vectra b otomatik şanzuman revizyonu

S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
bence yağında bi sorun var,ustamın dediği yağı değiştiren bile ancak yarısı değişiyor...öteki yarısı şanzımanda kalıyormuş..birde uygun yağ koymassan şanzımanda sorunlar oluyormuş(birbirine karışmaması gibi)
bence mesleği sadece otomatik şanzıman olan bi ustaya git derim,servis mervis hikaye...

Evet otomatik şanzıman yağı bir kerede tamamen değişmiyor. Boşaldıktan sonra doldurup tekrar boşaltma işlemi yapılıyor diye biliyorum.
 

kibritçi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
servıs garantılı yapıyorsa servıse guven zaten sonradan bı sıkıntı oldugunda servısın tepesıne bınersın elındeı garantı ve faturayla
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Vergisini ödedikten sonra getirir. Hangi düzenlemeye göre yasak orasını anlamadım. Ayrıca bunlar yedek parça olarak deklare edilince vergi bile alınmaz. Hiç olmazsa yanında getirir. Bunula beraber kolay olmadığı kesin. Biraz zorlanacak haliyle.
İthalat Rejimi Kararının 7 nci maddesi uyarınca Eski, kullanılmış, yenileştirilmiş, kusurlu (defolu) ve yatık (zamanla dayanıklılığını yitirmiş) malların ithalatı Dış Ticaret Müsteşarlığının izinene tabidir.Ben kolaylıkla Dış Ticaret Müsteşarlığı İthalat Genel Müdürlüğünden izin alırım diyorsanız getirmesi kolay yüklersin kamyona gelir :D
 

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
burayı anlamadım dersem ayıp olmaz dimi.
sen D ye alıp sürüyorsun değilmi. araba kış tuşuna basmazsan her zaman 1 de kalkar. eğer 1 de balata sorunu var ise 2 ye geçmez. basarsın basarsın gitmez araç yada çok hafif gider. bunun için gerekli parçada tamir takımının içinde vardır.

Haklısınız yazarken bir yandan da kızım çekiştiriyordu baba bilgisayarı kapat diye anlatamamışım.Bana geçmişte eğer araç D de yürümüyor ise manuel 1 alıp 1 alıp yürütmemi kendim manuel vitesleri atamam gerktiği gibi birşey hatırlıyorum.Kısacası sisteme bırakmadan.Ama dediğim gibi 1 de dahi gitmedi.Zaten yarın ilk işim direk otomatik şanzumancıya gitmek.Açık açık durumu anlatmak ve yaptığı işin garantisini almak.Açıkcası ,lk günkü gibi olur deseler hiç kafama takmam.
 

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benzer bir durum benim omega v6 da meydana geldi.tıpatıp seninkiyle aynı. şanzıman indi. açıldığında inanılmaz bir yanık kokusu vardı. daha önce şanzımanın kartelini söktürüp yağ kaçaklarını onarmak amacıyla bakıma aldırdım. her kim yaptıysa karteli takmadan önce beynin somunlarından birini gevşetmiş. bu yüzden de aradaki ince conta yağ kaçırmış.

tabi pompa yağı basınca beynin içindeki bilyalar basınç durumuna göre yerinden çıkıyor ve yukarıya yağ veriyor balatalara yani. yağ bu somun yüznden yeterli basıncı oluşturamayınca da yukarı gitmesi gereken yağ gitmediğinden benim balatalar ve selenoidler kavruldu.

önce bir çıkma şanzıman aldık. o da bozuk çıktı. arkasından benim şanzımanı revize ettirmek istedim. tamir takımları geldi suriyeden. değişti parçalar şanzıman toplandı. bu sefer de selenoidlerin de kavrulmuş olduğu meydana çıktı. geri vites 2 ve 3 var 1-4 yok arabada.

benim ustam iyi bir mercedes otomatikçisi. ama en sonunda selenoidler de bozuk çıkınca ben şehit düştüm abi dedi. bunların her birisi 80 euro dedi. bunu da değiştirirsek maliyet iki katına çıkacak altı tane var dedi. ve suriyeden başka bir şanzıman getirmeyi önerdi. maliyeti 1300 lira.

ok dedik. oradan parça getiren birisi varmış
adam gitti 3 tane buldu. üçünün de altı açıldı bakıldı benimkindeki gibi bir koku.

