acil durumlarda en kısa durma mesafesi için debriyaj ve frene aynı anda basılır bu sayede motorun araç üzerindeki itme gücü devre dışı bırakılır, ayrıca bacaklar aynı anda itilirken en yüksek baskı kuvveti ile pedallara basılmış olur.
herkes fizik dersinden kalmış anlaşılan burda motor devredeyken aracın durma mesafesi uzar arkadaşlar motor her zaman için aracı hareket ettirmek için için çalışır frenle bereber kullanınca da uzar mesefa
motor devredeyken uzar fren mesafesi her zaman için
maalesef fizik dersinden kalanlar arasında sizide sayacağız. 3000-4000 devirle giderken ayağınızı gazdan çekin bakalım ne oluyor. bir de direk boşa atın o zaman akar gider. aslında bu sorunun bir tek doğru cevabı yok. eğer motor belli bir devrin üstündeyse vitesle beraber fren yaparsanız. daha çabuk durmaya başlarsınız. dikkat edin başlarsınız dedim. ancak burdan sonra işler değişir. devir belli bir yere kadar düşünce burada boşa alıp frene devam etmek lazım çünkü burdan sonrada motor arabayı durdurmaya değil ileri götürmeye çalışır. toparlarsak:çabuk durmak için direk frene basıp motor freninide kullanacağız, belli devire gelince freni hiç bırakmadan debriyaja basacağız. bu devir hangi devir derseniz her araç için değişir. ya herkes kendisi deneme yaparak bulur, ya da bir mühendis arkadaş buraya girer daha teknik bilgi verir.saygılarımlaherkes fizik dersinden kalmış anlaşılan burda motor devredeyken aracın durma mesafesi uzar arkadaşlar motor her zaman için aracı hareket ettirmek için için çalışır frenle bereber kullanınca da uzar mesefa
aynen katılıyorum. konuyu açan arkadaş boşa atayım mı diye sormamış bazı arkadaşlar bu yönde yorum yapmış. benim anladıgım acil durmamız gerekirse vitesde iken mi frene basalım, yoksa boşa atıpdamı frene basalım diyor sanki. bence boşa alıp frene basarsak daha kısa mesafede dururuz. çünkü vitesdeki araba aynı zamanda motor devrede olduğundan gitmek için güç safeder. yani sen frene basıyorsun fakat arabada ileri gidmek için ugraşıyor.
Not : acil durumda kimsenin arabayı boşa almak aklına gelmez. direk frene basarız.
walla konu baya dallanmış budaklanmış..şimdi bir taraftan bakınca araba vitesdeyken frene basınca fren hem o andaki hızımızı hemde motor devrini duruduracak gibi göründüğünden boşa atmak mantıklı..gibi görünsede tecrübelerimize(çoğumuzun) dayanarak sırasıyla vites düşürüp motor frenindende yararlanmak en sağlıklısı..bu arada bir nokta daha var bilenler vardır komyon tır gibi yüksek tonajlı aaraçlarda motor freni diye bir sistem var..maden motor freni işe yaramıyor neden yüksek tonajlı araçlara(ki frene en çok ihtiyacı olan araçlar) motor freni koyarlar..