Vectra C için Jant ve Lastik önerileri

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle sadece benim için değil forumu okuyan herkes için yardımcı olmak noktasında yorum yazanlara teşekkür ederim..

2. olarak pek çok konuda pek çok insanın yorumlarını okudum ve bunun neticesinde gelişen otomobil modasında özellikle de D segmentindeki pek çok aracın artık 17-18'' in altında jant sunmamasından dolayı jantlarımı lastiklerimle değiştirmeyi düşünüyorum..Dürüst olmam gerekirse en az 1 ay alma durumum yok fakat bu zamana kadar da konunun anca yoğunlaşabileceği düşüncesinden dolayı konuyu şimdi açmayı düşündüm..

Jantların sınırlı kuvvette de olsa aracın sürtünme direncini azaltırken fren takımlarını,özellikle de disk ve kaliperleri soğutma noktasında fayda etmesi ile lastiklerin jant ölçüleri ne kdar büyük de olsa performans ve yakıt sarfiyatını dengelemesi gibi teknik ifadelerde özellikle de tecrübeler en önemli nokta teşkil etmektedir...
Aracım; 1.6 elegance...Lastik-jant ölçüleri; 215/55/R16 93W Lassa İmpetus performans lastiği..Sürüş karakterim ağırdır tümsekler ve çukurlarda çok hassasımdır..Kışın özellikle kar yağdığında donlarda aracı kullanmam..Zaman zaman şehirlerarası yolculuk ederim..Jantların ve aracın 1kaç resmi bunlar...Araca göre de jant ve lastik önerirsiniz diye paylaşıyorum :)

grnt612.jpg

grnt613.jpg

grnt614.jpg


Almak istedğim jant replica olacak ve lastik ölçüleri de; 225/40-45(?)/R18 lastik(?)
Düşündüğüm jantlar astra j ve insigniada kullanılan opc jantlardan.Krom kollu..Örnek;

Opel-Astra-OPC-Brakes-625x606.jpg


Replica nın 18 i nasıldır?Başıma iş alır mıyım?Yakıtı artırsa arttırsa ne kadar arttırır?Rıza gösterip yardımcı olur msnz?Teşekkürler..
 
Son düzenleme:

uslum64

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2012
Mesajlar
500
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle sadece benim için değil forumu okuyan herkes için yardımcı olmak noktasında yorum yazanlara teşekkür ederim..

2. olarak pek çok konuda pek çok insanın yorumlarını okudum ve bunun neticesinde gelişen otomobil modasında özellikle de D segmentindeki pek çok aracın artık 17-18'' in altında jant sunmamasından dolayı jantlarımı lastiklerimle değiştirmeyi düşünüyorum..Dürüst olmam gerekirse en az 1 ay alma durumum yok fakat bu zamana kadar da konunun anca yoğunlaşabileceği düşüncesinden dolayı konuyu şimdi açmayı düşündüm..

Jantların sınırlı kuvvette de olsa aracın sürtünme direncini azaltırken fren takımlarını,özellikle de disk ve kaliperleri soğutma noktasında fayda etmesi ile lastiklerin jant ölçüleri ne kdar büyük de olsa performans ve yakıt sarfiyatını dengelemesi gibi teknik ifadelerde özellikle de tecrübeler en önemli nokta teşkil etmektedir...
Aracım; 1.6 elegance...Lastik-jant ölçüleri; 215/55/R16 93W Lassa İmpetus performans lastiği..Sürüş karakterim ağırdır tümsekler ve çukurlarda çok hassasımdır..Kışın özellikle kar yağdığında donlarda aracı kullanmam..Zaman zaman şehirlerarası yolculuk ederim..Jantların ve aracın 1kaç resmi bunlar...Araca göre de jant ve lastik önerirsiniz diye paylaşıyorum :)

grnt612.jpg

grnt613.jpg

grnt614.jpg


Almak istedğim jant replica olacak ve lastik ölçüleri de; 225/40-45(?)/R18 lastik(?)
Düşündüğüm jantlar astra j ve insigniada kullanılan opc jantlardan.Krom kollu..Örnek;