en son bir tane çalışan aracın şanzımanı bulundu. denendi. şıkır şıkır çalışıyor dendi. ondan söküldü buraya doğru geliyor. cuma gece gelecekti kapıda sorun olmuş orda kalmışlar. sözde p.tesi gelecek. gelebilirse şayet anlıycaz ne olacağını. araç 35 gündür bu yüzden yatıyor kiliste. ha bu arada ben madem şanzıman iniyor. bari motor da insin bakımı yapılsın dedim. o da biraz zaman almadı değil. şayet şanzıman efendi türkiyeye teşrif ederlerse göreceğiz sonucu. bu arada istanbulda bir firmada çıkma şanzıman buldum. eskisini alıyorlar yenisini 1000 liraya veriyorlar. ancak ne derece sağlıklı verdikleri onu bilemiyorum. umarım sen benim kadar uğraşmazsın. bir v6 hastalığı yüzünden 35 gündür çile çekiyoruz du bakalım nolcak.

Benide düşündüren ne yazık ki tamamen bu olay.Yani parti parti sorunları ile karşılaşmak.Umarım hayırlısı ile aracınıza kavuşursunuz.V6 evet 2 gündür eşimin Clio yu kullanıyorum inanın çok geliyor.
 

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Vergisini ödedikten sonra getirir. Hangi düzenlemeye göre yasak orasını anlamadım. Ayrıca bunlar yedek parça olarak deklare edilince vergi bile alınmaz. Hiç olmazsa yanında getirir. Bunula beraber kolay olmadığı kesin. Biraz zorlanacak haliyle.

Türkiye ye şanzumanı getirmenin maliyeti yaklaşık 12000ytl civarıymış.Aracım o kadar temiz olmasına rağmen piyasa rayici neredeyse.Yarın Almanya dan da fiyat alacağım naliye sorun değil vergisini verip ülkeye sokabilir isem bu cözüm yolunuda düşünebilirim.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Haklısınız yazarken bir yandan da kızım çekiştiriyordu baba bilgisayarı kapat diye anlatamamışım.Bana geçmişte eğer araç D de yürümüyor ise manuel 1 alıp 1 alıp yürütmemi kendim manuel vitesleri atamam gerktiği gibi birşey hatırlıyorum.Kısacası sisteme bırakmadan.Ama dediğim gibi 1 de dahi gitmedi.Zaten yarın ilk işim direk otomatik şanzumancıya gitmek.Açık açık durumu anlatmak ve yaptığı işin garantisini almak.Açıkcası ,lk günkü gibi olur deseler hiç kafama takmam.

ilk günden daha güzel olur. geri var dimi araçda.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Türkiye ye şanzumanı getirmenin maliyeti yaklaşık 12000ytl civarıymış.Aracım o kadar temiz olmasına rağmen piyasa rayici neredeyse.Yarın Almanya dan da fiyat alacağım naliye sorun değil vergisini verip ülkeye sokabilir isem bu cözüm yolunuda düşünebilirim.

otomotiv parçası ithalat izni almış firmalar var. yetkili servisdende getirtebilirsiniz ancak çok maliyetli olur. opel parçalarını almanyadan kendi getirten firmalar ile irtibata geçerseniz gümrük ödemeden çok az kar marjı ile şanzıman getirtebilirsiniz.sanırım 5000tl civarı tutar. almanyadan çalışan birini önermemin nedeni hariçden kargo parası vermezsiniz. ancak bulgaristan işi forumdaki bir abimizin anlatması ile bayağı revaçda. bence oda düşünülebilir. bulgara sipariş verin onlar ucuza getirsin sizde kaçak olarak yurda sokun. tabi aldanılmamaya dikkat edin. çıkma şanzımanı sıfır diye satmasınlar.

dayımlar (3 tane hepside tırcı) çok şeyler getiriyorlardı, artık bıktılar getirmiyorlar.
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Otomatik şanzıman toplayan tamirhane ya da servisler den birine gittiğinizde,doğru teşhis ve tamiri yapacaklardır.Aracınız eski haline döner.
 

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet dünde belirtiğim gibi sabah ilk işim Maslak tı.Öncelikle beyin değiştirilerek test edildi.Sonuç ne yazık ki beklendiği gibi olmadı.Şanzuman inecek ve durumuna bakılacak.Yaklaşık olarak 1500 ile 2500 arasında değişebilirmiş masrafı.1 yıl garantili olarak onarım yapılıyor.Servisin temizliği ilgimi çekti.Tabiri caiz ise çicek gibiydi.Bazı yetkili servislerin de şanzumanlarıda burada yapılıyormuş.Umarım eski güzelliğiyle aracıma kavuşurum.Bu arada mekanın adı otomatik şanzuman hiç duydunuz mu?Maslak da Kazaz ın yanında.Herkese ilgisi için teşekkürler.
 
Üst