Vectra B sorun var çözemedim

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
termostat denen sanırım vidalı olarak takılıp suya temas eden parça .. o değişti. Fan bazen açıp bazen açmıyordu şimdi 91 derecede anında açıyor. ısı sensoru hangisidir bilmiyorum tarid
f ederseniz bir bakarım.

Lakin bu parçalar çekişi etkilemez sanırım.

o parça termostat değil... o sıcaklık müşürü radyatör belli bir sıcaklıga geldiğinde fanın calışmasını sağlıyor..
termostat radyatörden cıkıp motora giren hortumun ucunda olur.(motora göre değişiklik gösterebilir) Motor belli bir sıcaklıga gelmeden radyatöre su akışını engeller..daha önceki termostat acık kalmış ise motorunuzun geç ısınması normaldir. Termostat değişti ise motor daha çabuk ısınır.Buda 1. şıkınızın cevabıdır...Önceki termostat arızalı oldugundan hem motor hem radyatör ısınıyordu. yeni termostat sayesinde motor ısınmadan radyatöre su akışını olmuyor.. bu da motorun cabuk ısınmasını saglıyor. gayet saglıklı..
 

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
o parça termostat değil... o sıcaklık müşürü radyatör belli bir sıcaklıga geldiğinde fanın calışmasını sağlıyor..
termostat radyatörden cıkıp motora giren hortumun ucunda olur.(motora göre değişiklik gösterebilir) Motor belli bir sıcaklıga gelmeden radyatöre su akışını engeller..daha önceki termostat acık kalmış ise motorunuzun geç ısınması normaldir. Termostat değişti ise motor daha çabuk ısınır.Buda 1. şıkınızın cevabıdır...Önceki termostat arızalı oldugundan hem motor hem radyatör ısınıyordu. yeni termostat sayesinde motor ısınmadan radyatöre su akışını olmuyor.. bu da motorun cabuk ısınmasını saglıyor. gayet saglıklı..


evet metal bir parça idi motorun gövdesine bağlı o parçada değişti.
Çok mantıklı 1. şıkkı çözüyor..

Şimdi Semia'nın belirttiği ölçümleri yapacak bir yer arıyorum.Bakalım.
 

haso6718

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
1,060
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
su eksiltme vardı. taşlama yapılmadan aazalmadı. ahtapot hortum bile değişti.
yapılmadan önce her gün ekliyordum. şimdi ayda 1 su ekliyorum
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
su eksiltme vardı. taşlama yapılmadan aazalmadı. ahtapot hortum bile değişti.
yapılmadan önce her gün ekliyordum. şimdi ayda 1 su ekliyorum

şimdi aracınızın yedek su bidonunda ne kadar su koyuyorsunuz ???
umarım ağzına kadar su doldurmuyorsunuzdur.
Sizin aracınız dti olduğundan farklımıdır bilmem ama benim benzinli vectra b aracımda, olması gereken su seviyesini okla gösterdiği gibi bidonun yarısıdır.
birçok kullanıcı yedek su bidonunu cold yazan yere kadar doldurur ve motor ısınınca fazla suyu tahliye ettiğinden su eksiltiyor hissine kapılır.

Benimde aracımda çok az bir eksiltme vardı.Aradık bulamadık geçen tesadüfen bogazı temizlerken oradaki bir hortumda çok az kaçırdığını ve gaz regülatöründen terlettiğini gördük... çok eksiltme yoksa sizdede böyle bir durum olabilir
 

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Tekrar herkeze merhaba,

Aracıma yaz başından beri 1 damla bile su koymadım. Hararet 95 i görür görmez fanlar açılıyor ve 89 civarlarına düşüyor.
Hiçbir su eksiltme yok. Neden yok anlayamadım..

2. maddedeki çekiş sorunu için ise bugün çözüm buldum paylaşayım dedim belki faydası olur.

Hava akış metresi = temiz.
Manifolt basıç sensoru = temiz.
Manifolt = Kurum içinde , bernbat durumda.
Motorun sol üst köşesinde turbo hortumlarının bağlandığı bir valf var kodunu yarın kısmetse yazarım, bu valfi devre dışı bırakarak bağlantı yaptık."Çekiş normale döndü.."
Yarın yenisini takıp deneyeceğim..
 

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Turbo selonoid valf değişti hiç bir sorun kalmadı.
 
Üst