Opel-Astra-OPC-Brakes-625x606.jpg


Replica nın 18 i nasıldır?Başıma iş alır mıyım?Yakıtı artırsa arttırsa ne kadar arttırır?Rıza gösterip yardımcı olur msnz?Teşekkürler..
benim ilk düşüncem 18' yerine 17 almanızdır...aslında kendi orjinal jantları çok hoş duruyor güzel bir yayla kombine edebilirdiniz..replica jant kullanmadım hiç ama kendi orjinal jantı gibi olmyacaktır bundan eminim..bendede başka marka jant vardı orjinale döndüm mesela içim daha rahat olucak..
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bence hiç bulaşmayın 18 e... ve aracınızın jantları bence çok hoş...
eğer 18 alırsanız konfor düşer... yakıtınız artar zaten 1.6 olan motorunuz yorulur.
bir arkadaşımda b2 2.0 aracında 225-45-18 jant-lastık vardı.. çok kısa bir sürüş yaptım...jantları benım b2 cdx aracımın jantları ile takas edecektik... ancak direksiyonun çok sert olması, yoldaki her çukuru hissettirmesi, aracın performansını olumsuz etkilemesi yüzünden vazgeçtim...16 inç astra H GTC jantı aldım ama hala takamadım...

Aracınız 2.2, 2.0 turbo olsa olabilirdi
haftalık yaptıgınız yol 50-60 km olsa olabilirdi...
ancak ben 1.6 motora tavsiye etmiyorum

patronuma ait 1.6 186 beygir mini cooper 4 all aracının lastik ölçüleri 225-45-18 di...
gerçekten çok sert bir araçtı...ancak motoru güçlü olduğundan performans ve yol tutuşu güzeldi...Bu sene aracı sattı.. yazlık lastikleri bana kaldı.... aslında 18 sevdası bu kalan lastikler yüzündendi ancak günlük 40 km üzeri yol yapmam beni engelledi....

Eğer 18 jant alırsanız ve 225-45-18 lastik ihtiyacınız olursa çıkma lastikleri uygun fiyata verebilirim...unutmadan lastikler Runflat-patlamaz lastik :) Tüp tankını istetme yerine koyanlar için birebir...
 

aKSeL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
2,184
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Serdar kardeşim diğer yorumlara katıldığımı ve orjinal jantların iyi olduğunu düşündüğümü biliyosun zaten :) :D
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim ilk düşüncem 18' yerine 17 almanızdır...aslında kendi orjinal jantları çok hoş duruyor güzel bir yayla kombine edebilirdiniz..replica jant kullanmadım hiç ama kendi orjinal jantı gibi olmyacaktır bundan eminim..bendede başka marka jant vardı orjinale döndüm mesela içim daha rahat olucak..

Cevap için teşekkürler..Araçta 3.5 lik yay var hali hazırda..Foto kalitesinden belli olmuyor..Telefon takoz biraz af buyurn :D Ben replicaların orjinal jantlardan daha hafif olduğunu okumuştum..Yani 18 lik orj ile 18 lik replica hiç yoktan ağırlık farkından belli olabilir..Aslında ben de jantlarımdan memnunum 16 ama 17 gibi duruyor..Fakat aracın model görünümünü eski gösterdiğini düşündüm..
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence hiç bulaşmayın 18 e... ve aracınızın jantları bence çok hoş...
eğer 18 alırsanız konfor düşer... yakıtınız artar zaten 1.6 olan motorunuz yorulur.
bir arkadaşımda b2 2.0 aracında 225-45-18 jant-lastık vardı.. çok kısa bir sürüş yaptım...jantları benım b2 cdx aracımın jantları ile takas edecektik... ancak direksiyonun çok sert olması, yoldaki her çukuru hissettirmesi, aracın performansını olumsuz etkilemesi yüzünden vazgeçtim...16 inç astra H GTC jantı aldım ama hala takamadım...

