yok kötüde olsa yorumlara açığımdır herkes rahat olabilir :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,526
Tepki puanı
260
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Selçuk memnunsan sorun yok demektir, aracın şu anki performansını bilmeden yorum yapmam doğru olmaz. Ben görsel açıdan işçiliği biraz kaba gördüm o kadar. Headers'i amyant sargı ile sararsan motor kabinin fazla ısınmaması bakımından daha iyi olur, malüm önümüz yaz.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Selçuk memnunsan sorun yok demektir, aracın şu anki performansını bilmeden yorum yapmam doğru olmaz. Ben görsel açıdan işçiliği biraz kaba gördüm o kadar. Headers'i amyant sargı ile sararsan motor kabinin fazla ısınmaması bakımından daha iyi olur, malüm önümüz yaz.

Abi o zamanda, EGT çok yükseliyor. Şimdi original ve klonu olan Ağar da, çatal bölümü de değişiyor. Orada kartere çok yakın geçiyor. Oranın amyant sarılması şart, yoksa karter alttan kaynıyor bildiğin. Headers tarafı da sarılabilir, açık hava filtresi kullandığı için şart gibi zaten. Ama Egzoz Gas Sıcaklığı(EGT)na dikkat etmek gerekir. Saran ve sorunsuz kullanan çok, ama makina egsantrik, throotle body vs. ile yüklü ise egt yükseliyor fazla, methanol ihtiyacı başlıyor. Zaten biliyorsun abi 3 kez difransiyel, ayna maruti kırdım 2 kez şanzuman indirdim. Araç o yönden çok zayıf kalıyor 150hp üstü güçlerde. Gt Dişlisi bularak çözmüştüm sorunu :) Gt lerde farklıdır, yüke dayanması açısından, genelde bilinmez bu fark, sadece headers ve egzantrik denir, dip not olarak geçiyim.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
headers işi kafama yatıyorda 210 bindeki aracımın motoru ne kadar iyi olsada bu iş yapıldıktan sonra benim rahat durmayacağımıda hesaba katarsak kesin o yorulmuş malzemelerin biri patlak verip motoru kucaklayıp gezme ihtimalini düşünüyorum...Bu tür uygulamaları araca yapmadan önce motoru elden geçirmek lazım bence.Ben eğer bu işe girişirsem ilk yağ pompamdan başlarım kolu bloktan çıkarıp el sallayan motor hiç hoş olmuyo :)
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Selçuk memnunsan sorun yok demektir, aracın şu anki performansını bilmeden yorum yapmam doğru olmaz. Ben görsel açıdan işçiliği biraz kaba gördüm o kadar. Headers'i amyant sargı ile sararsan motor kabinin fazla ısınmaması bakımından daha iyi olur, malüm önümüz yaz.

amyant önerini dikkate alıcam savaş abi havalar iyice ısınınca çaresine bakarım :) performans şu anda hissedilir derecede değişti o yüzden sıkıntım yok geri kalan kısmla :)
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
açık konuşayım fotograflar tam olarak boru çapı belli olmuyor ama basınç kaybı yaratmamak için dar boru kullandıysa aracından performas bekleme. eğer ki boru çapı standart ise 4-1 headers'tan yine birşey bekleme. görünen o ki headers'ı sadece tekli egzos çıkışı sanan bir usta sana denk gelmiş. vectra gibi amacı doğrudan performans olmayan araçlarda headers üst devirleri rahatlatmak için kullanılır.

orjinal headers 4-2-1 şeklinde daralarak gider ve basınc kaybını birazda olsa düşürür ki motorun üst devirlerinde sıkışma yapmasın. headers sonrası yapılması gerekenlerde mevcut. sadece headers değişti iş bitti çok yanlış bir zihniyet olur.

sattığım cdx'imde headers vardı ben sürekli egsoz manifolduna para vermemek için headers takmıştım ki yakıtta pozitif bir fark yaratmıştı. benim gibi aracı üst devirlerde uzun süre tutmayı seven biri için headers şart.

bir vectra için en ideal sistem irmsher 4-2-1 headers, katalizör yerine performans tüp susturucu, çapı çok geniş olmayan bir performans son susturucu.

bu sistemle alt devirler eskiye nazaran biraz kötüleşecek ve muhtemelen tork kaybı olacaktır. zaten modifiye işi seri bir işlemdir. eğer bu şekilde sadece egzos sistemi ile bırakacağım diyorsan alt devirlerdeki kayba alışmak gerek. bunun yanında alt devirlerdeki basınc kaybı üst devirlerde sana performans olarak geri dönecektir.

senin yaptırdığın iş ne kadara mal oldu bilmiyorum ama bundan bir kaç ay önce araştırmış ve iletişime geçmiştim. gölbaşı'nda birisi irmsher headers (kopya) ve gt egzantriği için 900 lira istiyordu.
 

Mustafa58CD

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınız için teşekkürler :) savaş abi dediğin gibi ankarada tanındık köklü bi usta,modifiye konusundada bi kaç honda forum sitelerine 106gti sitelerine üyeyim orda çopur egzoza git diye ısrar ettiler,işçilik konusunda kaba olabilir ben cok anlamam ;) heves kırılcak bi konu yok kötüde olsa yorumlara açığımdır herkes rahat olabilir :)

Öyleyse motorun acilen temizlenmesi gerekiyor, çok kirli.:sopa:
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
açık konuşayım fotograflar tam olarak boru çapı belli olmuyor ama basınç kaybı yaratmamak için dar boru kullandıysa aracından performas bekleme. eğer ki boru çapı standart ise 4-1 headers'tan yine birşey bekleme. görünen o ki headers'ı sadece tekli egzos çıkışı sanan bir usta sana denk gelmiş. vectra gibi amacı doğrudan performans olmayan araçlarda headers üst devirleri rahatlatmak için kullanılır.

orjinal headers 4-2-1 şeklinde daralarak gider ve basınc kaybını birazda olsa düşürür ki motorun üst devirlerinde sıkışma yapmasın. headers sonrası yapılması gerekenlerde mevcut. sadece headers değişti iş bitti çok yanlış bir zihniyet olur.

sattığım cdx'imde headers vardı ben sürekli egsoz manifolduna para vermemek için headers takmıştım ki yakıtta pozitif bir fark yaratmıştı. benim gibi aracı üst devirlerde uzun süre tutmayı seven biri için headers şart.

bir vectra için en ideal sistem irmsher 4-2-1 headers, katalizör yerine performans tüp susturucu, çapı çok geniş olmayan bir performans son susturucu.

bu sistemle alt devirler eskiye nazaran biraz kötüleşecek ve muhtemelen tork kaybı olacaktır. zaten modifiye işi seri bir işlemdir. eğer bu şekilde sadece egzos sistemi ile bırakacağım diyorsan alt devirlerdeki kayba alışmak gerek. bunun yanında alt devirlerdeki basınc kaybı üst devirlerde sana performans olarak geri dönecektir.

senin yaptırdığın iş ne kadara mal oldu bilmiyorum ama bundan bir kaç ay önce araştırmış ve iletişime geçmiştim. gölbaşı'nda birisi irmsher headers (kopya) ve gt egzantriği için 900 lira istiyordu.

kağıt üstündeki bilgilerle konuşmamak gerek.Forumlarda 4-1 alt devri öldürür üst devri canlandırır yazıyo,siz performans beklemeyin yazmıssınz.Fakat benim alt devir performansım oldukça iyileşti,evime giderken 4 km yokusun yarısında 4den 3e çekerdim artık 4le cıkıyorum abartısız.Ayrıca önceleri aracım 3000dd dan sonra ivmelenmesi hızlanıp 5000dd gibi azalıyodu,şimdi ise tüm devirlerde aynı canlılık var.
irmscher demişssinz çakmaları mevcut,kalitesiz malzemeden yapılıyo sonra zııırrrnnnn demir sesi gelio performans bekliyosunuz cort cıkıyor hiç riske girmedm ordan burdan getirtmeye konustum anlastım yasadığım yerde memnun kalmassan cıkartır baska takarız zor bişey değil dedi bnde başka headers kalıpları mevcut dedi.Şu anda memnunum sıkıntı yok :) Zten performans artısımı 142.000km de temiz bi vectra cd ile rolling yapıyorum,her zaman 1 boy önde gidiyorum,şimdi tekrar denicez performans artmısmı gitmişmi nolmus :D :D
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
kağıt üstündeki bilgilerle konuşmamak gerek.Forumlarda 4-1 alt devri öldürür üst devri canlandırır yazıyo,siz performans beklemeyin yazmıssınz.Fakat benim alt devir performansım oldukça iyileşti,evime giderken 4 km yokusun yarısında 4den 3e çekerdim artık 4le cıkıyorum abartısız.Ayrıca önceleri aracım 3000dd dan sonra ivmelenmesi hızlanıp 5000dd gibi azalıyodu,şimdi ise tüm devirlerde aynı canlılık var.
irmscher demişssinz çakmaları mevcut,kalitesiz malzemeden yapılıyo sonra zııırrrnnnn demir sesi gelio performans bekliyosunuz cort cıkıyor hiç riske girmedm ordan burdan getirtmeye konustum anlastım yasadığım yerde memnun kalmassan cıkartır baska takarız zor bişey değil dedi bnde başka headers kalıpları mevcut dedi.Şu anda memnunum sıkıntı yok :) Zten performans artısımı 142.000km de temiz bi vectra cd ile rolling yapıyorum,her zaman 1 boy önde gidiyorum,şimdi tekrar denicez performans artmısmı gitmişmi nolmus :D :D

demekki benim tehşisin doğru. öyle şunu geçtim bunu geçtimle olmaz bu iş. aracın maxsimum gücü eğer 5700dd'nın altında yakalıyorsa boru çapın daraltılmış demektir. çık dyno'ya ölçümü gör. alt devrin canlanmışsa zaten geri basıncın yükselmiş demektir ki bu da motoru çok sıkıştırma kucaklaman an meselesi anlamına gelir.

neyse sen yine de güle güle kullan ;)
 
Üst