Aracınız 2.2, 2.0 turbo olsa olabilirdi
haftalık yaptıgınız yol 50-60 km olsa olabilirdi...
ancak ben 1.6 motora tavsiye etmiyorum

patronuma ait 1.6 186 beygir mini cooper 4 all aracının lastik ölçüleri 225-45-18 di...
gerçekten çok sert bir araçtı...ancak motoru güçlü olduğundan performans ve yol tutuşu güzeldi...Bu sene aracı sattı.. yazlık lastikleri bana kaldı.... aslında 18 sevdası bu kalan lastikler yüzündendi ancak günlük 40 km üzeri yol yapmam beni engelledi....

Eğer 18 jant alırsanız ve 225-45-18 lastik ihtiyacınız olursa çıkma lastikleri uygun fiyata verebilirim...unutmadan lastikler Runflat-patlamaz lastik :) Tüp tankını istetme yerine koyanlar için birebir...

Zaman ayırıp gayet açık ve samimi cevap veridğin için teşekkür ederim Serhat Abi..Söylediklerinizi değerlendireceğim..Ancak dediğim gibi jant büyük e olsa lastik tarzıyla yol tutuş ve sürtünme katsayısını dengelemek mümkün mü?Lastiklerin ebatlarındaki incelmeyle konfor da düşüyor bunun farkındayım ama zaten opelin süspansiyon karakteristiğidir de sert bir araç olması...Peki 17 hakkında ne düşünürsünüz?
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Serdar kardeşim diğer yorumlara katıldığımı ve orjinal jantların iyi olduğunu düşündüğümü biliyosun zaten :) :D

Biliyorum ama eyvallah yine de Fevzi ;) yazmışsın teşekkürler de sen bari yapma genç olarak :D
 

uslum64

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2012
Mesajlar
500
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer 17 istersen olabilir ama bir anda 2 inc lik bir büyüme hem konforu az da olsa azaltır hemde yakıtta bir nebze artış olabilir kardeşim...orjinali iyidir sen bize soruyosan devam et bende çok araştrdım buradaki abilerim arkadaşlarım yardımcı oldu sagolsun çok fazla abartmaya gerek yok abartınca arabanın orjınalliğini çok oynayınca illaki zararı olur :)ama zevk meselesi tercih tabiki sizindir..
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer 17 istersen olabilir ama bir anda 2 inc lik bir büyüme hem konforu az da olsa azaltır hemde yakıtta bir nebze artış olabilir kardeşim...orjinali iyidir sen bize soruyosan devam et bende çok araştrdım buradaki abilerim arkadaşlarım yardımcı oldu sagolsun çok fazla abartmaya gerek yok abartınca arabanın orjınalliğini çok oynayınca illaki zararı olur :)ama zevk meselesi tercih tabiki sizindir..


Haklısın Ali Abi çok uçmamak lazım :D yalnız abi lastik genişliği uygun olur mu sence? yani mesela 215 benim şu anda direksiyonu kırdığımda davlumbaza çok çok az sürtüyor..Şimdi jantlar büyüyecek ama lastik de küçülecek tabi..Fakat bir nebze de olsa değer mi acaba diye korkuyorum..Mesela arkalar da olmaz ise?Kitapçığında 235 e kadar yolu var diyor...:confused:
 

uslum64

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2012
Mesajlar
500
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Haklısın Ali Abi çok uçmamak lazım :D yalnız abi lastik genişliği uygun olur mu sence? yani mesela 215 benim şu anda direksiyonu kırdığımda davlumbaza çok çok az sürtüyor..Şimdi jantlar büyüyecek ama lastik de küçülecek tabi..Fakat bir nebze de olsa değer mi acaba diye korkuyorum..Mesela arkalar da olmaz ise?Kitapçığında 235 e kadar yolu var diyor...:confused:
eğer lastiği değiştirceksen tabanı aynı olur taban genişliği yani, yanakları küçültebilrisin hem daha hoş durur :)
 
Üst